Jump to content

mini 1000 kaasari vm75


Recommended Posts

Kirjoitettu

Olen tuore minin onnellinen omista.

- Ongelmani on mistä löytäisin kaasuttimeen huoltosarjan. Kaasarissa lukee SU Carburetter aud 9203 (kuva kaasarista) nuilla tiedoilla en oikein löytänyt mitään. Miten/mistä saan tiedon mikä kaasari tyyppi on kysessä.

 

- Tietääkö joku mistä saisi Suomen kilelisen korjausoppaan mini 1000 vm75? ja mistä saa kätevästi varaosia tilattua

 

- ja kolmas ongelmani MIni lähtee hienosti käyntiin seisoneena, mutta kun ajelee ja yrittää sammutuksen jälkeen startata 5min kuluttua kone ei muutakun sahaa vaan, pukkaamalla lähtee kohtuu hyvin. 30min kuluttua lähtee taas ongelmitta käyntiin.

post-3519-0-38698800-1418896145_thumb.jpg

Kirjoitettu

SU HS4

Sillä pitäisi huolto/korjaussarjaa löytyä.

Kannattaa katsoa onko läpänakseli pahasti kulunut/väljä.

Jos on, niin pelkkä huoltosarja ei riitä. Pitää uusia läpän akselikin. Joskus voi vaatia läpän akselin helatkin kaasarin runkoon.

Yleensä selviää kyllä pelkällä akselilla.

Kirjoitettu

Viittais vissiin kaasarin höyrystymis ongelmaan.Tuo reikä, mikä on pultilla tukittu,pitäs olla auki.

Siitä letku putsarille.

Kirjoitettu

Pultilla tukittu liitäntä OK, ei aiheuta käyntiinlähtö ongelmaa.

Ensimmäiseksi siirtäisin bensalinjan pois pakosarjan kuumuudesta ja

mahdollinen suodatin muuhun paikkaan. Männän (musta tulppa kaasarin päällä) öljymäärä kannattaa

tarkastaa. Foorumilla on aiemmin ollut korjaamokäsikirjan myynti-ilmoituksia,

kannattaa kysellä myös O/M osiossa. Jos auto lähtee työntämällä käyntiin

voi olla myös sähkön puute joka aiheuttaa huonon kipinän.

Kirjoitettu

Joo niin kun "tailke" tuossa totesi niin bensaletku vähän pidempi kaasarilta ja siihen suodatin (uusi).

Suodattimessa on sekin hyvä puoli kun se on näkösällä, että siitä näkee nopeesti käyntihäiriön sattuessa nostaako bensaa.

 

Mites toi rikastin, missä asennossa kylmänä/lämpöisenä?

Toimiiko vaijeri/ vivusto takertelematta?

Kirjoitettu

Kiitoksia paljon avusta ja neuvoista. Eli kannattasiko pultilla tukittu linja putkittaa suodattimelle vai olla tulpattuna?.

Täytyy alkaa hommaan uusi suodatin ja letkua ja kaasari tutkimaan tarkemmin.

Männän (musta tulppa kaasarin päällä) öljymäärä kannattaa tarkastaa, mikähän öljy tähän soveltuu parhaiten?

ja Torniossa asustelen.

Kirjoitettu

Anna olla tukittuna se linja. Itsellä ainakin on aina ollut ja hyvin pelaa.

Minä olen käyttänyt automaattivaihteistoöljyä (punasta) kaasarissa. Täyttö niin, että siellä sisällä näkyvä putken pää juuri peittyy.

Kyllä siellä varsinkin kesäkäytössä joku perus synteettinen (Mobil 1) toimii.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...