Jump to content

Ilmat pois lämppärin kennosta...


Recommended Posts

Kirjoitettu

Moi.

 

Kuinka saa helpoiten ilman pois lämppärin kennosta? Kyseessä on -96 SPi missä on kenno ja moottori koelaudan alla. Kennolle tulevan veden letku on tulikuuma ja pois menevä letku aivan viileä, lämppäri puhaltaa kylmää vaikka moottori on lämmin. Olen käytellyt autoa kovilla kierroksilla  ja nostellut tunkilla eri asentoihin mutta ilma ei tunnu vaan tulevan pois, mikä neuvoksi??

 

T: Aloitteleva miniharrastaja

Kirjoitettu

Onko lämppärin hana ylipäätänsä auki ? Jos on niin kiertääkö sen lämppärin kennon läpi vesi ? Ei noissa Minin lämppäreisä yleensä ole ollut mitään ilmausongelmia, tosin SPi:ssä on kennosto missä tulo ja lähtö ovat vierekkäin kennon alareunassa. Eikös ton ikäisessä letkut tule kennoon kuskin puolelle ? Jos hana on auki ja kenno ei ole tukossa niin irroita lämppäri kiinnikkeistä ja nosta se pystyyn siten että letkut on ylöspäin. Yritä sitten saada sinne mahdollisesti nalkkiin jäänyt ilma veks.

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Mulla taitaa olla sama probleemi, mutta Mini 1000 -77, joka käynyt moottoriremontin läpi. Koeajossa lämppärin sisään tuleva vesiletku kuuma, mutta poismenevä kylmä. Mitä ilmeisimmin ilma siellä lukittaa nyt nestekiertoa? Toimiiko edellä mainittu ryhtiliike lämppärille myös tässä tilanteessa, vai tarvitseeko lämppärin avata kokonaan?

Kirjoitettu

yleensä ku lämppärille meneviä letkuja vähän "raottelee" ku kone käy,niin pitääs ruveta veden kiertämään.Näin ainakin raktoriis,toki niissä linjat pitkiä.....hlö autoissa ei oo kyllä ikää tarvinnu ilmailla.....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...