Jump to content

smiths kierroslukumittari


Recommended Posts

Kirjoitettu

Onkohan korjattavissa oleva vika rinkimittarissa,kun näyttää ihan pirusti liikaa.Aina n.puolet.Tyhjäkäynnillä 2000rpm ja vähä kun polkaisee on ringit heti 8000rpm.

"Kylmänä" näyttää suht oikein mutta ku lämpee,näyttää mitä sattuu...

Puolan koitin vaihtaa,ei auttanu asiaa.

Kysees on sellanen mittari joka tuloo puolan miinus johdon "väliin".

Tai kaippa se on oikein kytketty..... :-/

Kirjoitettu

Mittarikorjaamo Palannolla on Tampereella laitteet, millä vanhoja Smithsin kiekkamittareita tarkistellaan/korjaillaan. Tosin en ole varma onko tietotaito enää yhtä hyvää kuin vanhan mittarimestarin aikana, joka on siirtynyt jo ajasta ikuisuuteen.

Itse olen korjauttanut vuosien varrella 4 vanhaa Smithsin kiekkamittaria heillä ja aina hyvällä menestyksellä!

Onnistunut myös kaikki muut vanhojen mittarien korjaukset esim. mekaaniset kapillaari lämpömittarit.

Koitappa vaihtaa sen johdon päät päinvastoin jakajan ja puolan välillä!

Kirjoitettu

Jos autoon on vaihdettu kärjetön sytkä, niin toiminta on aina ollut huonoa mitä tähän mennessä vastaan on tullut. Korjaukseksi siinä tapauksessa on asentaa mittariin modernimmat sisuskalut, mikäli haluaa pitää "orkkiksen" smithikan.

Kirjoitettu

Ihan perus kärjellinen sytkä on ja piuhojakin oon koittanu käännellä toisinpäin....ei vaikutusta....Se täs on erikoisinta ku auton laittaa tallista käyntiin niin mittari näyttää ihan oikein,mutta mitä enemmän ajaa sitä enemmän se näyttää liikaa.Onhan se hienon näkööstä ku vähä painaa niin on heti mittari tapis :D

Kirjoitettu

Pari linkkiä joissa on asiaa Smiths-kierroslukumittarista,

ensimmäisessä on myös vika vinkkejä.

 

http://www.classictiger.com/techtips/motach.html

http://www.sw-em.com/Smith%27s%20Tachometer.htm

 

Mittarin pystyy kyllä korjaamaan sähköisiltä osiltaan,

(paitsi varsinainen osoitinkoneisto on pikkaisen haastavampi)

kromikehys tosin hommassa vähän kärsii.

Niitäkin saa uusia firmasta nimeltä Wassell (UK).

Kirjoitettu

Itellä samaa vikaa, näyttää reilun 1000kierrosta kokoajan liikaa ja on melko epätarkka(heittelee).

Mittari on Autogauge Smoke ja hain kaupasta uuden eikä parantunut.

Puolassa ei nyt varmaan voi mitään vikaa olla kun auto toimii ja johdot on kyllä oikein, mittarin takana on eri sylinteriyhdistelmille vipu mutta sekään ei vaikuta lukuihin.

Kirjoitettu

Itsellä ollut vanhat Smithsit 4 Minissä ja toimineet hyvin, sekä ainakin riittävän tarkasti!

Jos itselle ei ole tärkeää että mittari on "vanha Smiths", eikä auton ikäluokka/tyyli sitä vaadi, niin suosittelen kyllä hakemaan esim. Biltemasta ;) Uuden mittarin ja vaikka myymään sen vanhan jollekin esim. Historic miehelle.

Jos mittarisi on rikki, niin sen kunnostaminen mittarikorjaamolla maksaa varmasti jonkinlaisen uuden mittarin hinnan.

Kytkentää ei voi verrata nykymittareihin.

Kirjoitettu

Kyllähän sinulla se johto kiertää mittarin takana siinä muovipalassa oikein tuplalenkin, ettei vain suorana mene läpi!?

Kirjoitettu

Just sen takia tuon smithsin hankin että sopisi paremmin tyyliin....Se on sunbeam stilettosta alunperin tuo mittari ja hyvinkin saman moinen kun noissa kuvissa oleva.

Johto kiertää lenkin siinä muovinpalassa juuri niinku tuossa kuvassa oli.

Ja jakaja/puolan miinus johdot ei voi olla väärin.ku ne laittaa eripäin ei mittari toimaa ollekkaa....

Kirjoitettu

Ei koskaan kohoren! :D Hain "takuuseen" uuden samanlaisen mittarin(sillä äijällä niitä näköjään useampia)

nyt se sitten näyttää liian vähän...voi v..tu mitä säkää.....Noo tua voi kyllä vetristyä tuasta ku aluksi ei noussu juuri ollekkaan ja muutaman minuutin käytön jälkeen rupes jo paremmin nousemaan ja pelittämään.voi olla käytön puuttesta vähä kohmeessa....(toiveajattelua.... :) )

Siinä aikaisemmassa smithissä ilmeisesti joku vastus lämmetessään päästää läpi ja siksi näyttää aivan liikaa....

Kirjoitettu

Aika monen Smithsin kiekkamittarin kanssa on tullut pelattua, omien ja muitten, mutta noin huonoa säkää/omituisia vaivoja ei ole missään ollut :o

Kirjoitettu

Heittäkää ne vanhat smithsin rundarit mäkeen, on ne niin epätarkkoja neula pomppii miten sattuu kovemmassa kyydissä, on juurikin tuota "lämpenemis" ongelmaa ja aiheuttavat ainakin kärjettömien kanssa sytkä ongelmia !

Nykyään löytyy paaaljon parempia kromireunaisia oikeita rundareita ja sopivat tyyliin.

Eikä sit herneitä neniin  :) .

Kirjoitettu

Aivan samaa mieltä!!! ;)

Kaikki "ongelmajäte" Smithsit voi tuoda tai lähettää minun nurkkiini lojumaan! Maksan postimaksun!

Lähiseudulta voin vaikka noutaa  :)

Kirjoitettu

Autogauge ei kyllä oo mitään laatukamaa :D Jos mittari heittelee, vika 99,9% on kyllä ihan mittarissa, tai sitten jo pitäisi tuntea jotain häikkää moottorin toiminnassakin.

Kirjoitettu

VDO, Yazaki, Auto Meter, Stack, Elliot, SunPro, muutamia laadukkaita merkkejä mainitakseni, eivät välttämättä halpoja mutta toimii.

Auto Meteriltä, Elliotilta ja SunProlta ainakin löytyy mustalla pohjalla ja kromireunalla olevia rundareita.

Kirjoitettu

autogauge meinasi joskus polttaa mun vanhan minin  :'(   ampeeri mittari meni oikosulkuun ja heitti savut hyttiin.

silloin oli koko setti autogaugea, hinnat ovat köyhälle mukavia, mutta mittarin laatu on tosin hintaa vastaavaa, teki silloin kiekka mittari kaiken näköistä sekoilua, vein liikkeeseen takaisin niin sain uuden joka toimi, tästä aikaa n. 4v. en tiedä onko laatu sen jälkeen parantunut. aina täytyy miettiä mikä on itselle sopiva hinta/laatu suhde.

Kirjoitettu

Itse ostin autogauget ulkonäön takia kun smoke sarja sopii auton ulkonäköön. Tosin ovat TODELLA epäkäytännölliset, päivällä ei näy mittareista juuri ollenkaan. No Jos sisustan väritys vaihtuu ensi kesäksi niin saa hyvällä omatunnolla vaihtaa myös mittareita:)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...