Rane Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Kertokaapas viisaammat tyhmälle miten näitä kinnereitä saa museokatsastuksesta läpi !? http://www.nettiauto.com/mini/cooper-s/7068929 Kyseinen auto on museokatsastettu ( vastaamaan mitä ?),Rekisteriotteessa lukee että muutettu vastaamaan Cooper S mallia,jo kuvistakin näkee ettei tuo vastaa lähellekään Cooper S:ä. Mikä tämä auto nyt sitten oikeastaan on, 850 ? 998 ? 1275 ?
LeeHarvey Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Koskakohan tuo auto on museokatsastettu? Silloin kun oli vielä alkuperäisellä koneella vai vasta tuolla isommalla koneella?
FD100L Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Mini 850 varmaankin ja moottorin tilavuuden kohdalla lukee 1275? E: Eikös toi isompi moottori (Mailer tms.) ole "lisävaruste"? :)
Kimi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2015 Moi, Missä lukee että se on museorekisteröity. Se on FIA-PASSITETTU, vastaamaan sen ajan kilpailusääntöjä museoissa on paljon autoja jotka ei ole mr:ty. /kimi FD100L 1
Rane Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 http://www.huutokaupat.fi/sites/default/files/styles/vesileima/public/nettihuutokauppa_kuvat/2015/2/25/19/img_2602.jpg?itok=rer1WZ7R Ihan rekisteriotteessa lukee
pepe65 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 tollasen vahankilpurin pystyy museokatsastamaan "helpommin " kun se on aikakauden tyylinen / oloinen ja muutokset on aikakauden mukaisia ja tietyt muutokset todistettavasti aikakaudella tehtyjä. museoajoneuvotarkastaja tarkastaa auton ja katsastusmies päättää onko ajoneuvo museoajoneuvoksi rekisteröitävissä ja vaikka ajoneuvo olisi rekisteröity museoajoneuvoksi kukaan ei estä muutamasta ajoneuvoa joskin se saattaa katsastuksessa pudota pois museoajoneuvo statuksen alta ja vaaditaan uutta museoajoneuvo tarkastusta. kun noita auton mallimerkintöjä on todistettavasti muutettu jo 60 - luvulla ja osassa lukee että muutettu vastaamaan mallia joku xxx ja osassa ei mainintaa muutoksesta valmiste numero on normi 850 mutta mutta malli merkintä austin cooper tai morris cooper tai bmc cooper ja moottoritilavuus on joko 1.0 1.27 tai auto on cooper 997 - 998 - 1071mutta moottori tilavuus 1,27
koirankoppi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Kuten joskus jossain sanoin, niin nämä museoajoneuvo hyväksynnät ovat tosi kirjavia, paikasta, tarkastajasta, auton omistajan puhelahjoista ym. kiinni. Jossain kuulutin yhteneväisten sääntöjen perään, mutta sekin oli joittenkin mielestä paha juttu. Jossakin takerrutaan väärään moottorin väriin tai letkuklemmareihin ja jossakin kelpaa mk3:sen kori vanhan Cooper S:n papereilla! Eiväthän tarkastajat kaikkea voi tietää, mutta jos sellaisen homman ottaa, niin pitäisi osata ottaa selvää. Pilkunviilaus on sitten eri juttu, kuten letkuklemmarit tms. Itse kysyin joskus aidon S:n puolesta mr tarkastajilta, että hyväksytäänkö tarkastuksessa hydrolastic jousituksen sijaan kumijouset, kun sellaiset oli siihen yksilöön jo 60 luvulla vaihdettu. Vastattiin ettei kelpaa! Tiedän useita jotka on hyväksytty ilman mitään kommentteja. Itse en kaipaa pilkunviilausta, mutta sääntöjen pitäisi olla kaikille samat.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Minulla on myös MR-katsastettu ralliauto, mutta se ei kyllä täytä tämän hetken historic vaatimuksia, kuten ei Karin kasipuolikaskaan. Hannu onkin fiksu mies ja tietää asioista. Ja jos ei tiedä niin ottaa selvää. On katsellut minun autoni kyllä. Hannun puh. 040-7707270
pepe65 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 http://www.hannunharrastesivut.net/MaTarkastus/maesite2008.pdf tästä linkistä löytyy aika kattavasti minkä mukaan mennään ma asioissa ja lyhyesti lainattuna historic kilpurin osalta Kilpailukäyttöön varustetut ajoneuvot voidaan hyväksyä ma:na ainoastaan silloin kuin ne ovat olleet kilpailukäytössä omana aikakautenaan ja niiden tulee ulkoasultaan ja tekniikaltaan olla oman aikakautensa mukaisia. Ma:n voidaan hyväksyä joitakin selkeästi liikenneturvallisuutta parantavia muutoksia. Tällaisia muutoksi ovat turvavöiden asentaminen, valoa ja tehoa parantavien latauslaitteiden, releiden ja niihin sopivien polttimoiden asentaminen, sekä rengastyypin vaihtaminen rengaskokoa ja profiilisuhdetta mahdollisimman vähän muuttaen. Kilpailukäytössä ollut ja edelleen oleva ma voidaan varustaa kansallisten ja kansainvälisten historic-luokan sääntöjen mukaisilla turvavarusteilla, kuten turvakehikolla, istuimilla, turvavöillä ja polttoainesäiliöllä. Sanotunlaiset muutokset tulee toteuttaa siten, että ajoneuvon alkuperäistä vastaavaa kokonaisilmettä ei oleellisesti muuteta. terveisiä Hannulle täältä etelä savosta
FD100L Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Jaa onhan tuossa sentään Cooperin valm.numero! ..pitää vetää arvaukseni takaisin :) Noi penkit/ vyöt ei varmaan täytä nykyvaatimuksia, mutta kilpuriksi muuten ihan ok. mielestäni.
LeeHarvey Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Selvyydeksi vielä että käsittääkseni tuo auto on alunperin Austin Cooper 998 koneella. Merkittävin muutos lieneekin koneen vaihto. Jos tuo koneenvaihto on tehty jo aikakaudella, niin ajoneuvon museorekisteröinnille ei ole estettä. Tällaisissa tilanteissa missä auto ei vastaa tehtaan tuotosta kaikki "muutokset" tulisi olla selostettu museolausunnossa. Onko kukaan nähnyt sitä?
FD100L Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Eikös toi ole ihan ok? Näyttäisi olevan aikakauden osilla rakennettu, turvavarusteita lukuunottamatta. Koneenvaihtoo aikakaudella voi olla vaikea todistaa, jos ei ole merkitty rek.otteeseen silloin aikanaan.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Jos siinä kerran on paperit ja leimat ok, niin kai se sitten on ok :) Varmaan Hannu tietää tämänkin tapauksen, joten häneltä varmasti voi yksityiskohtia tiedustella, jos auto ostomielessä tai muuten kiinnostaa.
Rane Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Eikös toi ole ihan ok? Näyttäisi olevan aikakauden osilla rakennettu, turvavarusteita lukuunottamatta. Koneenvaihtoo aikakaudella voi olla vaikea todistaa, jos ei ole merkitty rek.otteeseen silloin aikanaan. Itseäni tässä eniten alkoi ihmetyttää se että kuinka auton mallimerkintä muuttuu pikku cooperista > Cooper S tuossa Museopaperissa. Olisiko tekniikan vaihto suoritettu 2008,silloin ainakin merkitty vaihdettuja osia 14% ? Varmaan sinänsä onkin kelvollinen kilpa-autoksi, tosin mistään ei ilmene onko moottori säännöt täyttävä ?
LeeHarvey Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2015 Itseäni tässä eniten alkoi ihmetyttää se että kuinka auton mallimerkintä muuttuu pikku cooperista > Cooper S tuossa Museopaperissa. Olisiko tekniikan vaihto suoritettu 2008,silloin ainakin merkitty vaihdettuja osia 14% ? Varmaan sinänsä onkin kelvollinen kilpa-autoksi, tosin mistään ei ilmene onko moottori säännöt täyttävä ? Jos tuo pitää paikkansa, niin ihan oikein ei mielestäni ole menty. Auto on ollut Austin Cooper ja on edelleen. Ongelmalliseksi voi tulla tilanteet, missä moottorimuutos on tehty aikakaudella, koska tuolloin osa katsastusasemista muutti auton mallinimen vastaamaan muutoskatsastuksen lopputulosta. Tällaisissa tapauksissa Cooperin muuttamisen Cooper S:ksi ei paljastu välttämättä kuin syntymätodistuksesta ja rekisteriotehistoriasta.
4minis Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2015 Tuo vanha keskustelu tuli mieleen kun huomasin että tuo autohan on sama 998 Cooper jolla Jyri Hollmen ajoi Historic rataa 2000 luvun alussa. Autonsa tarinassa hän kertoo mm. entiset rekisterit ja vanhan kilpailuhistorian. Auto on otettu seisonnan ja sitä edeltäneen rallihistorian jälkeen radalle ja sitä on rakentanut Kalervo Tuomi. Eli 2000 luvulla se ainakin kilpaili alkuperäisenä 998 Cooperina. t.jp
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään