Ans-si Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2009 Moro, aattelin nyt kysyä täältä kun itellä rupee olemaan aika vähän noita ideoita miten ton mun minin (-74, 1275cc) kytkimen sais vapauttamaan itsensä ja sais ton vaihteen silmään... Eli: Uutta rupee olemaan jo kaikki mahdollinen, pääsylinteri, työsylinteri, palautinjousi, kytkimen työntötappi, kytkinletku, kytkinvipu, painelaakeri, kytkinlevy(vakio), paineasetelma(vakio), kytkimen stefa... ja siinä nyt noi tärkeimmät. Vuotoja ei oo eli kaikki pitäis olla ok. Huoltokirjat sun muuta on luettu tarkkaan ja kaikein pitäisi olla oikein... Mutta kas kummaan ei vaan pelaa... ilmattu on ja siinäkin suhteessa pitäisi olla ok. Missä siis mahtaa olla vielä jokin hämärää...? Kiitokset jo etukäteen jos jollakin on vinkkiä laittaa millä lähtee projektia jatkamaan.
Kimi Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2009 Onko varma ettet ole kiinnittänyt paineasetelma (=diaphragm) vauhtipyörän pultteihin. Paine-asetelman pitää olla kiinni paine-levyssä (pressure-plate), ja nämä liuskoilla kiinni vauhtipyörässä.
Ans-si Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2009 Ei kyllä kaikki on niinkuin pitääkin... kuvat sun muut löytyy kyllä mistä sen varmaan oikein laittaa... =)
minorv8 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2009 Kytkinvivun välys on tietenkin säädetty oikeaksi ja painelaakerin akselin päässä olevat rajoitinmutteri on säädetty löysälle ? Kun polkaiset pedaalin pohjaan niin voisit pyytää kaveria katsomaan liikkuuko kytkimen vipu kytkinkopassa. Jos ei liiku niin vika löytyy tod. näk. pää/työsylinteriosastolla. Työsylinteri on aika ikävä ilmattava, olen viimeiset ilmaukset tehnyt työsylinteri irrallaan (mäntä pitää luonnollisesti jumittaa ettei muljahda sylinteristä ulos... ) ja ilmaruuvi kunnolla ylöspäin. Kerran on käynyt niinkin ettei kytkin irrottanut millään kumiletkulla mutta kun vaihtoi teräspunosletkun niin alkoi pelittämään.
koirankoppi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2009 Jos työsylinterille menevä letku on vanha, niin se voi olla "turvonnut" tukkoon !!
Mini1380 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2009 Missä yhteydessä vika ilmeni ? Alkoiko yhtäkkiä vai esim.koneen kasaamisen jälkeen ?
Mini1380 Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2009 Joko rupes irrottamaan ?
tgamini Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2009 Liikkuuko se missä on se iso mutteri ni olenkaan? Mulla oli Joskus käyttämättä auto tosi pitkään ja kosteus ja muut oli vaikuttanut niin että se akseli oli aivan jumissa. Kun polki poljinta nii ei painunu poljin eikä muut, mut kun pisti crc ja pikkasen naputtelin ni rupes taas liikkumaan.
Ans-si Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2009 No niin, nyt on flunssat sairastettu ja uutta motivaatiota haettu... tilasin sitten sen viimeisenkin osan eli teräspunosletkun, ja purin koko jutun. Työsylinterin pois, varren sun muut.. asensin letkun, tarkistin säädöt ja pirunmoinen ilmaus.. ja kas kummaa kytkin heräsin henkiin... nyt on sitten ekat metrit otettu pihassa..pidemmälle kun ei oikeen raaski mennä ilman jarruja yms tarpeellista ;) Jatketaan siis projektia! Niin sitä vielä et miten homma ajautui tähän oli kait vanhat ja väsyneet osat.. jotka vaihdettiin pikkuhiljaa uusiin.. edellisen omistaja toimesta tehnyt viritykset.. pidennetty tappi yms. postettiin ja 5 vuoden ajamattomuuden "pieni jäykkyys" (kytkin jäi pohjaan kun sen sinne väkisin polkaisi, ) eli olihan siinä taas homma mut nyt sekin on kasassa ;) Kiitokset kaikille jotka antoivat vinkkejä ja potkuja perseelle et saatiin homma kasaan =) Uusia juttuja kohti ja palataan varmaan viel asiaan =)
tgamini Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2009 Tota mä tarkotin jumii näköjään kun on käyttämättä ja saa kosteutta jne. Hyvä ku pelittää!!
Jamppa Maijala Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2009 Jos työsylinterille menevä letku on vanha, niin se voi olla "turvonnut" tukkoon !! Syy todennnäköisesti tämä ja ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen Mini tästä syystä. ;)
Ans-si Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2009 Letku oli kyllä suhteellisen tuore.. kilsoja sille ei ainakaan ollu kertyny kun vajaa 500 kilsaa. Se kun oli jo kertaalleen vaihdettu jo omankin omistus suhteen aikana xD Tosin pari vuotta sitten =)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään