timikone Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2015 Moi, onko kenelläkään pidempikestoista kokemusta moottorin ohjainyksikön uudelleen ohjelmoinnista dynamometrin avulla. Siis onko ilmennyt matkanvarrella mitään ongelmia moottorin tai vakioputkiston osalta. Jos tehojen ja väännön osalta ei ole tarvetta suurempiin arvoihin kun nyt markkinoilla on saatavissa helposti (eikä ole tarvetta äänimailman muutoksiin), onko muuten esiintynyt tarvetta muutella osaa pakoputkiston tai esim. moottorin ilmamäärän osalta. Entä jäähdytyspuoli, riittääkö vakiohilppeet?
Dille Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Itseäni houkkuttelisi kanssa 2003 cooper S:ssän ohjelmointi ja rullan vaihto käyttöautooni,onko mitään järkeä
Igor Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Itseäni houkkuttelisi kanssa 2003 cooper S:ssän ohjelmointi ja rullan vaihto käyttöautooni,onko mitään järkeä Näitä ekan korimallin ohjelmointeja ei kovin moni suomenniemellä tee, itse en ainakaan tiedä kuin yhden pajan Riihimäellä. Mutta pelkän ahtimen rullan vaihto ei vaadi ohjelmointia, ja potkua tulee ihan mukavasti lisää.
Dille Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Sinne riihimäelle olenkin ollut juuri yhteydessä mutta stage2 suolainen hinta hirvittää saatikka kun kyseessä on 100tkm ajettu ns. käyttöauto niin taitaa tulla vain hankaluuksia liikaa
next Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Sen rullan vaihto ei vaadi ohjelmointia. Käy muutenkin niin pirun rikkaalla jo tehdas "optimoinnilla"
Mini1380 Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Sinne riihimäelle olenkin ollut juuri yhteydessä mutta stage2 suolainen hinta hirvittää saatikka kun kyseessä on 100tkm ajettu ns. käyttöauto niin taitaa tulla vain hankaluuksia liikaa Noilla kilometreillä viimeaikaisten foorumilaisten kokemusten mukaan kannattaisi ahtimen öljyt vaihtaa ja samallahan se hihnapyörän vaihto sujuisi helposti kun ahdin olisi kourassa ;-) (saa siis vaihdettua paikoillaankin) ja noilla kilometreillä tarkoitan että tulisi vaihdettua hyvissä ajoin. MINI:n mukaanhan öljyt on ikuiset ja ne kestää koko ahtimen eliniän mikä tosin saattaa dramaattisesti lyhetä kun öljyt ahtimelta loppuu. Hihnapyörä vaan vaihtoon niin on hymy vielä herkemmässä, eikä vaadi ohjelmointia kun pysyt järkevän kokoisessa pyörässä, hihna täytyy vaihtaa lyhyemmäksi ja tulpat Worksin vastaaviin. Igor 1
Khato Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Kauan siinä ahtimen öljynvaihdossa menee? Ja mistä se öljy olisi hyvä tilata? Marmoritiskiltä? Omaan tuli juuri tuo 100k täyteen ja vainoharhaisuus nostaa päätänsä jokaisesta pienestä äänestä.
Dille Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Mimmoisia pyöriä kannattaisi alkaa katsomaan ja mistä? Alkaa kiinnostus heräämään aikalailla,josko tuon luuskan saisi vähän edes kiihtymään
Igor Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Kauan siinä ahtimen öljynvaihdossa menee? Ja mistä se öljy olisi hyvä tilata? Marmoritiskiltä? Omaan tuli juuri tuo 100k täyteen ja vainoharhaisuus nostaa päätänsä jokaisesta pienestä äänestä. Kyllä siihen saa jokusen tunnin varata... vaikea sanoa kauanko itellä meni, kun tein remontin pätkissä iltaisin, ja paljon muutakin siinä ohessa. Tuossa yhdet ohjeet hommaan: http://new.minimania.com/How_to_Change_the_Oil_in_a_R53_Mini_Cooper_Supercharger Ja video samasta aiheesta: Ainakin kampuran asentoanturin tiiviste kannattaa vaihtaa samalla, se kun on helposti vuotavaa sorttia ja helppo vaihaa kun on keula auki. Ite vaihdoin samalla vaivalla myös vesipumpun ikäänkuin varmuuden vuoksi, mutta mulla olikin melken 160k mittarissa. Mä ostin öljyt ebaystä; AC Delco supercharger oil. Menekki on 145ml + 40ml, eli tarttee kaksi 118ml putelia.
Igor Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Mimmoisia pyöriä kannattaisi alkaa katsomaan ja mistä? Alkaa kiinnostus heräämään aikalailla,josko tuon luuskan saisi vähän edes kiihtymään Suosittelen Kavsia. Jos joskus haluaa vaihtaa eri kokoista rullaa, niin tarttee hommata vain se ulompi osa. Sieltä saat samalla oikean mittaisen hihnankin. http://www.kavsmotorsport.com/mini-tuning-products/mini-cooper-s-supercharger-tuning
Dille Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 No sieltäpäs täytynee tilailla. Kummoisia muutoksia uskaltaa jokeilla? 15, vaiko heti suosiolla20%
Khato Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 17 menee hyvin. Itsellä sellainen ja ihan riittävä. Isompi pudotus voi vaatia jo jotain muutakin, kuten jäähdytystä ja ohjelmointia...
Dille Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Kits neuvoista ja topikin sotkemisesta. Täytynee tilailla osia ja alkaa pähkimään kuka haluaisi asentaa romut minin keulille...
Igor Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2015 Juu toi -17% on ihan passeli. Jos sen kanssa meinaa radalle mennä, niin isompi välijäähdytin olis hyvä olla. Kadulla harvoin mennään niin pitkään kaasu pohjassa, että imulämmöt muodostuu ongelmaksi. Toki jos on tapana ajella ns. raskaalla jalalla, niin -15% lienee varmempi vaihtoehto.
Dille Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2015 Eikö kannata samalla vaihtaa kaikki kiristimet myös jos sen pulleynkin vaihtaa. Ei taida tulla noissa sarjoissa mukaan. Toisissa tulee myös puolat? Ja tulpanjohdot mukaan,onko vain kipinän varmistusta? Luojan lykky ettei ole vielä payball tiliä ☺
Igor Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2015 No hihnankiristin on tietty suht helppo vaihtaa samalla, kun hihna on valmiiksi pois ja joutuu muutenkin konetta tunkkaamaan ylöspäin. Vakiopuola riittää taatusti, ja kestääkin paremmin ns. viripuolat. Mutta pykälää kylmemmät tulpat kannattaa laittaa, vaikka noi Worksin vakiot kuten Mini1380 tuolla yllä mainitsi. Palotilan lämmöt kuitenkin nousee jonkin verran.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään