Jump to content

Korkeusero...


Sjannis

Recommended Posts

Kirjoitettu

Terve!

 

Tässä uusi ministi kyselee heti kulkupelin saloista:

 

Onko tavatonta, että minin oikea takakulma on vasenta pari senttiä ylempänä?

Olisiko Hi-Lot hyvä ostos tähän paikkaan niin voisi säätää joka kulman erikseen?

 

Mini on vuosimallia -96.

Kirjoitettu

Tervetuloa uusi ministi. :D

En tiedä tavattomuudesta...  8-)

Mini kyllä kulkee suorassa. Kilpureissa säännöistä johtuen voi näkyä että jompikumpi kylki on korkeammalla.

Mahdollisuuksia on, kumipallo sökö, taka apurunko pehmeä, tukivarren kiinnityspisteet(epätoden näköistä) Itse tutkailisin toisen puolen eroja mittanauhan kanssa. Auto tietty silloin tasasella.

 

Hiloilla voisi korjailla tälläisiä "vikoja" mutta ei taida olla oikea tyyli. Vika esille ja sitten hilot kiinni jos haluat esim. madaltaa ja/tai jäykentää jousitusta.

 

Varmaan siviiliautojen kanssa enemmän toimineet antaa vielä tarkempia vinkkejä. :)

Kirjoitettu

Tai sitten on ollut kohtuullisen painoinen kuljettaja ja myös edessä on pientä heittoa eri puolilla ja näin ollen kumipallot heikossa hapessa...

Kirjoitettu

Ite tilasin tuolta yhen tollasen kitin, niin se oli ihan ok, tosin esim noita taka kiikkujen camper säätö palikoita joutus aika paljon viilaamaan et meni paikalleen, tosin syynä saatto olla myös se et ei noi kelkat oo kaikki ihan suoria.

Toi paketti on vissiin melko pehmeä et riippuu vähän millaista autosta oo tekemässä et onkohan toi just paras.

 

Niin ja muuten noista hiloista vielä niin tuskinpa sillä mitään merkistystä oo, mut ne oli aika huokoisia sisältä, nimittäin kun sahasin yhtä vähän lyhyemmäksi. Et en tiedä muiden valmistajien vastaavista ja onko sillä mitään merkitystä, mut tuntus et ei välttämättä oo ihan parasta laatua....

Kirjoitettu

Tarkoitus ei ole laskea maahan saakka vaan ihan hillitty madallus siten, että autosta saa tasapainoisen näköisen. Auto on ihan perus kesäkäytössä, ei radalla tms.

Varmaankin tuo sarja sen kestäisi...? :-?

Onkohan sarjassa hyvät asennus- ja säätöohjeet?

Kirjoitettu

Tuskin on mitään ohjeita. Niin noilla hiloilla saa kyllä sarjasta riippumatta ton auton säädettyä ainakin riitävän korkeeksi...  Niin ja kannattaa ostaa haynesin käsikirja niin siinä on kunnon ohjeet.

Kirjoitettu

Vasta tehneenä: Kun vaihdoin yhteen Miniin hilot ja jousipallot oli omistaja ihmeissään kun auto ei madaltunut vaan korottui. Tästäkin syystä hiloja monesti sahallaan lyhyemmäksi jotta saadaan autoa edes samoihin korkeuksiin kuin kuoleentuneilla/kuivuneilla kumipalloilla. ;)

Kirjoitettu

Ite ostin tuolta noi competition kumit ja ero on kyllä noilla ja vanhoilla käytetyillä kuin purkalla ja kivellä, eli aika napakka tuli. Saa sit vaan nähdä miten alas ton keula saa, kun pelkään että hilojen säätö ei tuu vieläkään riittämään vaikka niistä on jo otettu tavaraa pois. Eli juuri niinkun Jamppa mainitsikin.

Kirjoitettu

Mulla ei ole kokemuksia näistä "competition" kumeista, mutta muuten tiedän että kun on laittanut kaikki palikat uutta, niin ensimmäisten satojen kilometrien aikana kun osat asettuu/painuu paikoilleen, voi laskea yllättävän paljon!

Ei kannata mielestäni sahailla osia heti niihin omiin ihannemittoihin ennenkuin on ajanut jonkin verran röykkyisillä teillä.

Joskus kun mainitsin asiasta, että voi tulla sutta liiasta sahan käytöstä, niin ei se ollut ihan tuulesta temmattu kommentti!

Kirjoitettu

Yhdyn edelliseen, eli ajakaa niillä jonkin aikaa ennen osien liiallista modaamista, pallot "asettuu" yllättävän paljon .

Kirjoitettu

Ääh, turhaa hötköylyä. Reippaasti vaan hiloista matskua pois että saa tonttiin ;) No oikeasti, pitäkää mielessä että jos hilot pohjaa ja tekisi mieli madaltaa lisää, niin mikäli madallustarve on 4senttiä, ei siitä hilosta tartte neljää senttiä ottaa pois.

 

_small.jpg

Kirjoitettu

Kuten pölystä näkee! Tässä esimerkki jolla ei ole ajettu toimenpiteitten välillä ;D!

Kirjoitettu

Ju sitä rakentajaa on kaikenmaailman muut rakentajat niin paljon häirinny et ei oo kerenny omaa tekemään.... ;) Tai no ainakin melkein näin...

Kirjoitettu

Onkohan kellään jousenpuristustyökalua myytävänä etupään jousten vaihtoa varten? Vai tarvitaanko hommaan välttämättä kyseistä värkkiä? Minitronissa näyttää maksavan 71 miinus alennukset... :(

Kirjoitettu
Onkohan kellään jousenpuristustyökalua myytävänä etupään jousten vaihtoa varten? Vai tarvitaanko hommaan välttämättä kyseistä värkkiä? Minitronissa näyttää maksavan 71 miinus alennukset... :(

 

Tuli ainakin ite huomattua, että kyllä sellainen on hyvä olla jos uusia palloja laittaa alle. Pihi kun olen, niin tuollainen tuli väännettyä:

 

cone_compressor.jpg

 

Ei ole vaikea valmistaa ;)

Kirjoitettu

Itellä oli kans tollanen itse väsätty laite mutta meni jengat auton puolelta joten tuolla ei ole enää käyttöä, kyllä sen ilman työkaluakin saa mutta helpottaa huomattavasti:)

Otin autoni  käyttöön ja nyt reilun 1000km jälkeen näyttää ettei enää alusta laske,kyllä se varmaan reilun 2senttiä tuli alas, siis siitä kun oli ensin hetken ajanut.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

On muuten aika veemäiset vaihdettavat nuo etujouset. Yksinkertaiset, mutta tilaa ei tunnu olevan työkaluille saati käsille. Ja ryytyneet mutterit on kivoja irroitella kun avain kääntyy n. 1/10 kierrosta. ;)

 

No nyt on hilot ja uudet kumipallot paikalla ja auto on suorassa! :D

Joka nurkassa on n. 35 mm renkaan pinnasta levikkeen alareunaan ja hilot on alimmassa tasossa joten säätövaraa on onneksi jos kumipallot painuu kasaan...

Laitoin vielä madalletut Gaz:in iskarit.

Ostin suosiolla Minitronin jousenpuristustyökalun, enkä kadu sitä hankintaa pätkääkään. :)

 

Muuten Minisport.com-yritystä voin suositella lämpimästi.

Sieltä tuli jousiosat + renkaat ja vanteet nopeasti tänne suomeen ja taatusti halvemmalla kuin Suomesta ostettuna. Lisäksi he vastailevat sähköposteihin! ;D

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Hiloja on nyt joutunut kiertämään pari kierrosta korkeammalle.

 

Kun tarkkaan mittailin, niin kuskin puoli oli matalammalla hiukan.

Noin puoli kierrosta korkeammalle jouduin kuskin puolelta kiertämään, jotta tuli suoraksi.

Voikohan etupään puslat, jos ovat kuluneet, aiheuttaa tuollaisen pienen eron?

Kori ainakin näyttää päällisin puolin suoralta, eikä alustan osatkaan näytä kolhuja saaneilta...

Kumipallot ja iskaritkin tuli jo uusittua.

Eipä tuo puolen kierroksen heitto häiritse tosin muuten kuin että tietäisi mistä se johtuu.  :-?

Kirjoitettu
Hiloja on nyt joutunut kiertämään pari kierrosta korkeammalle.

 

Kun tarkkaan mittailin, niin kuskin puoli oli matalammalla hiukan.

Noin puoli kierrosta korkeammalle jouduin kuskin puolelta kiertämään, jotta tuli suoraksi.

Voikohan etupään puslat, jos ovat kuluneet, aiheuttaa tuollaisen pienen eron?

Kori ainakin näyttää päällisin puolin suoralta, eikä alustan osatkaan näytä kolhuja saaneilta...

Kumipallot ja iskaritkin tuli jo uusittua.

Eipä tuo puolen kierroksen heitto häiritse tosin muuten kuin että tietäisi mistä se johtuu.  :-?

 

Ettei vaan johtuisi siitä, että kuskin puolella on yleisesti ottaen enemmän painoa (kuski+bensatankki)?  ::)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...