Tomi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Miten olette ratkaisseet turbokoneen sullomisen tuonne konepellin alle? Onko välttämätöntä leikellä sinne lisää tilaa vai selviääkö noinkin pienessä tilassa? Ei ole konetta vielä millä pääsisi kokeilemaan joten tässä korinmuokkaus vaiheessa olisi hyvä tuokin ottaa huomioon eli pistelkääpä omia virityksiänne tänne.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Jos pistät turbon "orkkis" paikalle täytyy sille tehdä lisätilaa tulipeltiin, toiset ovat tuoneet turbon kytkinkopan päälle jolloin välttyy suuremmilta korimodifikaatioilta. Muistaakseni sellaista valmista "ERA:n" tulipeltiin laitettavaa koteloa myydään jopa jossain, mut sellanen on aika näppärä tehdä itse kun kaivaa mitat jostain.
minorv8 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Riippuu ihan ahtimesta. Jos sullot Metron ja ERA:n Garrett T3 himmeleineen niin tarvitsee kotelon. T3 on vanhanaikainen fööni sekä ominaisuuksiltaan että kooltaan ja britit ovat käyttäneet jo vuosia T2 tai vastavaa ahdinta. Sen saa kikkailtua koneen taakse ilman että tarvitsee leikellä koppaa. Googleta Mirage manifold tai kokeile toimiiko oheinen linkki: http://www.turbominis.co.uk/forums/inde ... t&tid=5742 Sieltä löytyy lisätietoa. Jos sulla ei ole mitään vielä valmiina niin suosittelisin unohtamaan Metron ahtimet ja valitsemaan modernimpi versio.
claymad Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2009 jos päädyt kuitenkin tohon T3:n niin ei se kotelo mikään ihmeellinen oo jos on peltitöitä kuitenkin tekemässä. Tollanen räpellys tuli ite tehtyä. Niin ja toihan on varmaan järkevämpi tehdä hieman isommaksi jos ei tuu jarrutehostinta mikä vaatii sen tangon tonne kabiinin puolelle. Niin ja toi on muuten tehty minorv8:n webbisivujen kuvien perusteella joten toivottavasti mahtuu :o
Tomi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2009 Jep.. On siinä kyllä sullomista ku pitäs öljylauhari ja välijäähdytinki sinne tunkee :D Tämän takia olisi mukava nähdä esimerkillisiä työn näytteitä :)
cabrio Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2009 Tuolla galleriassakin on muutamia kuvia joita olen ottanut tuolta saarelta ni niissäkin muutamia versioita....
claymad Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2009 Aika paljon hyviä kuvia ja tarinoita noista toteutuksista löytyy tuolta. http://www.turbominis.co.uk/
minorv8 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2009 Öljynjäähdytin ei ole mun mielestä välttämätön. Mulla on omassa ollut öljynlämpömittari kiinni enkä ole saanut öljynlämpöjä koskaan yli 110 asteen. Normaaliajossa ne pyörii jossain 95 asteen kantturoilla. Synteettisillä (mitä mä oon käyttänyt koko ajan) toi on ihan huoleton lämpötila. Välijäähdyttimelle ei tahdo oikein löytyä tilaa pyöreäkeulaisessa pelissä. Siitä toi Clubman on hyvä että siihen saa sullottua kamaa helpommin. Muutenhan sen keula on ruma kuin s***ana. Briteillä on ollut aika omintakeisia paikkoja välijäähylle, osa semmoisia ettei sinne ilmavirtaa saa oikein millään. Mutta pubihevosia tulee aivan hirveästi, etenkin jos se cooleri on Cosworthista ;D ;D ;D
minizz Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Välijäähdyttimelle ei tahdo oikein löytyä tilaa pyöreäkeulaisessa pelissä. Siitä toi Clubman on hyvä että siihen saa sullottua kamaa helpommin. Muutenhan sen keula on ruma kuin s***ana. Briteillä on ollut aika omintakeisia paikkoja välijäähylle, osa semmoisia ettei sinne ilmavirtaa saa oikein millään. Mutta pubihevosia tulee aivan hirveästi, etenkin jos se cooleri on Cosworthista ;D ;D ;D yks vaihtoehto on ilma/vesi jäähdytin. pieni ja tehokas.
MikaJ Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Vaatii tuokin sitten toisen ison vesijäähdyttimen ja paisuntasäiliön yms. Että jostain sitä tilaa on löydyttävä. Välijäähylle taitaa järkevin paikka olla oikeassa sisälokasuojassa, asennus samalla tavoin kuin vasemmalla puolen orkkis moottorinjäähdytin.
claymad Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Tuosta edellisesti tuli mieleen kysymys, et kannattaisko jäähdytys vesi laittaa virtaamaan imusarjan läpi? Kun sehän pitäis sen sit ainakin siinä 70-80 asteessa. Kun eikös toi ilma välijäähyn jälkeenkin oo vielä kuumempaa?
minorv8 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Eikös kompressori S ollut ihan ilma/ilma jäähyllä ? Kaikissa Mineissä on jäähdytin ja uusimmissa toki paisarikin mutta ilma/vesi tsydeemissä pitää olla vielä toinenkin satsi jos aikoo jotain hyötyä paketista. Ilma/vesi paketin etuna on se ettei sitä tarvi saada ilmavirtaan, se peliittää myöskin auton ollessa paikoillaan jne. Huono puoli on se systeemin lauhdutin, vesipumppu, putkistot sille jne. Tilaa kun Minissä ei ole turhan paljoa. Toki noi voi laittaa takakonttiin mutta putkistot yms lisää painoa. Jos oikein haluaa voimaa niin laittaa pirunmoisen coolerin keulaan ja jättää ne turhat ahtimet sun muut heepelit pois. Katu-uskottavuutta saa pelkällä coolerilla jos se vain näkyy ulospäin. ;D
minorv8 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Tuosta edellisesti tuli mieleen kysymys, et kannattaisko jäähdytys vesi laittaa virtaamaan imusarjan läpi? Kun sehän pitäis sen sit ainakin siinä 70-80 asteessa. Kun eikös toi ilma välijäähyn jälkeenkin oo vielä kuumempaa? Ei kannata ellet aja talvella. Jos ilma on välijäähyn jälkeen noin kuumaa niin sitten homma on perseellään.
claymad Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2009 Ok hyvä tietää, eli ne imusarjan putket kannattaa vaan katkaista ja tulpata...
minorv8 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2009 Olen omasta vain katkaissut, ei tarvi tulpata.
MikaJ Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2009 Jos on epäselvää että minkä lämpöistä se ilma on välijäähdyttimen jälkeen, niin tuossa yksi lämpötilaloggaus tosta mun käyttöpaskasta: http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/boost_temp2.png Päivä oli +30lämmin, ajettu muistaakseni kolmosella ylämäkeen jarrulla samalla kiihtymistä tappaen, rajoittajaan asti. Huomaa hyvin ilmiön että imulämmöt lähtevät ensin laskemaan, johtuu siitä että pieni ilmamäärä lämpeää imuputkistossa/imusarjassa kuumalla kelillä, ja saattaa anturikin ottaa vähän säteilyistä lisälämpöä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään