Jump to content

Mini yskähtelee..


korkee22

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onkohan kannessa mitään muuta eroa? Jostain luin että nuo moottorit olis ollu vihreitä -75 asti? Mulla toi on punainen ja yhdellä su hs 4, joten varmaankin vaihtokone? Vai oliko noita sitten jossain special mallissa vakiona?

Kirjoitettu

Suomessa ei koskaan myyty Miniä uutena 1100 koneella, eikä ole taidettu jälkituodakaan?

kyllä ne kaikki on Mailerin nokilta Miniin vaihdettu ja niitä MG 1100 autoja ei tainnut myöskään montaa Suomessa olla?

Normi 1100 koneessa ei tuplajousia.

Punainen väri lienee jo 1100 moottorin jälkiasentaneen jäljiltä maalattu.

En muista koskaan nähneeni BMC/Blmc:n tehdasasenteisia tai vaihtomoottoreitakaan punaisia.

Kirjoitettu

Ne lienevät 80 luvun Minejä. Ei ole tainnut niitten moottori/vaihteistoja ajautua Suomeen. Mulla on 1100:sen Minin saksankielisen esitteen kopio jossain. Ei tainnut olla missään kovin yleinen.

1100 Mailerin moottoreita on kyllä monessakin Minissä Suomessa. Meidänkin Travellerissa. Eihän siinä tonniseen ollut muuta eroa kuin kampiakseli ja männät. Nokka-akselin arvot vähän eri, mutta ei mitenkään "viremoottori"

Kirjoitettu

Eipä tainnut olla putkessakaan vika.raotin putkea imusarjan kohdilta kunnolla. Niin sama juttu, kun laittaa kaasun pohjaan niin hyytyy vaan? Mutta voisiko olla että saa nyt sit liikaa ilmoja tuosta putken ja imusarjan liitoksesta? Kaikki on kyllä kohta käyty läpi, paitsi uutta kaasaria en ole vielä laittanu:-)

Kirjoitettu

Nyt meni multa hieman ohi, miten se nyt saa liikaa ilmaa jos pakoputki piti ottaa auki esim. pakosarjasta? Yhtenäinen imu/pakosarja pitää olla kanteen kiristettynä kuten normaalistikin! Vai miten testasit putken tukkoisuuden,mitä liitosta raottelit?

Kirjoitettu

No, ei se ihan ihme ole jos Mini ei pelitä :)

Ei se sytty ihan sillä kohdilleen mene, että jakajaa korvakuulolla kääntelee.

Kyllä perusennakko pitää katsoa, eikä se perus vehkeessä muuta tarttekaan.

Ja noi putken raottelut meni kyllä ihan yli..???

Kaasarin Neulaa voi ihan itsekin ohentaa, kun laittaa vaikka porakoneeseen kiinni ja hienolla hiomanauhalla hioo.

Sillä tavalla saa vähän suuntaa oikeasta.

Siten Mini tonnienkin (kilpurit) neulat ainakin joskus tehtiin.

Kirjoitettu

Kyllä se ajoituslamppua vaatii. Kärjettömän jakajan kääntely summamutikassa on vähän mitä sattuu. Niin kuin seoksen säätelykin... Kärkijakajan saa sentään aika hyvin jollain lailla tikkiinsä ilman lamppuakin. Eka homma nyt kuitenkin olis saada se sytytysennakko hehtaarille. Siitä voi sitten alkaa arpomaan seoksia. Mikä kaasari sulla on, ilmeisesti HS4 jos kone on alkuperäinen ja säilynyt alkuperäisenä ? Neulan tunnus pitäis kanssa tarkistaa niin olis joku lähtökohta. Se selviää kun irrottaa neulan männästä ja tsekkaa tunnukset, HS4 kaasarissa se on 3-kirjaiminen tyyppiä Axx. Tunnuksen perusteella löytyy sitten mitat jotka kertoo neulan profiilista. 

Kirjoitettu

Nyt se melkein jaksaa ottaa täydet kierrokset,mutta vaikuttaa kyllä että saa liikaa bensaa. Lieskat tulee putkesta ja tulpat mustuu..Tuossa HS4 ei taida olla muuta keino säätää seosta kun neulalla ja sillä alaruuvilla,missä omu on.Sen olen vääntänytkin jo kokonaan kiinni..

Kirjoitettu

Vielä jos sais jonkinlaiset ohjeet sytkälampun käyttöön minissä.Tuossahan ei pysty sitä merkintää kattoon kun siitä kytkimen päällä olevasta luukusta?Mitenkähän onnistuu?TAitaa peiliun kanssa mennä vähän hankalaksi..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...