pensseli69 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2008 Paljonko löytyy tehoa 1300 a+ koneesta vakiona? tuli sellanen hankittua.. onko vinkkejä pikku virittelyyn että saa n. 100hv pihalle?
Mini1380 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2008 Riippuu vuosimallista ja minkä A+ kone se on, viimisimmissä mineissä ko.koneessa oli 63hp, MG Metrossa 72hp . Ihan pikkuvirittelyllä tuo 100hp ei irtoa.
pensseli69 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2008 Metron kone se on. No kansi plaanattiin ja puristussuhdetta hiukan muutettiin, 276 nokka ja säädettävä nokkapyörä, peltipakosarja + isompi ulostulo, tuplakaasarit, katotaan mihinkä lukemiin noilla päästään.
Mini1380 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2008 Veikkaisin jotain 80+hp . Muokattiinko kantta minkä verran ja minkä verran tuli lopullisiksi puristuksiksi
pensseli69 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2008 Konetta ei vielä kasattu, oliko nyt 0.35 mitä otettiin pois. luulis nyt enemmän tulevan ku kerta 72hv jo vakionaki?
minorv8 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2008 MG metrossa oli korkeampaa puristusta, isompaa venaa ja tais nokkakin olla pirtsakampi kuin vakio metrossa. Ei kaikki Metron koneet todellakaan ole sitä 72 heppaa. Pelkästään kannen plaanauksella ei vielä saa tolkkua paljonko puristussuhde on. Se kannattaa kuitenkin selvitää mittaamalla ja laskemalla.
Mini1380 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2008 [Ei kaikki Metron koneet todellakaan ole sitä 72 heppaa. /quote] Jep eikö normi Metrossa ollut joku +-60hp, toi MG oli esimerkkinä tehokkaimmasta vapari A+ koneesta. MG:ssä oli myös parempi imu-sarja ja hyvän peltisarjan veroinen valurautasarja.
pensseli69 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2008 Ok. no sen näkee sitten paljonko tehoja tulee. Tuossa oli kyllä isommat venat,ainakin isommat kuin normi 1300 koneessa.
pensseli69 Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2009 Kirjoitellaanpaas nyt vielä tännekkin ja kerrataan mitä muutoksia tehty. Austin Metron 1300 a+ kone(63hv). Muutoksia: -276 nokka -säädettävä nokkapyörä -40mm vaaka dellorto + piper crossit -Peltisarja/putkisto -Kantta hiukan viistetty 0.35 Kävi penkissä ja paperille tuli vain 54kw mutta viimeisellä vedolla taisi käydä 64kw ennenkuin kytkin petti. Öljyvuotokin ilmeni joten otetaan kone irti ja sitten uusiksi penkkiin, laitan paremman kytkimen ja samalla sähköisen bensapumpun ja paineentasaajan kun näytti hiukan heittelevän bensan saanti.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Jos noilla muutoksilla tulee 10hp lisää, niin kaikki on mennyt nappiin !! Yhdellä kunnon 1/2 " Su:llä ja oikealla neulalla se tulisi. Tuo dellorto voi sekottaa systeemeitä senverran, että voi jäädä tehot entiselleen ;) Ainakin ovat työläämmät löytää 8-)
Aki Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Mulla käyttöminissä rullilla 84hp -1330 A+ -276 keihäs -puristukset 10,5:1 -Kanavia hinkattu, vakio venat -HIF44 ja Mini Spares imusarja -Maniflow pakosarja ja Mini Sportin putkisto -A-sarjan vauhtipyörä yms tasapainoitettu Ja hyvin pelaa laajalla käyttöalueella.
cabrio Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Kenen rulilla AKI on käynyt?? :o noin niinkuin uteliaisuutta vaan...
Mini1380 Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Jos noilla muutoksilla tulee 10hp lisää, niin kaikki on mennyt nappiin !!Yhdellä kunnon 1/2 " Su:llä ja oikealla neulalla se tulisi. Tuo dellorto voi sekottaa systeemeitä senverran, että voi jäädä tehot entiselleen ;) Ainakin ovat työläämmät löytää 8-) Ei ne vaakaimut mitään sekoita ;) .
koirankoppi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Eipä kai :). Mutta miksi tehdä niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin polttoaineen syöttö moottorille kaasuttajalla, vaikeampaa kuin tarvitsee ::)?. Kun virityksetkin ovat näin vaatimatonta luokkaa. Ei tehojen takia ainakaan? Näähän on näitä juttuja, jotka kaikkien täytyy itse kokeilla ja muodostaa kantansa. Kaikkihan ovat silloin oikeassa, jos ovat tulokseensa tyytyväisiä :)
Aki Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2009 Malinin Japella pari vuotta sitten jarrutettu tuo 84hp. Historiikki Cooperissa(1293) oli Japen rullilla 109hp ja lappeenrannassa Tepalmetin Rototestissä 110hp.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään