fabsu Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Hei, Osaisiko kukaan antaa vinkkiä, mistä kannattaisi alkaa kyselemään kyseiseen autoon ohjelmointia? Reserviähän autosta löytyy ja ulkomaisilla foorumeilla olen lukenut 250-270 hv tehoista.
skithund Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Evolve tekee etäohjelmointia. Heiltä tilataan Evolve-R USB-piuha, jota käyttäen luetaan autosta ECU, lähetetään sähköpostitse Evolvelle ja paluupostissa tulee paranneltu ECU, joka taas ladataan piuhalla takaisin autoon. Tämä on itsellä käytössä ja muutaman kerran kun Laakkosen huolto on jyrännyt ohjelmoinnin yli on Evolvelta saanut uuden maksutta. http://www.evolveautomotive.com/cooper-s-jcw_903/ecu-remap_913/
fabsu Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Tuo vaan taitaa toimia tuossa edellisessä sukupolvessa. Tässä R58:ssa on käsittääkseni uudempi ecu, joka vaatii ecun avaamisen ja juotoksen. Kuten myös F10 sarjan Bemarit.
skithund Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Totta. Evolve tarjoaa vain N14 moottorille etäohjelmointia. Alkupään R58:sta löytyy vielä N14 moottoria.
fabsu Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Ahaa, näänkös mistään mikä tuo minun auton moottorityyppi on? Edittiä: Bilteman haku näyttäisi moottorin tyypiksi tällaista: N14-B16C Olisiko tässä siis mahdollista saada Evolvea toimimaan?
skithund Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2014 Helpoiten asian varmistaa avaamalla konepellin. Mikäli moottorin päällä näkyy vain muovisuoja ja öljykorkki on kyseessä N18 moottori. N14:ssa näkyvissä myös "tulpanjohdot". N14 moottorille Evolvelta tosiaan saa ohjelmoinnin riippumatta MINIn mallista. sales@evolveautomotive.com on yleensä vastannut kysymyksiin/tarjouspyyntöihin nopeasti. N14: . N18:
fabsu Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2014 Kiitos tästä! Arvasin, että joku tietäjä Suomestakin löytyy. Eli nyt kannattaa siis toivoa, että sieltä löytyy tuo vanhempi versio. Onko noista tietoa, että mitä eroja moottoreista löytyy? Mahtaa muuten kivasti liikkua tuo sinun auto noilla 282/405 lukemilla? Yhdestä paikasta kyselin ihan Suomesta ja siellä sanottiin että ecu pitää kolvailla ja lukemat olisi silloin vaan 232/285. Nuo kyllä on aika vähän.
waltteri Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2014 Kiitos tästä! Arvasin, että joku tietäjä Suomestakin löytyy. Eli nyt kannattaa siis toivoa, että sieltä löytyy tuo vanhempi versio. Onko noista tietoa, että mitä eroja moottoreista löytyy? Mahtaa muuten kivasti liikkua tuo sinun auto noilla 282/405 lukemilla? Yhdestä paikasta kyselin ihan Suomesta ja siellä sanottiin että ecu pitää kolvailla ja lukemat olisi silloin vaan 232/285. Nuo kyllä on aika vähän. Ota VIN numeron seitsemän viimeistä talteen, ja kurkkaa realoemista tai ihan EPC:stä kummalla moottorilla on?
fabsu Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2014 N14 joka paikka näyttää.
holkki Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2015 Joo,kannattaa noihin "ulkomaan" teholappuihin suhtautua hieman pää kallellaan tai paremmin sanottuna eri rullilta tulee erillaisia dynolappuja....Ja jos todella haet N14 moottorista +250-270 hv tehoja,kannattaa kiinnittää koneen ulkoiseen ja sisäiseen hyvinvointiin huomiota.Peruskauraa kaasunvaihtojen tehostaminen,pakopuolelle avarampaa downpipeä+putkea , hybridiahdin +pakosarja helpottaa myös paineentuottoa..imupuolella JCW:n putsaripönttö riittäneen aika pitkälle.Keulalle kannattaa ripustaa isompi cooleri,alkuperäinen huhujen mukaan alamittainen jo vakio konetta kuritettaessa..Jos/kun ahtoja softauksen jälkeen alkaa vuotamaan , vahvempaa diverttiä ahtimen kupeeseen( Forge,GMP).Sisäistä hyvinvointia on ehdottomasti "carbon crackin poisto" eli imuventtiilien puhdistaminen huohotuspaskasta, lyhyet öljynvaihdot huippuöljyillä ,pykälää kylmemmät iridium tulpat. Huono idea ei ole myöskään laittaa toiseen huohottimeen oil catch can ja tulpata imusarjan puoleinen huohotin, ei kulkeudu vaarallista huohotusöljy sumua palotiloihin...Olet varmaan lueskellut maailman foorumeilta juttuja tuosta N14 moottorin kestävyydestä ,ei kannata asentaa softaa "tehoa koko rahalla",varsinkaan ilman ko. muutoksia.Lisää aiheesta löytyy esim NAM foorumilta, N14 ahtamisesta tietää "hieman" Arric Johnson / Jm turbo coopers,vastailee hyvin maileihin....Niin,softia N14 löytyy hyvin,kotimaasta ja ulkomailta.
fabsu Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 OK. Hyviä pointteja. Mitä tuosta nyt kannattaisi ottaa irti pelkällä ohjelmoinnilla, jos ei nyt ainakaan vielä haluaisi lähteä osia vaihtelemaan?
skithund Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Kyllähän tuo mun 282hv on suht optimistisella dynolla mitattu, mutta Evolven mukaan hyvinkin mahdollista. Heidän rullillaan on mitattu samoja lukemia vakio fJCW:stä, kuin allekirjoittaneella. Vakiona sain ST-motorsin rullilla 237hv ja ohjelmoinnilla 282hv. Onhan tuossa vakionakin ihan riittävästi noita tehoja :) Pikkasenkin huonompaa rengasta niin tehoja on hankala saada tienpintaan. Talvet ajelen vakiosoftalla ja nollailen Milltekin downpipen satunnaisesti antamaa katalysaattori-vikavaloa. Mulla on siis ohjelmoinnin lisäksi JCW ilmaboksi kartiosuodattimella (vakioboksi oli paneelisuodattimella -> vaihdoin boksin) ja Milltekin downpipe. Evolven cooleri odottaa edelleen asentamista, kun en ole saanut aikaiseksi sitä(kään).
fabsu Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Niin tuossahan on kuitenkin 45 heppaa tullut sinulla lisää. Sen kyllä varmasti huomaa.
holkki Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2015 Joo,en epäile Skithundin tehoja, vakio ässät ja JCW ovat antaneet useissa eri dynoissa 10-15 hv korkeampia tehoja kuin mitä tehdas ilmoittelee ja JC50 imee ja puhaltelee vakiota vapaammin..Ja kyllä sen ohjelmoinnin vaikutuksen huomaa jo persdynollakin :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään