ompelija Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Päivää Kouvolasta Olkoon tämä epätoivoinen yritykseni pitää vauhtia minimme saattamiseksi tielle. varmaan jo 7v sitten ostettu projekti on viimein elvytysvuorossa. Talli joka piti tehdä tontille v5 sitten on edelleen tekemäti ja luvatkin vanhentuneet niin tappelen tämän minin kasaan komeroksi luokiteltavassa tallissani....kele LevyJarrut, kaikki tiivisteet,13 tuuman vanteet renkaat yms hommattu ja aikaa sitten. Koppa huutaa vähän hitsaamista lähinnä täysin kädettömästi tehtyjen paikkojen takia. Kori on jo grillissä mutta innostuin tuossa aukomaan autoa varten hankittua konetta. Brittiosan kaverilta ostin aikanaan yhden metron josta otin koneen ja jarrut talteen. Täysi arpakone. oli kuulemma tuntunut oudon pirteältä ollakseen vakio...en ikinä kokenut tuota käyvänä. No kytkimen irroituskalu pitää väsätä että saan koneen kokonaan muruiksi mutta jotain paljastui, josta nippu kysymyksiä. Nokka-akseliksi paljastui kohtuullisella varmuudella Piper 270 eli tahtotilaa olisi tosiaankin nostettu.. Kannen imupuolta oli vähän räplätty mutta maltillla.. Palotilaa yritin mittailla ja ugrilaisittain mitattuna pääsin noin 16cc lukemaan eli laskettu ? Sylintereissä oli jo vähän olkaa niin varmaan menee porattavaksi. en löytänyt std tai ylikokomerkintää männästä. Ainoastaan 20142 G2 H22 eli taitaa olla stanu koko? Mäntien tilaaminen äkkiseltään noviisille haastavaa kun mäntämalleja on niin pirusti . Puristukset jo nyt aika korkealla jos oikein laskin, about 12..?. minä mitään ymmärrä. Tässä mäntähommassa tarvitsen vinkkiä. Jos piperin 270 nokka on hyväkuntoinen, vaikka iäkäs, eikös tuo ole ihan kelponokka vaikka ei ehkä profiililtaan kaikkein modernein ? Luin jostain että tähän koneeseen ei isoventiilikantta ihan heti tarvisi hommata, en vain löydä enää tuota ketjua. tavoitteena about 80-90 hp. Olenko hakoteillä? jos siis haluan lentää, valitsen finnairin ;) Pitäisin kannen ja nokan, ruiskuista tai turboista en välitä..... Ruskea Metro, olisko jonkun teidän virittämä? t:adhd
ompelija Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2015 Iltaa.Kävin sitten koria tutkimaan laikka kädessä. Ulkohelma, tuo pielavetetäinen versio, jossa ei ole mitään vesireikiä, oli hitsattu surutta,kaasutta,kädettä, noin sentin korkealla saumalla pohjaan kiinni, ulkoa ei hapan mutta kuten arvasinkin tuo oli hepattu vanhan orkkishelman jäänteiden päälle ja jopa sisähelmaa oli paikattu sisältäpäin karmeilla ratsupaikoillla, niin ja sitten kittiä sisähelmaankin että näyttää hyvältä. Eihän tuossa muuten mitään mutta tuo peräpää johon kelkka pultataan on myös tehtävä uusiksi, pari iltaa olen pohtinut työjärjestystä... Onko tosiaan niin että kuvia ei omalta koneelta saa liitettyä tähän vaan ne pitää nakata jonnekin netin kuvapankkiin ensin??? Löysin kyllä ketjun jossa tätä kysyttiin mutta tuo ohje lienee vanha tietoa (2011) T:h
Turbo 69 Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2015 Siitä se projekti alkaa, tsemppiä. Saa niitä kuvia liitettyä, käy esikatselun kautta. Siinä alhaalla on tiedostojen liittäminen.
ompelija Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2015 Juu heti testataan, nämä kuvat ovat ennen kuin helma sai poistua rakennuksesta.reilun viikon takaa. Auto oli oikeastaan kohtuu siisti.Tosin ostohetkellä auto oli vähän kallellaan , takakelkassa 7 postikortin kokoista paikkaa ilman kaasua,kättä tai ajatusta laitettuna. Kone vähän savutti joten talliin kävi auton tie. Nyt otin vapaata kiihdytyspuolen hommista jotta aikaa olisi rakkaimmalle raudalle ja katson kuinka pitkälle tänä vuonna into kantaa.. Niinhän se on että satasilla ei ehjää saa vaan enpä sellaista etsinytkään.
ompelija Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2015 Niin tuo helma nyt ei ole paha, mutta tuo takaosa takaosa teettää puuhaa. ei siinä muu auta kuin leikata kylki auki jotta pääsee tekemään tuon piilossa olevan sisähelman ja samalla tuon kelkan kiinnikkeen. Pitäiskös mun hakee uus takakelkka kun teen tuon kiinnikepaikan \paikat uusiksi?tiputtas kelkan päälle ja katsois että pultit natsaa eli sais alustan kiinnikkeet yhtä solmuun kuin reprokelkka....
koirankoppi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2015 Eihän tuo pahalta näytä ensinkään. Kyllä sun kannattaa hommata se kelkka ja laittaa siihen korvat kiinni uusien kumihelojen kanssa. Sitten joko tehdä jigi sen mukaan, tai sitten kelkan kanssa sovitella. Tietysti sekin täytyy varmistaa että tulee suoraan ja keskelle.
ompelija Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2015 Juu taitaa olla kelkkakauppaan lähtö edessä. Tuntuu vain joka nurkka olevan niin hitsailtu että en tiedä mistä varmistelisin mittoja. Tästä kun tulee vain käyttöauto niin naputtelen pitkälti itse helpot pellit. oletteko rakentaneet tuonne helmaan sisään tuon nostokorvakkeen? Nostaako siitä kukaan? niin ja nyt kun tuossa turailen ja 13 tuumaset renkaat tulossa niin lienee tehtävä suosiolla tuo takalokasuojan ulkoreunan muutos, joita olen kuvissa täällä nähnyt. Ulkoreuna poistetaan ja sisäloksu suorana kylkeen kiinni. Mut kertoaa nyt tyhmälle... noi sportspack levikkeethän mielestäni omaa ulkoreunasta sisäänpäin menevän muodon niiknlö sisälokarin useamman sentin niin eikös se rengas ota siihen kiinni vai silvotaanko niistäkin reunat pois Jotta traktorilookista pääsee eroon.? koneesta.... Vauhtispaketti ei ..keles irtoa helposti koneesta. Ulosvetäjällä veto päällä.kiintoavaimeen nuijalla lyömällä. Rikat on kammen päässä eli en vedä päin pulttia ja 1 ykk.ssa. lämpöäkin jo vähän annoin.ei voittoa. tarviiko tohon oikeasti pulttipyssyn vai mikä mättää.? Jos se rikka ei ole asennossaan niin Mitäs sitten näy? jaa nyt kun tutkin niin taitaa vaatia oikeesti voimaa irroitus. MONTAKO PELTIÄ ON PÄÄLLEKKÄIN TAKAKELKAN TAAIMMAISISSA KIINNIKKEPAIKOISSA KORISSA?? mulla on ainakin neljä. tavaratilan puolella tuki+ pohjalevy+iso lappu pohjan puolella+ pienempi lappu pohjan puolella.
ompelija Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 On helma ja pyöräkotelon muutos lähes paketissa mutta tuo takakelkan taaempi kiinnityspaikka mietityttää. kuvassa kuskin puoli, rengaskotelo vasemmalla ylhäällä. Montako peltiä tuossa kuuluu olla? ??? ??? myös apparin puolella vähän hassut viritykset, ja kittiä takapaksissa...
ompelija Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2015 Heilahtipa tämäkin katiska puhallukseen viimeviikoolla. Hitsaukset kutakuinkin hoidettu. Jos käypi tuuri pääsen viikonloppuna sovittelemaan etulokasuojia. Etukelkka lienee kiinnitettävä paikalleen jotta keula asettuu suoraan loksuja asetellessa? Nuo takakelkan taaimmaiset kiinnityspisteet on toivottavasti oikein, eli ei ylimääräisiä pikkulappuja kelkan ja takapaksin pohjan alla.?? tuo oven saranoiden kiinnityspelti oli kyllä masentava vaihtaa mutta toisaalta siinä ei kyläseppä ollut vielä säveltänyt omiaan joten purku oli kohtuu helppo. Pielavetetäinen ulkohelma ilman vesireikiä ei tälläkään puolella tuottanut pettymystä. takalokasuojiin tein tilaa jotta mahtuupi madaltamaan..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään