Jump to content

Öljynpaine


TT

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jos stefa vuotaa/pullahtanut pois paikaltaan, niin kyllä öljyä tippuu kytkinkopan hukkareijästä ihan tyhjäkäynnillä koneen ollessä lämmin.

Veikkaan että öljy tullut muualta eli huohottimesta.

Stefan huulen "jousi" voi myös joskus asentaessa irrota.

Huohotin haisee bensalta, koska sun "lorto" syöttää liikaa ainetta ;)

 

Kyllä se aina haisee vähän bensalta. Polttoainetta joutuu öljynkin sekaan, varsinkin jos käy liian rikkaalla.

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu
Jos stefa vuotaa/pullahtanut pois paikaltaan, niin kyllä öljyä tippuu kytkinkopan hukkareijästä ihan tyhjäkäynnillä koneen ollessä lämmin.

Veikkaan että öljy tullut muualta eli huohottimesta.

Stefan huulen "jousi" voi myös joskus asentaessa irrota.

Huohotin haisee bensalta, koska sun "lorto" syöttää liikaa ainetta ;)

 

Kyllä se aina haisee vähän bensalta. Polttoainetta joutuu öljynkin sekaan, varsinkin jos käy liian rikkaalla.

 

Alkaa nämä "lortto" jutut vaikuttaa siltä että joku on joskus epäonnistunut saamaan omaa vaakaimuaan säätöihin  ;) .

Kirjoitettu
lkaa nämä "lortto" jutut vaikuttaa siltä että joku on joskus epäonnistunut saamaan omaa vaakaimuaan säätöihin

 

Enkä ihmettele yhtään, muutaman "toimivan"pelin kanssa on tullut semmoinenkin ihme vastaan ettei sisuskalut ole edes samaa kokoa eri kurkkujen välillä... Vaaka- ja pystyimujen etunahan on lähes tulkoon rajaton säädettävyys, lähtökohta vain pitää olla kohdillaan.

Kirjoitettu

Itse olen vannoutunut SU mies 8-).

Vaikka olen ollut kyllä monenmoisien "vaakaimuviilaajien" touhuja seuraamassa vuosien varrella. Kisamiestenkin.

En epäile yhtään etteikö asian harrastajat ja niihin oikeasti syventyvät saa niitä hienosti pelaamaan, varsinkin kun haetaan "huipputehoja"(niinkuin nämä muutamat puolestapuhujat ovat).

Mutta itse olen saanut omat pelini rallicooperia myöten pelaamaan aina SU:lla niin hyvin ja yksinkertaisesti, ettei ole ollut tarvetta,eikä halua ruveta kikkailemaan.

Kun ei paremmasta tiedä niin ei osaa vaatiakaan ;).

Mutta harrastus on myös viilaamista, kokeilua, virittelyä, säätelyä ja niitten kautta oppimista ja tavotteittensa saavuttamista :)

Kirjoitettu

Penkittäjä on asiansa osaava ja säätänyt paljon dellortoja/webereitä. Liian rikkaalla ei käy mutta kunhan saa auton toimimaan niin penkitetään uudestaan ja katsotaan mitä teholukemia saa. Käyrät olivat tosin nyt jo hyvät mutta liian alhaset >:( Tarkistin öljymäärän ja oli ihan maximi viivalla eli on ollut liikaa öljyä tai sitten se hörppii bensaa sinne.tosin ei kyllä haissut pahemmin bensalle.

No vlopuksi on siirtokilvet joten kokeillaan hiukan ajaa ja katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu ;D

Projektia alotellessa hiukan kyselin ja SU:sta oltiin sitä mieltä että joka kelille pitäisi säätää uudestaan, mutta tosiaan kaikilla on mielipiteensä.

Ja tässä on vielä pari viikkoa aikaa ihmetellä kun aken selvityspapereita pitää odotella ja sitten rekisteröimään tai siis yrittämään :P

Kirjoitettu

Kiitokset Mini1380 :lle infosta. Tänään sain inspiksen takasin ja koetin käymään. Kampikammiossa ei ollut painetta (kokeilin tikusta huohottimesta ja korkista). Stefaa en vielä vaihtanut mutta vuoto väheni huomattavasti kun tiputin öljynpaineet 2,6 kiloon.

Kirjoitettu

Kyllä joku nyt on pielessä!! Homma se korjaamokäsikirja ja katso onko kaikki tiivisteet oikeilla paikoilla ja onko kaikki osat oikeat!!

Ei se "stefa" sieltä irtoa/vuoda öljyä paineesta riippuen!!!

Vaan siellä on nyt joku muu vika. Onhan joillakin tyhjäkäynti paineetkin yli 5 ja kieroksilla yli 7 ja ei mitään vuoto ongelmaa. Se että on noin korkeat paineet ei toisaalta ole hyvä kun se rupeaa ahdistamaan konetta jo. :o :o

Kirjoitettu

Mulla oli cooperissa (silloin kun se oli kunnossa) öljynpaineet aina kierroksilla mittarin mukaan tapissa, eikä mitään vuotoja/ahdistamisia ollut havaittavissa.

Kirjoitettu

Kylmässä koneessa paineet on helposti yli 5 kiloa tyhjäkäynnillä. Oleellista on mitä ne paineet on käyntilämpöisessä moottorissa. Jos sä pudotat paineet kylmässä mosassa jonnekin pariin kolmeen kiloon niin lämpöisenä sinne ei enää paljoa tule.

 

Mitä tohon SU:n säätämiseen erikseen kelin vaihtuessa tulee niin aika uskomatonta sontaa. En ole ahdetussa pelissä joutunut ronkkimaan SU:ta käytännössä ollenkaan sen jälkeen kun neulan profiili on hierottu koneen ruokahalun mukaiseksi.

Kirjoitettu

Onko sulla ensiorattaan prikka ja sen C-muotoinen lukitus paikallaan.

Jos nää puuttuu, niin se on yksi kaasutus/moottorijarrutus ja toi stefa pullahtaa pihalle. Ilman noita, ensiöratas pääsee liikkumaan vauhtipyörään asti, ja stten stefa lähtee. Purin yhden moottorin jossa stefa oli irronnut ja noi puuttui siitä.Myyjä sanoi että vaihteistossa jotain vikaa, kolahtaa aina kun nostaa kytkimen.

Kirjoitettu

Kaikki osat on paikallaan ja oikein... tiivisteetkin on niinkuin pitää. En oikeen käsitä miksi se vuotelee. Otin auki eilen ja stefassakaan ei näkynyt mitään erikoista.. Laskin paineet sen takia kun aattelin ettei tarvi olla niin korkeat.

Kirjoitettu

EI ihan kuulu tämän aiheen alle mutta ei viitsi uutta kysymystä laittaa.

Onko kukaan koskaan kokeillut laittaa hieman paksumpaa öljyä pienen öljyvuodon pienentämiseksi? Itselläni vuotaa laatikosta perän poskien välistä vaikka jo kerran otin koneen pois ja kunnolla laitoin liimaa ja tiivisteet.

Otan kyllä koneen pois kun kytkimen vaihdan ja teen muitakin muutoksia mutta haluaisin ensin rekisteröidä ja ajaa vähän. Tiputtaa tipan silloin tällöin kun oikein lämpöseksi käyttää. Kuinka muuten posket kasataan eli ensinkö vetarien puoleiset posket kiinni ja sitten taaimmainen "perämurikka" ? Öljyt on jotku 10/30 "maatalousöljyt" ;)

Kirjoitettu

1. Mini EI ole traktori käytä kunnon öljyä.

2. Tän kerran vielä kirjoitan: hanki sinäkin korjaamokäsikirja! Siinä on kerrottu myös kuinka perä kasataan:

kasausjärjestys, laakereiden esikiristyksen säätö yms mielestäni oleelliset asiat.

 

Että voi olla vaikeeta????????????

Kirjoitettu

Minä ainakin olen käyttänyt kaikissa 20W50 ihan tavallista mineraaliöljyä, rallipelissäkin. Vaihteistokin pelaa parhaiten.

Hyvät paineet, ei mitään epänormaaleja vuotoja, kuluu vähiten ja on EDULLISTA.

Kyllä sitä kikkailla voi kaikenlaisilla sikakalliilla erikoisöljyillä, mutta itse en näe ainakaan normaalikäytössä siinä mitään järkeä, paitsi kauppias rikastuu!! ;)

Kirjoitettu
Kaikki osat on paikallaan ja oikein... tiivisteetkin on niinkuin pitää. En oikeen käsitä miksi se vuotelee. Otin auki eilen ja stefassakaan ei näkynyt mitään erikoista.. Laskin paineet sen takia kun aattelin ettei tarvi olla niin korkeat.

 

Oletko varma et vuotaa stefasta ?

Oliko se nyt pois paikaltaan ?

Vuoto voi johtua myös ensiövedon ylimmän rattaan puslien väljyydestä .

Kirjoitettu

Oliko kytkinlevy öljyinen? Eli onko öljy tullut edes sieltä?

Muuten veikkaan että hihnapyörän puolelta vaihteiston ja lohkon välistä huulitiivisteestä.

Jos ei erityisesti keskity kyseiseen kohteeseen asentaessa,vuotaa varmasti.

Kirjoitettu

Kytkin oli öljyinen. Kyllä se vuoto on paikallistettu sihen stefaan. Laitan vielä uuden stefan ja palaan asiaan kun motti on koossa taas. Niiden puslien väljyydestä en osaa sanoa, minusta ne oli silloin koottaessa ok.

Kirjoitettu

Kiitoksia kaikille vinkeistä. Stefa on taas vaihdettu ja koekäyttöä noin 15 min takana, eikä vuoda! Leimalle mennään kunhan jarrut on ilmattu.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...