Jump to content

Vaihdekepin liike, ja pari muutakin kysymystä


Recommended Posts

Kirjoitettu

Moikka.

Tuli perheeseen kesäautoksi ensimmäinen mini, One cabriolet 2006.

 

Muutamia kysymyksiä:

Kuinka tuonvaihdekepin kuuluu toimia? Meillä vapaalla ollessaan kepin sivuttaisliike on jäykähkö, ja kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa pitää keppiä siirtää oikealle ja sitten tyrkätä kolmonen sisään. Muut vaihteet menevät hyvin, ja mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu.

 

Tuontiauto on kyseessä, ja ohjekirjaa ei ole. Kuinka saan rundikellon näyttöä vaihdettua? (eikös jossain joku valikko ole?)

 

Mikähän nappula on käsijarrukahvan vieressä, symbolista tulisi mieleen tyhjä rengas....

 

kyseleepi sepi

Kirjoitettu

Kässärin vieressä oleva nappi on rengaspainetunnistimen nollaus. Painat sitä pohjassa hetken, kun vaihdat renkaat tai laitat paineet kuntoon ja odotat, että se valo syttyy kojelautaan. Sit kun se sammuu, niin paineet on nollattu.

Ja tuo keppi kuulostaa kyllä oudolta... Oletko ajanut jotain muuta vastaavaa Miniä ja vertaillut kepin kulkua? Rundikellosta näytön tiedot (ajotietokone) vaihdetaan vilkun päällä olevasta napista.

Kirjoitettu

Mulla on toisessa -06 vm. minissä tuo sama vaihdekeppihomma. Ei kuuluis olla tommonen, eli siinäkin joutuu esim. kakkoselta kolmoselle vaihtaessa keskisttymään, että siirtää kepin eka kädellä keskelle.

Pitäis perehtyä mistä johtuu, mutta toisessa minissä tuota ongelmaa ei tosiaan ole. tangoilla/vaijereilla tuo keppi tulee. Voi olla, että se sivuttaisnivel on tossa niin kuiva, ettei se luista kuopassaan. Pitäis varmaan avata, kun tuntuu ainakin itellä että siellä joku hankaa vastaan. Tai sitten vika on vaihteiston päässä. Mene ja tiedä?

 

Vaihdekepin laatikko löytyy lämpöpeltien alta. Eka pitää irroittaa pakoputki toisesta päästä (kumpi vaan), ripustaa roikkumaan, sekä ottaa lambdan johto lämpöpelleistä irti. Ite "laatikon" pohja lähtee talttapää meisselillä.

Kirjoitettu

Kiitoksia taas, täytynee tutkiskella noita niveliä.

 

Mitenkä tuon peruutus tutkan kuuluu toimia? Nyt kun laittaa pakin päälle niin karmea piipitys alkaa heti, mutta sammuu muutaman sekunnin päästä. Kun peruuttaa ja kiinteä kohde lähestyy niin ei sitten puhu mitään.....

Kirjoitettu

Vaikuttais vähän siltä että joku tutkan antureista on rikki... itellä teki talvella välillä tommosta kun puskuri oli paksun loskan peitossa. Eli laite luulee olevansa koko ajan lähellä kiinteää estettä.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Meillä -07 Clubman S:ssä peruutustutka heitti täysin mykäksi ja laittoi ajotietokoneen pikkuruutuun "Tutka pois käytöstä" -merkin pi-Pi-PI -äänimerkin säestämänä. Tämä silloin kun antureista yksi oli rikki. Ei kuitenkaan jättänyt mitään vikakoodia. Korjaantui kun anturin vaihtoi. Varaosahaku.fi:stä löytyy käytettynä noita antureita, vaatii vaan sen että otat nykyisen anturin irti ja sieltä koodit ylös, samoja antureita on joissain bemareissa.

 

Omien kokemusten perusteella peruutustutka tekee kuvailemiesi tapaisesti silloin kun se sekoaa joko jään peitossa tai lumen peitossa olevasta anturista, tai sitten huonokuntoisesta akusta.

 

Rundikellon näyttöä saat vaihdettua kun painelet vasemman viiksen päässä olevaa nappia, BC -merkintä. Noin ainakin meillä. Jos pidät sitä pohjassa, pääset asetus ja säätövalikkoon.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...