Pave Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Moi! Uusi Ministi täällä kyselee viisaammilta että saako -04 malliseen Cooper S:ään mistään muualta tuollaista todistusta kun BMW:ltä? Eli tuotatin Saksasta tuollaisen menopelin ja nyt tulli pyytelee todistusta... Jotain juttuja luin BMW foorumilta, siellä oli jotkut saanut kopion ihan tuosta vaan ja toisilta taas pyydetty 150 euroa siintä! Luulisi että joku muukin olisi Minin tuonut ulkomailta ja kyseinen todistus löytyisi kopiona...
MikaJ Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Todistus on runkonumerokohtainen, joten jonkun muun kopiolla et tee mitään.
Pave Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Ok, no eli taitaa olla lähinnä Bmw-Suomi siis vaihtoehto... Kiitokset tiedosta!
Jarge Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Joskus kun toin töikseni prätkiä euroopasta, niin noita toimitti myös TÜV jolla on tsto myös suomessa. Oli huomattavasti edullisempi kuin merkkiliikkeen tiskillä...
Jarge Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 http://www.tuv-nord.com/fi/en/vastaavuustodistus-597-vaatimustenmukaisuus-ja-vastaavuustodistus-598.htmOn näköjään hinta pompsahtanut takavuosista...
wilbon Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Itelle tuli maksamaan jenkkituonti miniin tuo lanketti 600e aikaa kolmisen vuotta.
Esko Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2015 Myös joiltain katsastuskonttoreilta saa noita.
Igor Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Lappuhan on sinänsä turha, koska siitä ei selviä mitään mikä ei olisi konttorilla jo ennestään tiedossa, sitä tarvitaan ainoastaan byrokratiaa varten... Saksalaiselta konttorilta ko. lapun ilmeisesti saisi ilmaiseksi (?) kun vaan hoksaisi autoa ostaessa pyytää. Jälkeenpäin eivät ilmeisesti toimita. Omalla kohdalla katsastuskonttori tarjoutui kyllä hommaamaan ton, mutta sanoivat suoraan että selviän paljon halvemmalla kun hommaan sen itse maahantuojalta. Satasen se taisi pari vuotta sitten maksaa.
Pave Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Joo tuntuu olevan vaan naurettavaa paperien pyörittelyä.... Kyselin bmw-suomelta tuota todistusta, niin lupasi kyllä toimittaa 150 euron hintaan!! Se mikä tekee tilanteesta mielenkiintoisen, on kun lueskelin bmw-foorumia niin siellä oli muutama kaveri pari kuukautta sitten tilannut todistuksen ja se oli toimitettu parin tunnin kuluessa sähköpostiin ilmaiseksi!! Ilmeisesti kai on kiinni vaan jostain tähtien asennosta tms. milloin sattuu todistusta kyselemään.
MikaJ Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Ei se lappu nyt ihan turhake ole. Siitä selviää että auto täyttää kaikki vaatimukset. Esim jos auto on uitettu joskus Saksaan EU:n ulkopuolelta se ei välttämättä täytä kaikkia vaatimuksia Suomen kilvittykseen vaikka Saksassa rekisterissä olisi ollutkin. Jos rekisteriotteesta löytyy riittävä tyyppikoodi/yms, niin silloin sitä ei tarvitse.
holkki Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2015 -Joo,on muuten ihme juttu,että jos "uitettu" ja rekisteröity Saksaan niin ei kelpaisi varmuudella Suomen kilpiin! Ei ala yhtään jankuttamaan,ei tunne asiaa yhtikääs! Tuntuu vaan pirun ihmeelliseltä,jotta jos auto on saksassa kilvissä,varmaan pitää täyttää "kaikki TUV"-kriteerit yms. mutta Suomen viranomainen aina löytää kyllä jonkun puuttuvan E-merkinnän jostain valoista tai laseista...
MikaJ Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2015 Saksa ja Suomi on eri maita, joka maalla on omat sääntönsä. Eu direktiivit sanelee minimitason jota pitää jäsenvaltioiden noudattaa, ei sitä että joka maan pitää olla identtinen lainsäädännöltään. Ihan sama toimii myös toisinpäin, esim yksikään mun autoista ei menis läpi Saksan katsastusta, vaikka Suomessa täysin laillisia onkin. Esimerkiksi nyt vaikka vanhoja Rover Minejä. Saksassa maahantuojalle jäi käteen ylivuotisia kaasarimalleja kun päästönormit vaihtuivat. Näihin maahantuoja sai erikoisluvan myydä ne loppuun vaikkei päästönormit täyttyneet. Toinen esimerkki on muuttoautot kuten Suomessakin, niitten normeja katsotaan läpi sormien. Tämmöisten autojen rekisteröiminen toiseen maahan jälkeenpäin saattaa olla hankalaa/mahdotonta.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään