Ritke Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Huutokaupat.com:ssa näyttää olevan myynnissä tuollaiset 17"
Dille Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2015 Saas nähdä paljonko hinta niissä nousee. Uudet vanteet olisi sen 700€ luokkaa ja siihen kumit päälle. Aika kolhuiset oli huudossa ja väärillä kumeilla.
MattiH Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Kiitos vastauksista. Ite ollu vähän kahden vaiheilla, et kummat survon alle. R50:ssä on noi 17" käytössä, mut kait sen vois myydä yksilläkin renkailla. :)) Täristää muuten vieläkin polkimeen/rattiin, kun vedättää matalilla kierroksilla. Voisko se olla ne kuuluisat vetarit, kun aluks ajattelin et olis kaksoismassa. Sitä ei vaan enää ole. Onhan tota madallettu -30% jousilla vakio r53:n alustasta.
Mini1380 Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Missä kunnossa moottorintuet on?
Igor Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 2015 Itellä täristää myös matalilla kierroksilla vedättäessä 1. ja 2. vaihteella, joskus sen huomaa myös 3. vaihteella. Johtuu madalluksesta. Ongelma korjaantuu nostamalla alustaa tai kierroksia. ;)
MattiH Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2015 Moottorintuet oli ainakin silmämääräisesti tosi hyvät, joten niitä ei vaihdettu. Toki vois olla ajankohtaista alkaa vaihdella, jos samalla laittelis uretaanipusliakin. Igor, joo niin mä lueskelin muualtakin. Taitaa olla niin, et kaksoismassa tuli uusittua turhaan. :D Noo, tällästä tää on.
Dille Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2015 Aika edullisesti näytti menevän huutokaupan vanteet talvikumeilla. Sääli että oli väärät renkaat niin en alkanut kilpasille.
MattiH Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Noniin. Eihän sitä toimivan auton riemua kauan kestänytkään.. :D Nyt alkaa taas minin meno tökkimään. Ei kiihdy enää samalla tavalla, ja yläkierroksilla alkaa hihna huutaa. n. 6t rpm jälkeen alkaa hirveä kirkuminen.. Varmaan joku kiristimenrulla, tms. menossa? En tiedä.. OBD-testerillä antoi kuormaa tyhjäkäynnillä jo 37%, ja yli 6t kierroksen ahtoja vain 0,7bar 15% rullalla.. Tän kanssa menee lopullisesti maku, jos ahdin on nyt paskana. Hyvä lähtee valittaa, kun ite laittanu viri-pulleyn kiinni, niin eihän ne siitä mitään korvaa tietenkään.. Mietin jo alussa kun ahdinta asensin, et onpa helvetin jäykkä pyörimään. Toisaalta jos se sieltä olis menossa, niin vois kuvitella että menis nopeemmin, eikä vaan alkais laahaamaan. Kuitenkin ottaa aika paljon kierroksia. Siltikin tuntuu vaan melkein 100% todennäköisyydeltä, että ahdin ei toimi kunnolla.. Myöskään sitä normaalia ahtimen ujellusta ei meinaa enää kuulua..
next Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Kyllä se jäykkä on ehjänä pyöritellä mutta hankala sanoa mikä toiselle on jäykkä ja toiselle löysä... :p Hihnan luistaminen aiheuttaa jo ahtojen laskun itsessään. Oliko sulla nyt se mun vanha rulla? Jos laitoit vanhan hihnan niin se repii sen palasiksi.
wilbon Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Ja hihnahan pitää olla vielä lyheyempi luonnollisesti..
next Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Hihnan mitan annoin mutta motonetistä kai hihna? Niin en tiedä minkä merkkinen. Gates pitää parhaiten omien kokemusten mukaan.
wilbon Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Tuleeko altan pulley kiinni samalla tavalla kuin kavsin pyörä? Eli tuleeko siinä mukana semmoinen kartio mikä kiristetään pulteilla kiinni ahtimen akseliin?
MattiH Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Kyllä se hihna on uus, ja vieläpä lyhyempi. :D Täytynee avata ja tarkastaa muutkin pyörät. Se voi toki olla, et siellä on joku toinenkin menossa. Yhdessä ainakin tuntu rohinaa kasatessa, mut oli kiire niin ei joutanu tilaamaan.. :)) Wilbon, tulee kartioon. En tiiä onko merkitystä, mutta kun rälläköin vanha irti, tuli ahtimen akseliin pieni jälki rälläkästä. Siis oikeasti aika pieni, et tuskin merkittävää epätasapainoa saa aikaiseksi.
Dille Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Asian sivusta,onko tuolla rullan vaihdolla isokin vaikutus normi ajoon? Tehottomuus vaivaa vakiona ja itse kuumeisesti keräilen tyhjiä pulloja että saisin osat vaihdettua,vai kannattaako nekin rahat vain suosiolla sioittaa keskiketterään...
MattiH Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 http://www.northamericanmotoring.com/forums/r50-r53-hatch-talk-2002-2006/208655-new-pulley-belt-slipping.html Tuossa on vastaavaa ongelmaa, mut en ymmärrä tuota ratkaisua. Pitäis ottaa vähemmän glögiä.. Next, mikä se hihna oli minkä neuvoit mulle? Koitan kattoo, et toi varmasti on se. Joka tapauksessa joudun ostaa uuden, purkamaan ja tutkimaan. Saattaahan se olla, et mulla on kiristäjä paskana, tai vahingossa pitkä hihnakin.
MattiH Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2015 http://www.northamericanmotoring.com/forums/r50-r53-hatch-talk-2002-2006/208655-new-pulley-belt-slipping.html Tuossa on vastaavaa ongelmaa, mut en ymmärrä tuota ratkaisua. Pitäis ottaa vähemmän glögiä.. Next, mikä se hihna oli minkä neuvoit mulle? Koitan kattoo, et toi varmasti on se. Joka tapauksessa joudun ostaa uuden, purkamaan ja tutkimaan. Saattaahan se olla, et mulla on kiristäjä paskana, tai vahingossa pitkä hihnakin.
Igor Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2015 http://www.northamericanmotoring.com/forums/r50-r53-hatch-talk-2002-2006/208655-new-pulley-belt-slipping.html Tuossa on vastaavaa ongelmaa, mut en ymmärrä tuota ratkaisua. Tuossa ongelma liittyi WMW:n tekemään kiristimen stopperiin, joka esti kiristintä liikkumasta riittävän pitkälle ja hihna jäi sen takia löysälle. Tuskin sulla siellä semmoista stopperia on. Mutta noi kiristimet ei ole ikuisia, eli luistaminen saattaa johtua siitäkin. Jos hihna on venynyt (tai alunperinkin liian pitkä), niin noi kiristimen "tapissa" olevat reiät jää piiloon. Pitäs näyttää kait suunnilleen tältä jos hihna on vielä ok...
MattiH Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2016 Kiristin oli ihan tapissaan. Eli näkyi lampulla vain se "ankkuri" siinä päässä, ja ihan vähän sitä vartta. Ei mitään reikää näkyny. Hihna on kuitenkin 1380, eli eiks se oo ihan oikee? En tajua, miten se muka voi olla niin löysä jo nyt, kun ajettu vaan muutama tonni. Altan 15% ahdinpyörä asennettuna.
Mini1380 Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2016 Pituus pitäis kaiketi olla 1368.
next Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2016 Sulla on vakiohihna siellä. Mulla on muistikuva että linkkasin sulle sen 1365 pitkän mutta sori jos olen väärän mitan sulle antanut.
MattiH Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2016 Näistä on niin paljon ristiriitaista tietoa. Toisaalta googletin, että toi olis just se oikee.. :D Et sä next välttämättä ees väärin sitä linkannu. Voi olla että oon ite vaan lopulta ostanu väärän. Sama se, halpa ja helppo korjaus! :)
Khato Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2016 Se 1380 on stock pituus ja sillä ei mennä -15% kanssa. Lyhyempi hihna tilalle, niin alkaa toimimaan. Tuolla toisessa topicissa oli se oikea pituus, eli 1368mm -15% pulleylle.
MattiH Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Juuh, jännästi alko toimia kun uusi hihnan. Onko kellään muuten kytkinpolkimessa sellasta rutisevaa tuntumaa? Tai vähän, kuin polkimessa tuntuisi "kynnyksiä" nostettaessa tai painettaessa. En oo vielä alkanu selvittää mikä siellä vois olla hätänä, kun toimii kuitenkin normaalisti. Tuskin siellä mitään ilmaa voi olla, joten varmaan polkimesta tai laatikon päästä ottaa johonkin kiinni, tai sitten kasauksessa tullut joku kämmi.
Khato Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Jeps. Itsellä tuntui samalta se ennenkuin tuplamassa alkoi kolkottamaan. Eli silloin kun vaihtui uusi stock kytkin ja vanha vauhtipyörä jäi sinne. Olisi pitänyt vaihtaa molemmat samalla kuulemma. (eli vaihtaa 1-massaiseen)
MattiH Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2016 Mullahan on molemmat uusittu, eli se valeon setti kiinteellä vauhtipyörällä. Tänään kun tunnustelin, niin se tökkiminen tuntuu enemmän kytkintä nostettaessa, ei niinkään painaessa. Mene ja tiedä. Ehkä enemmän huolestuttava piirre on lievä palaneen kumin haju, kun autosta nousee ajon jälkeen. Ajattelin että se oli se luistava hihna, mutta jatkunut edelleen. Taitaa joku osua pakosarjaan/putkeen.. Pitänee ensitilassa selvittää, ettei tulis ainakaan oikosulkua. Onneks tuli huolella ja hyvin kasattua tekniikka... :D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään