Jump to content

Mini Cooper s Clubman 2007 chiptuning


Recommended Posts

Kirjoitettu

Moi,

 

onko kenelläkään pidempikestoista kokemusta moottorin ohjainyksikön uudelleen ohjelmoinnista dynamometrin avulla. Siis onko ilmennyt matkanvarrella mitään ongelmia moottorin tai vakioputkiston osalta. Jos tehojen ja väännön osalta ei ole tarvetta suurempiin arvoihin kun nyt markkinoilla on saatavissa helposti (eikä ole tarvetta äänimailman muutoksiin), onko muuten esiintynyt tarvetta muutella osaa pakoputkiston tai esim. moottorin ilmamäärän osalta. Entä jäähdytyspuoli, riittääkö vakiohilppeet? 

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Itseäni houkkuttelisi kanssa 2003 cooper S:ssän ohjelmointi ja rullan vaihto käyttöautooni,onko mitään järkeä

 

Näitä ekan korimallin ohjelmointeja ei kovin moni suomenniemellä tee, itse en ainakaan tiedä kuin yhden pajan Riihimäellä. Mutta pelkän ahtimen rullan vaihto ei vaadi ohjelmointia, ja potkua tulee ihan mukavasti lisää.

Kirjoitettu

Sinne riihimäelle olenkin ollut juuri yhteydessä mutta stage2 suolainen hinta hirvittää saatikka kun kyseessä on 100tkm ajettu ns. käyttöauto niin taitaa tulla vain hankaluuksia liikaa

Kirjoitettu

Sinne riihimäelle olenkin ollut juuri yhteydessä mutta stage2 suolainen hinta hirvittää saatikka kun kyseessä on 100tkm ajettu ns. käyttöauto niin taitaa tulla vain hankaluuksia liikaa

Noilla kilometreillä viimeaikaisten foorumilaisten kokemusten mukaan kannattaisi ahtimen öljyt vaihtaa ja samallahan se hihnapyörän vaihto sujuisi helposti kun ahdin olisi kourassa ;-) (saa siis vaihdettua paikoillaankin) ja noilla kilometreillä tarkoitan että tulisi vaihdettua hyvissä ajoin.

 

MINI:n mukaanhan öljyt on ikuiset ja ne kestää koko ahtimen eliniän mikä tosin saattaa dramaattisesti lyhetä kun öljyt ahtimelta loppuu.

 

Hihnapyörä vaan vaihtoon niin on hymy vielä herkemmässä, eikä vaadi ohjelmointia kun pysyt järkevän kokoisessa pyörässä, hihna täytyy vaihtaa lyhyemmäksi ja tulpat Worksin vastaaviin.

Kirjoitettu

Kauan siinä ahtimen öljynvaihdossa menee? Ja mistä se öljy olisi hyvä tilata? Marmoritiskiltä?

Omaan tuli juuri tuo 100k täyteen ja vainoharhaisuus nostaa päätänsä jokaisesta pienestä äänestä.

Kirjoitettu

Kauan siinä ahtimen öljynvaihdossa menee? Ja mistä se öljy olisi hyvä tilata? Marmoritiskiltä?

Omaan tuli juuri tuo 100k täyteen ja vainoharhaisuus nostaa päätänsä jokaisesta pienestä äänestä.

 

Kyllä siihen saa jokusen tunnin varata... vaikea sanoa kauanko itellä meni, kun tein remontin pätkissä iltaisin, ja paljon muutakin siinä ohessa. Tuossa yhdet ohjeet hommaan: http://new.minimania.com/How_to_Change_the_Oil_in_a_R53_Mini_Cooper_Supercharger

 

Ja video samasta aiheesta:

 

Ainakin kampuran asentoanturin tiiviste kannattaa vaihtaa samalla, se kun on helposti vuotavaa sorttia ja helppo vaihaa kun on keula auki. Ite vaihdoin samalla vaivalla myös vesipumpun ikäänkuin varmuuden vuoksi, mutta mulla olikin melken 160k mittarissa.

 

Mä ostin öljyt ebaystä; AC Delco supercharger oil. Menekki on 145ml + 40ml, eli tarttee kaksi 118ml putelia.

Kirjoitettu

Mimmoisia pyöriä kannattaisi alkaa katsomaan ja mistä? Alkaa kiinnostus heräämään aikalailla,josko tuon luuskan saisi vähän edes kiihtymään

 

Suosittelen Kavsia. Jos joskus haluaa vaihtaa eri kokoista rullaa, niin tarttee hommata vain se ulompi osa. Sieltä saat samalla oikean mittaisen hihnankin.

 

http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuning-products/mini-cooper-s-supercharger-tuning

Kirjoitettu

Juu toi -17% on ihan passeli. Jos sen kanssa meinaa radalle mennä, niin isompi välijäähdytin olis hyvä olla. Kadulla harvoin mennään niin pitkään kaasu pohjassa, että imulämmöt muodostuu ongelmaksi. Toki jos on tapana ajella ns. raskaalla jalalla, niin -15% lienee varmempi vaihtoehto.

Kirjoitettu

Eikö kannata samalla vaihtaa kaikki kiristimet myös jos sen pulleynkin vaihtaa. Ei taida tulla noissa sarjoissa mukaan. Toisissa tulee myös puolat? Ja tulpanjohdot mukaan,onko vain kipinän varmistusta? Luojan lykky ettei ole vielä payball tiliä ☺

Kirjoitettu

No hihnankiristin on tietty suht helppo vaihtaa samalla, kun hihna on valmiiksi pois ja joutuu muutenkin konetta tunkkaamaan ylöspäin. Vakiopuola riittää taatusti, ja kestääkin paremmin ns. viripuolat. Mutta pykälää kylmemmät tulpat kannattaa laittaa, vaikka noi Worksin vakiot kuten Mini1380 tuolla yllä mainitsi. Palotilan lämmöt kuitenkin nousee jonkin verran.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...