anzsa Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2015 Morjensta päivää miniläiset! Nyt on semmonen tilanne, että täytyy turvautua viisaampien apuun ja kysellä täältä neuvoja. Tuli tuosa vuosi sitte hankittua tuommonen valmiiksi purettu mini projekti ja nyt rupiais oleen sillä mallilla, että sais ruveta lyömään osia paikoilleen. Auto on 76 vm. ja varustettu yks piirijarruilla. Auto lähestulkoon jo kasassa, mutta käsijarruvaijerin reitti on epäselvänä, tuntuu, että vaijeria on liian pitkästi eikä sopevaa reittiä löydy mistään. Tuleeko puolikuun malliset ohjarit taka-akselissa oleviin tappeihin kiinni vai mihinkä? Entäpä takajarruille menevät jarruputket, olen hankkinut sylinterin päähän tulevat n.20cm putket, mutta sen jälkeen epäselvää, että jatkuuko siitä putkella vai letkulla? Paineentasaajan paikka on myös hakusessa. Hankala tämmöinen projekti kun ei ole itse purkanu, niin joutuu pähkäileen vähän turhan paljo.. Kysymyksiä olis paljon vielä lisääki, mutta laittelen niitä sitä mukaan, jos saan näihin vastauksia tätä kautta. Kiitoksia jo etukäteen.
SomeWhere Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2015 http://www.minispares.com/catalogues/classic/Classic~Mechanical~Parts~Manual~1959-1985/Brake~System.aspx?9 Tuolta löytyy paljon apuja ja kuvia...
anzsa Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2015 Kiitoksia vastauksista, yksityisviestin avulla sain käsijarruvaijerin reitin selville. Räjäytyskuvista tulee varmasti vielä apua kasauksen edetessä, olipa hyvä, että tuommosetki sivut olemasa.Löyty jarruputkien mitatki niin ei tarvi erikseen ruveta mittaileen.
anzsa Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2015 Starttimoottorista seuraava kysymys: Millä periaatteella startin käämitys on toteutettu? Startti ei toimi ja olen yrittäny sitä mittoa, mutta yks seikka herätti huomion. Kun mittailee kollektorin pinnalta eri käämityslenkkien vastusta niin näyttäisi, että kaikki ovat yhteydessä toisiinsa, mitään palamisen merkkejä ei löydy, mutta eikös se mene jotenkin niin, että vierekkäiset liukupinnat pitäisi olla keskenään samassa "piirissä" ja kun startataan magneettikentän vaihtuessa pyörähtää seuraavaan kohtaan jne.. Ongelmana on se, että startin plusnapa ja runko ovat yhteydessä toisiinsa. Hiiliähän on kaks maapuolella ja kaks pluspuolella, joten johtuuko ongelma nyt siitä, että käämitys on palanut yhdeksi möykyksi, jonka takia hiiletkin yhdistyvät kollektorin pinnalta ja startti oikosulussa. Jostain kuitenkin luin, että lucaksen starteissa kaikki liukupinnat olisi yhteydessä toisiinsa, eli vähän selvennystä kaivattaisiin jos jollaki enemmän kokemusta minin startista.
WJC Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2015 Tarttis varmaan jotain sähkömiästä. Mulla olisi uusi ankkuri 25 euroa. Startit nyt ei yleensä pala eikä sula. Kuluvat vaan pois. Ankkuri, hiilet ja puslat yleensä riittää. Eikä sitten mitään rasvaa bendixiin. Jumittaa varmasti. Hiukka glykolia spooreihin. Toimii.
Kimi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2015 Moi, ton käämin vastus on varmaan jotain 0.3 ohmia tai alle. Rohkeesti vaan akkun suoraan kiinni ja kato pyörähtääkö. /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään