marko v Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2015 Koneen kunnostus olisi tarkoitus aloittaa. Tuli hankittua 1275cc kone. Koneella ei ole paljoa ajettu täydellisen remontin jälkeen, mutta remontissa joku mennyt pieleen ja 2 ja 3 pytyn välistä haljennut lohko ja kansi. Kone on a+ mallia. Voiko tohon vaihtaa a mallin lohkon ja kannen. Koneeseen on jotain viriosia laitettu laitan niistä lisää tietoa myöhemmin. Koneita en ole ennen rempannut joten neuvoja varmasti tullaan tarvitsemaan. Kone pitäisi laittaa 72 vuoden miniin.
koirankoppi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2015 Jos moottorista on kansi ja lohko romua, niin vaihtoehto melkein on löytää toinen moottori, jonka remontoinnissa voi sitten hyödyntää mahdollisia osia tästä toisesta. Männät jos sattuu löytymään sopivilla reijillä oleva lohko. Nokka-akseli.. Kytkin on A+.ssa ainakin erilainen, muuten en tiedä kuinka osia voi sekoitella. Taitaa olla helpoin alkaa alusta ja hakea koko paketti toinen. Paitsi jos on tiedossa juuri sopiva lohko/kansi
Mini1380 Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2015 Mitä tolla kannen ja lohkon halkemisella tarkoitat?
MikaJ Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Kytkin ei vaikuta moottoriin/kanteen. Muutenkin preverto ja verto kytkimet voi laittaa kumpaan vaan A+ tai A kytkinkaaveliin. Ensiövedon laakeroinnissa on eroa, A+ moottorissa on vahvistettu keskipyörän laakeri. Siihenkin saa valmiina adapterin jos haluaa sekoitella A osia A+ ensiövetokaaveliin/laatikkoon. Samoin lohkot ja kannet ovat täysin ristiin meneviä. Ainut mikä tulee mieleen on virranjakaja, se täytyy olla lohkon mukaan, ne ei siis sovi ristiin ilman sorvailua ja protoilua.
marko v Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Mitä tolla kannen ja lohkon halkemisella tarkoitat? lohkossa 2 ja 3 pytyn väliseinämä haljennut. näkyy pieni hiushalkeama. samanlainen halkeama on kannessa. kansipahvissa myös jälki halkeaman kohdalla.
MiniKö Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Tiedä häntä noista vahvistetusta välipyörän laakereista,enemmän on A+välipyöränlaakereita korjattu( alle 100t.km ajettuja) kun A 30v aikana. Ensiövedon hammasprofiilit erilaiset eli laatikon ehdoilla mennään.Nokkaakselin ja öljypumppun yhteensopivuus myös varmistettava.
Mini1380 Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Noihan luultavimmin lähtis pois plaanaamalla tasot, tuskin ovat hiushalkeamia vaan palaneella kansipahvilla ajettu jonkun aikaa ja palamiskaasut polttaneet jäljet kannen ja lohkon tasoihin. Kuulostaa ainakin tosi oudolta että olisi oikeen haljennut noi välit mut kai kaikki on mahdollista.....Onko kuinka isoksi porattu lohko? FD100L 1
Kimi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Moi, Tuo ei maksa paljoa, ja sitten tiedät enemmän. http://www.laakerinetti.com/crick-hiushalkeamien-hitsisaumojen-tarkastus-spray-3x500-p-8752.html Itse pyyhkäsen mattoveitsen kärjellä kevyesti mahdollisen halkeaman yli, ja jos se tarraa, niin on halki. Kärjen pitää olla ihan uudesta segmettistä (tarkoittaaa että katkaise pala pois terästä). Tämän jälkeen teen crickillä jos on epäillystä. Toi välipyörän holkitettu laakeri on ihan toimiva, käytännössä voit laitta kaikki a:n romut plussaan tai pelkästään kammen välitys rattaat a:sta. /kimi
marko v Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Lohko porattu + 0,20.
FD100L Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2015 Joo, riippuu halkeamasta.. Mulla ilmaantu joskus kannen laskun jälkeen ihan pieni hiushalkeema ja vielä palotilaan. Ajettiin monet vuodet ja välillä avattiinkin, ei ollut muuttunut miksikään eikä siitä koskaan mitään ongelmaa tullu.
minorv8 Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Mä ostin joskun 90-luvun alussa Seinäjoelta yhdeltä kisamieheltä 1275 GT:n koneen ns. suoraan ajosta Mahlen tasapäisillä männillä. No männät oli paskana, kampurassa eri kokoiset kaulat ja lohko muistaakseni +40 ylikoossa. Vein lohkon koneistamolle ja se porattiin 73,5 mm kokoon. Tason plaanauksessa sitten huomasivat että 2/3 väliseinässä oli halkeama joka ulottui vajaan sentin tasosta alaspäin. Joku näppärä oli onnistunut sulattamaan seinämästä kansipahvirikon yhteydessä kamaa ja se oli täyttöhitsattu !!! Hitsauksen jälkeen poraus ja kasaan... Oli aika kallis lohko markka-aikaan... Se lohko päätyi sitten lievän vi**tuksen saattelemana mökin ulkorakennuksen taakse ojan täytteeksi.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Siihen aikaan taisi vielä Luhtasaarella Alavudella olla GT:n tehdasuusia puolimoottoreita? Vai oliko vähän aiemmin? 80 luv. loppup. kuitenkin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään