Khato Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Kantapään kautta on hyvä oppia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Dille Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2016 Onko kenelläkään alkanut penkin selkänäjänkallistuksen yhteydessä se eteen siirto takkuamaan? Eilen jäi jakkara paikoilleen,aika vitun ahdas alkaa tunkemaan iltatähteä takapenkin isuimeen. Dille 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2016 Onko kellään muuten kytkinpolkimessa sellasta rutisevaa tuntumaa? Tai vähän, kuin polkimessa tuntuisi "kynnyksiä" nostettaessa tai painettaessa. En oo vielä alkanu selvittää mikä siellä vois olla hätänä, kun toimii kuitenkin normaalisti. Tuskin siellä mitään ilmaa voi olla, joten varmaan polkimesta tai laatikon päästä ottaa johonkin kiinni, tai sitten kasauksessa tullut joku kämmi. Mulla oli semmosta kytkinpolkimessa tuntuvaa rutinaa viime kesänä, mutta sen huomasi lähinnä vaihteen ollessa vapaalla. En muista että olis rutissut nyt enää syksyllä/talvella. Kytkin ja kaksoismassa on tietääkseni alkuperäiset (autolla oli ajettu 96tkm kun se tuli mulle). Tässä tuntuu viat muutenkin tulevan ja menevän... viikko sitten ABS-anturi korjaantui omia aikojaan. Vikakoodi väitti että vasen etu on rikki, ja kojelaudassa paloi ABS, TCS ja rengaspaineen varotusvalot. Koitin sitä kertaalleen vaihtaakin muutama viikko sitten, mutta luovutin kun oli niin tiukassa kiinni. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2016 Ehkä enemmän huolestuttava piirre on lievä palaneen kumin haju, kun autosta nousee ajon jälkeen. Pakoputkeen kuivunut tiesuola aineuttaa moisen hajun myös. Kun annetaan sen verta happea moottorille ajossa että lämpeää kunnolla putki niin tulee palaneen kumin haju. MattiH and TuplaPete 2 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Dille Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2016 Onko kenelläkään alkanut penkin selkänäjänkallistuksen yhteydessä se eteen siirto takkuamaan? Eilen jäi jakkara paikoilleen,aika vitun ahdas alkaa tunkemaan iltatähteä takapenkin isuimeen. Vaijerihan se sieltä on poikki. Uusi 20cm vaijerinpätkä marmoritiskillä maksaisi 365€,jäi tiskille vaikkakin toisen puolen kiskotuskin tulisi kaupan kylkiäisenä. Nikkar nikkar jälleen edessä kunhan työkiireet antavat periksi(vittumainen luonne mun kulkineella kun kaikki hajoaa) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2016 "(vittumainen luonne mun kulkineella kun kaikki hajoaa)" Se on minille ominaispiirre:) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2016 vähällä oot päässy Dille. Kyllä nykyään tuntuu, et kaikki alle 500e remontit on halpoja.. ;D Tälläkin hetkellä joku kolistaa takana, ja raidetanko väljä.. Mut onhan tolla jo ajettukin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Dille Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2016 Aikalailla se on siis uusin ominaisuus tuossa harrastepelissä minkä ostin käyttökulkineeksi. Myyntiin joutaa moinen. Mutta hyvinhän tuo toimii aina korjausten välissä Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2016 Mutta hyvinhän tuo toimii aina korjausten välissä Tää on kyllä niin totta. ;D AAB-1 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2016 Tässä kuukauden tuskaillut katsastuksen kanssa. Vuosi sitten oli raidetangon sisäpäässä alkavaa väljää, josta kuitenkin selvittiin huomautuksella. Kuluneen vuoden aikana myös perästä alkanut kuulua kolinaa, joten otin auton pajalle tsekkaukseen ennen leimaamista. Molempien puolien raidetangot oli tiukat, eikä väljää meinannu löytyä millään. Ratissa se tuntuu kuitenkin selvästi, ja on vuoden mittaan lisääntynyt. Tulin lopulta siihen tulokseen, et se tulee ohjausvaihteesta.. :-[ Perästä ei sen jälkeen kiinnostanut ees ettiä, vaan ajattelin et otetaan vikalista, korjataan ja katsotaan meneekö hammastanko uusiksi. Tänään vein leimalle, istuin juomaan kahvia enkä jaksanu mennä ees mukaan katsomaan mitä löytyy. 20min myöhemmin inssi tulee takas ja lyö puhtaat laput pöytään. Tekniikka pelas hienosti, eikä ollu mitään moitittavaa.. :)) :)) Jänniä nuo ohjauksen nivelet, kun korjautuu itsekseen.. Nauroin sisäisesti, mut ajattelin kyllä selvittää vielä mistä se väljä rattiin tulee. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2016 Rattiakselissahan on yksi ristikko nivel. Voiskohan se välys tulla sieltä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2016 Voisi hyvin tulla. Tuntuu kun poistaa raidetangon ja kokeilee ohjausvaihteen tangoista, samalla kun heiluttaa rattia. Saako sitä niveltä erikseen? Varmaan aika mehevä homma vaihtaa.. :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2016 Saa erikseen esim. Ebay. Marmorilla hintaluokassa noin 300e käytettynä parikybää.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2016 Noniin, viikko sitten tuli kerrostalon katolta lumet minin päälle. :D Menee katto ja konepelti uusiks. Ei siinä, vakuutusyhtiö hoitaa ne.. Sitten oikeaan vikaan. Lähiaikoina on digikello hävinny näkyvistä. Se ei joko syty kun käynnistää, tai sammuilee ajossa. Myös kierrokset monesti tyhjäkäynnillä nousee, kun kello sammuu. Pari päivää sitten kesken matka-ajon, alkoi yhtäkkiä palaa luistonesto, sekä nopeusmittari tippui nollaan. Korjautui itsestään, eli merkkivalot sammui ja mittari lähti taas toimimaan hetken päästä. Tänään syttyi yhtäkkiä taas luistoeston merkkivalo, mutta myös ABS-valo. Kello oli luonnollisesti tässä vaiheessa jo pimeenä, mutta havahduin kun radiokin sammui. Tämän jälkeen olikin jo melkein kaikki merkkivalot taulussa kirkkaina, vaikka auto kävi tyhjäkäyntiä. Sammutin valoihin, ja yritin käyntiin. Eipä lähdekkään. Napsuttaa vain, kuin akku olisi tyhjä. Työntämällä ohikulkijan avustuksella käyntiin. Toimii hetken, mutta ohjaustehostinkin on tässä vaiheessa pimeänä. Moottori alkaa käydä vajailla pytyillä, eikä ajovalotkaan pala. Sammutan auton, jonka jälkeen hinataan pajalle. Pajalla toisella akulla käyntiin, mutta jälleen sammuttelee valoja, sekä tekee aikaisempia vikoja. Arvauksena veikkaisin virtalukkoa/pohjaa, tai esim. laturin jännitteensäädintä. Onko kellään vastaavasta kokemusta, että mikä hitto tässä nyt on vialla? Maadotus on kunnossa ainakin akulta ja moottorilta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2016 Myöskin jos jollain on esim. käytettynä virtalukonpohjaa tai laturia myydä, niin olisin kiinnostunut. :D 105a laturi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Paskempi tuuri tuo lumien tippuminen. Tuliko pahaakin jälkeä? Jos oireet akkua vaihtamalla parani hetkeksi, niin kyllä mä ensimmäisenä laturin suuntaan katselisin..? Toi luistoneston valo ja nopeusmittarin toimimattomuus taasen... itselläni oli/on abs-anturi p*skana, ja taulussa paloi abs, dsc ja rengaspainevalot, mutta muutamia viikkoja epäonnistuneen anturin vaihtoyrityksen jälkeen tuo lähti taas toimimaan ja valot sammuivat. Sen jälkeen on ajoittain luistoneston valo syttynyt kesken ajon, ja kertaalleen nopeusmittari lopettanut toimintansa. Eli kaippa se anturi siellä kummittelee, pitää tehdä uusi vaihtoyritys. Tiedä sitten liittyykö sun ongelmaasi, kun tuo jännitteen tippuminen aiheuttaa kaikenlaisia mystisiä oireita, mutta abs:n vikakoodien luku saattas kannattaa jos tuo oireilu jatkuu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Mut mulla nous myös kierrokset aina. Ei siinä, vois laturin jälkeen lähteä kattelemaan tuota abs-anturiakin. Katto ei menny ihan kauheen pahaks, mut konepelti näyttää siltä kuin olis tullu keilapallo keskelle. :D Sinänsä onni, kun olin muutenkin ajatellut sen maalauttaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2016 Juu, elikkä laturihan siellä oli rikki. Nyt on ollut ihmeen toimiva kampe jo monta viikkoa. Kävin Laakkosella hakemassa arvion lumivaurioista katolla ja konepellillä. Korvausarvio 5100 euroa. Katto vaihtoon, tuulilasi uusiks, konepelti uusiks ja maalaukset. Huhhuh. Saattaa mennä mini kohta vakuutusyhtiölle, ellei tarjoa järkevää kertakorvausta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
johnny Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2016 mikäs oli korjauskustannusarvio? tai laskelma? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään