holkki Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2015 En halua kääntää veistä haavassa,mutta taitaa olla kolmas R53 ässän kone tänä vuonna,jonka kuulen hajonneen vähäisen öljymäärän vuoksi....No,paska ajankohta mutta pata auki tarkempaan syyniin,jos vaikka on mennyt yhdestä veivin kaulasta laakerit ja ois koneistettavissa?
wilbon Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2015 Juu ei valitettavasti ole kun yksi akselivikainen alakerta. Uuden akselin saat marmorilta muistaakseni hintaan 800e vanha pitää palauttaa marmorille. Hinta sisältää muistaakseni runkolaakerit. Kiertokankien laakerit on aivan älyttömän hintaiset orkkiksena, en muista tarkkaa hintaa. Mutta esimerkiksi acl myy laakerisettiä noin 120e hintaan...
MattiH Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Yläkerta ikävä kyllä kunnossa. Voi vittu. Puristukset oli tasaiset, eikä venakopan alla ollu mitään ihmeellistä. Ainiin, paitsi pientä metallimujua öljyssä. Taitaa olla laakerihommia.. Lauantaina pannu levälleen. Toivottavasti tosta vielä kalun tekis, ku ei arvais ostaa millään 1500e jotain random purkukonetta. Voi olla joku vitusti öljyä vievä paska sekin, ja sit joutuu kuitenkin tekee. Tosta nyt toivottavasti sais samalla rahalla oikeesti soivan pelin vielä vuosiks.
holkki Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Just näin!! Tuskin mistään löytyy "35tkm" ajettua R53 ässän konetta! Alkaa olemaan n.10 vuotiaita noi viimeiset yksilöt,pitäisi olla "saaressa asuvan sokean papin sunnuntai-auto" joka olisi vielä sopivasti kolaroitu elimen luovuttaja...Kannattaa ainakin aukoa alakerta ja tutkia,josko akselista sais soivan pelin laakeroimalla,tuskin ihan ilmainen vaihtoehto,mutta ainakin tietää mistä maksaa... koeta jaksaa!!!
wilbon Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2015 Juu tai hommata se uus akseli sinne suoraan. Todennäköisesti jos on kk laakerivika saat uusia sinne veivinkin. Minissä on semmoset "murretut" kanget. Eli kangen pultit auki ja kahteen osaan ei olekkaan vastassa tasaiseksi koneistetut vastapuolet..
MattiH Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Noniin. 6h meni, että oli kone irti ja purettu. ;D Nopeeta toimintaa ensikertalaisille. Kansi, männät ja kaikki oli kunnossa. Tuo syö helvetisti öljyä, niin ajattelin uusia ainakin venttiilinohjurit, sekä läpätä venat. Koneistamo hoitaa sen. Männät ajattelin kanssa rengastaa, kerran ne nyt on tossa. Helvetisti se on ainakin öljyä saanut, kun venttiilinvarret ihan mujussa, ja karstaa männillä reippaasti. Vikakin selvis. Otettiin öljypohja auki. Oli ihan täynnä metallimujua, ja yhdeltä veiviltä puuttu laakeri kokonaan.. Eli ainakin sen veivin tartten wilbon.. ;D Ajattelin viedä ton kammen koneistamoon ja kysyy voiks tehä mitään. Harmittaa ostaa uutta, ku maksaa niin vitusti ja rahaa menee muutenkin mukavasti. Mitä kannattais tehä nyt samalla, kun kone on pöydällä? Tehostajan ajattelin purkaa, tsekkaa huvikseen bpv:n ja vaihtaa ahtimeen öljyt. Kantsiiko ahtimelle tehä muuta? Ja jos jollain on tietoa mistä kannattaa tilata kytkin/vauhtipyörä-kombo, ja muita osia, niin nyt olis oikeesti neuvot tarpeen. Ei tarviis myydä persettä koko kesää.. Mutta joo, eipä tää enää ees niin vituta. Kerran se kirpasee, mut ompahan hyvä motti. Harmittaa ku ei oo liikaa rahaa just nyt. Olis ollu hyvä virittää ku pata on pöydällä. Igor 1
Mini1380 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Jakoketju/laahaimet/säädin vaihtoon. Igor 1
MikaJ Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Jos kiertokangen alasilmukka on murrettu, ei sille oikeen järkevästi ole mitään tehtävissä. Toki senkin pystyy korjaamaan ja koneistaan mutta kustannus nousee niin isoksi että melkein kalliimpi uusikin tulee halvemmaksi ja paremmaksi.
wilbon Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Jep no veivejä löytyy tosiaan täältä. Juu kyllä itekkin kallistuisin melkein uuteen kampuraan. Varmaan kasailet koneen uusilla runkolaakereilla ja ne maksaa maltaita marmoritiskillä ja uuden akselin hintaan pitäisi sisältyä laakerit. Kiertokankiin saat hiukan huokeammalla ne acl laakerit. Oletko kysynyt tuolle kansityölle mitään hinta arviota? Mulla on yksi valmiiksi laitettu kansikin minkä voisin myydä varmasti ihan järkihintaan.
Igor Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Vesipumppu ehkä kannattas uusia jos on alkuperäinen. Ahtimen takapäädyn avaamistakin vois harkita, näkis niiden rattaiden kunnon. Mutta jos sieltä tulee puhdasta öljyä ulos, niin luulis olevan kunnossa. Se venakopassa oleva huohotusventtiili (pcv valve) kannattaa ilman muuta uusia, jotkut vaihtaa niitä jopa kerta vuoteen varmuuden vuoksi. Tukkeutuessaan se haittaa huohotusta ja auki juuttuessaan päästää ahdot läpi (kun nostaa nopeasti kaasun ja bpv aukeaa). Jostain ne paineet sitten tulee ulos, useimmiten öljyn kera... Ja jos oot joskus edes harkinnut öljynpainemittarin laittamista, niin pistä ainakin anturille adapteri. Tulee siihen alkuperäisen paineanturin ja suodattimen jalan väliin, ja on pikkusen ahdas paikka kun kone on paikallaan.
MattiH Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Kiitos vinkeistä kaikille! Ajattelin tilata ton Valeon kytkinsetin amazonilta. Toivottavasti tulee perille. Hintaa ei kerry paljoo, ja tietääkseni noista amazonin jutuista ei tartte maksaa ees tulleja. Mini1380, jakopään laahaimet oli ainaki pirun hyväkuntoiset. Kiristimen ajattelin ainakin vaihtaa, mut kait se ketjuki menis samalla. Eipä tuo hirveitä maksa. Toisaalta koko paketti tulee varmaan samanhintaseks. Mika, en ymmärrä alasilmukoista. Veivin laakeri sieltä oli kadonnu, ja luonnollseseti kampuran laakeripinnat oli aika naarmuiset. En käsitä, miten uus kampura voi tulla halvemmaks, jos runkolaakerit maksaa esim. 300e, ja koneistus pari sataa? Toisaalta, olishan se uus aina uus. Mut en tosiaan koneistuksista pahemmin tiedä, joten voi olla ettei tolle oo mitään edes tehtävissä. Wilbon, joo veivin ostan sulta ainakin. Kansi menee tutulle, niin sano ettei pitäs paljon maksaa. Toki siihenkin pitää ohjurit yms. ostaa, hakata venat irti jne., että tuleehan sillekin aina hintaa. Laita mulle vaikka inboxiin hintaa siitä veivistä ja kannesta, niin katotaan. ::) Igor, toi uus pcv mulla jo onkin, ja ölynpainemittari on kyllä hyvä idea! Ei tarviis enää stressata sitäkään jatkossa. Ahtimeen vois tosiaan kans kurkata. Kaikki moottorin tukikumit vaikutti tosi hyviltä, tuota vesipumppua en ollu ajatellutkaan. En tiedä onko alkuperäinen. Todennäköisesti. Vois koittaa tilata kytkimen kanssa nuo ACL laakerit, ahtimen öljyt, vissiin täydellinen tiivistepaketti, männänrenkaat ja mitähän vielä. :))
Khato Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Amazon.co.uk on tullivapaa, mutta Amazon.com ei ole, sillä se on jenkkisivusto. Ja kait tuo kytkin on sitten 1-massa vauhtipyörällinen versio? Eli tälläinen? http://www.waymotorworks.com/valeo-clutch-and-flywheel-kit-r53.html
MattiH Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Joo, juurikin kiintee vauhtipyörä. Aa, okei. No hyvä huomio sitten. koitin juuri tuota kyseistä aluksi tilata, muttei lähetä suomeen.
MattiH Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Käykö tämä mun autoon? Tossa on huomio tuosta moottorikoodista, mut en pääse kaivamaan sitä ihan hetkeen, enkä oo ainakaan aikasemmin huomannu että tarviis koko koodia kytkinpaketin tilaukseen. http://www.ebay.co.uk/itm/MINI-COOPER-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-DUAL-MASS-CONVERSION-SOLID-FLYWHEEL-CONVERSION-/270310091435?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Plat_Gen%3AR50%2C+R53&hash=item3eefbcaaab
Khato Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 If purchased in US it should be the N14B16A (this is the double overhead cam and turbo).The W11B16A (this is a single overhead cam supercharged). Don't think it's from US. Eli kyllä se käy juurikin remmiahdettuun malliin. 2007 se vaihtui turbolliseen koneeseen ja N14 koodilla alkavaksi. Jos haluat varmistaa asian, niin etsi vin-numero ja syötä viimeiset 7 numeroa tuonne: http://www.realoem.com/bmw/enUS/select Siitä näet heti konekoodin.
MattiH Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2015 Noniin. Eli nyt tarviin yhden uuden veivin, ja yhden veivin laakerin 0,50 ylikoossa. En äkkisältään löytänyt. Osaisko joku auttaa? Loput voi olla std kokoa. Runkolaakereina meni muistaakseni 0,25, tai jopa std:t. Kammen saa koneistettua kuntoon. Laakkoselta olis maksanu alennuksineen 650e, mutta ei ollu saatavilla mistään..
Mini1380 Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2015 0,50 kuulostaa jo aika hurjalta ylikoolta....
MattiH Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2015 Runkojen pitäis olla 0,25.. Tää on toivotonta.
Mini1380 Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2015 Ja sitäpaitsi koskaan ei saisi koneistaa yhtä kaulaa erikokoiseksi vaan kaikki ptäisi koneistaa samaan ylikokoon.
MattiH Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2015 Nyt on uusi kampi tilauksessa. Alennuksineen 615e laakkoselta, niin ei mitään järkeä touhuta sen vanhan kanssa. Muutenkaan laakereita ei ollut edes saatavilla tarvittavassa ylikoossa. Samalla tulee nyt valeon kytkin kiinteällä vauhtipyörällä, vaikka oli tuo vanhakin vielä ihan OK. Budjettia tuli yllättäen vähän lisää, ja mihinkäs muuallekkaan niitä tunkis, kuin miniin. Eli nyt kun kone on auki pöydällä, niin onko kukaan portannut tuota vakio kantta, tai ahdinta? Toinen juttu olis toi nokka-akseli. Netissä on heti miljoona vaihtoehtoa tarjolla, halvimmat 320 dollaria ja siitä ylöspäin. Sellasen voisin tonne heittää, mutta onko vakiosuuttimilla ja ruiskukartoilla noista merkittävästi hyötyä? Osa tartti uuden ecun ja suuttimet, mutta tuo ecu maksaa jo liikaa tähän tilanteeseen. Lähinnä tekis vaan mieli hyödyntää nyt kaikki siitä, kun kone on auki. Jäähyä, suuttimia yms. on helppo laittaa myöhemminkin. Myöskin takomännät, kevennetyt veivit yms. pyörinyt mielessä, mutta niidenkin hinnat pomppaa tuhansiin euroihin, enkä ajatellut kuitenkaan pitkässäkään juoksussa virittää yli 230hp:n, niin eipä taida kannattaa. Mutta jos ajattelis tollasta nokkaa, joka ei vaadi uutta ecua, niin osaisko kukaan suositella mitään tiettyä?
Igor Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2015 Newmanin ns. katunokka kuulemma toimii ilman ecun säätöäkin. Vakiosuuttimet tosin saattaa loppua kesken. JCW:n 380cc varmaan riittää, mut vaatii toki JCW:n softan ecuun... helpointa olis varmaan vaan säädättää se ecu uudelle nokalle ja isommille suuttimille. Stand-alone ecu olis tietty paras vaihtoehto, mut hinnat on aika huimia, eikä ne ole obd2-yhteensopivia, joten katsastuksen voi unohtaa...
MikaJ Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Stand-alone ecu olis tietty paras vaihtoehto, mut hinnat on aika huimia, eikä ne ole obd2-yhteensopivia, joten katsastuksen voi unohtaa... Väittäisin ihan toista. Siemenssin ecuista ei ole kokemusta, mutta epäilisin että on ihan samalla tasolla Boschin kanssa. Jos otetaan vaikka 90luvun Boschin Motronic käteen, niin yksikään tän päivän "viriecu" ei pysty ees puoliinkaan siihen mihin museoikäinen Motronic pystyy. Tämä kaikki tietenkin vaatii sen että löytyy hyvä ohjelmoija, Boschille löytyy monia mutta Siemenssistä ei oo tietoa.
Igor Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Juu, Motroniceille löytyy säätäjiä. R53:n Siemens EMS on vähän eri vehje.
MattiH Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2015 Eihän laakkosella ollu toimittaa kampuraa. Laitoin tilaukseen saksasta, 750e posteineen. Pantti 100e (oli kaiketi hinnassa) ilmeisesti palautuu, kun vanhan laittaa sinne. Oli vähän epämääräiset ohjeet, mut toivottavasti tulee paketti perille.. :D Sit lähti tilaukseen mister autolta 750e muuta tilpehööriä, ja vielä tarttis ainakin vesipumpun, männänrenkaat ja veivien laakerit. Ainiin, ja pari veiviä, sekä ahtimen öljyt.
MattiH Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2015 Juuh ja kaikki osat palautukseen. Kampea ei saa tähän sitten mistään. Laakkoselta tehdaskunnostettu moottori ja oma vaihdossa tilalle. :D Ahtimeen uskalsin tilata täydellisen korjaussarjan laakereineen, kun löysin netistä videoita sen huollosta. Saas nähä miten luonnistuu.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään