Jarge Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2015 Ei liity enää hifistykseen eikä eristykseen mutta ei viitsi avata uutta topikkia... Hommasin sattuman suosiollisella avustuksella Azevin A:t 8x17" et 38 jotka oli kyllä erityisen masentavassa kunnossa (osa on vieläkin). Netin selailun perusteella nämä pitäisi olla mahdutettavissa joten into piukeena fiksailen kesäkiekkoja... Tänään pääsin pitkällisten kiillottelujen ja hiumisen jälkeen suihkuttelemaan Car-Repin RubberCompit keskiosiin ja alustavasti vaikuttaa oikein hyvältä. Saa vähän intoa loppujen työstämiseen.... AAB-1 1
Jarge Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2015 Auto on myös saanut etuakselin takimmaisiksi pusliksi (juu, ne tyyppiviat) Powerflexit ja 'samalla' asennutin H&R -30mm jousisarjan. Vetely loppui ja ajoltaan enemmän omaan makuun (jämäkämpi). Madallus on kyllä harmillisen pieni mutta tällä mennään...
johnny Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2015 Hiukan hauskanoloinen liittymäkohta :) päätkin on unohdettu "lämpökäsitellä".. tarkkuutta. :))
Jarge Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2015 Azevit istuu eessä... ja takana aika muikeasti kaarelle... Ja näyttäis valkoisina kiiltävällä reunalla toimivan ihan jees...
Igor Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2015 Juu, kyllä noi toimii :) Itelle on tulossa kesäksi alle hiukan saman tyyliset Rotat, tosin 16x8 ET34: http://3.bp.blogspot.com/-yy2ew3zTFBU/TZbv0gnYOYI/AAAAAAAAChw/qMRGwRtMpDE/s1600/PC130471.JPG
MattiH Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Oliko tommonen 4,5 neliön eristepaketti passeli, vai jäikö yli/vajaaksi? Pitäs itekin tehdä sama setti r53:n viikon päästä, ja pitää ostaa tarvikkeet ekana kun paja on niin korvessa. Mites muuten tuo hifistys, löytyykö tuolta vakiona jakosuotimia, jos ei oo mitään harman & kardon lisävarustepoppiksia. Pitäs kaiuttimet vaihtaa ja vahvistin kanssa laittaa, niin vähän mietityttää mihin niitä jakosuotimia tungen.
Jarge Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Oliko tommonen 4,5 neliön eristepaketti passeli, vai jäikö yli/vajaaksi? Pitäs itekin tehdä sama setti r53:n viikon päästä, ja pitää ostaa tarvikkeet ekana kun paja on niin korvessa. Mites muuten tuo hifistys, löytyykö tuolta vakiona jakosuotimia, jos ei oo mitään harman & kardon lisävarustepoppiksia. Pitäs kaiuttimet vaihtaa ja vahvistin kanssa laittaa, niin vähän mietityttää mihin niitä jakosuotimia tungen. Materiaalia jäi yli vajaa puoli pakettia. Ne on tarkoitus autoon vielä hukata kun saan inspiraatiota. Esim. takaluukun sisään vielä, ja sitten etuosaan on tarkoitus laittaa vielä lisäeristyksiä. Omaani oli joku jo laittanut (tosin ihan päin seiniä) parempia elementtejä, mutta melkein väittäisin, että jätät auton omat komponentit omaan arvoonsa ja vedät kaikki kaapelit ja käytät jälkiasennuskomponentteja. Auton omat kaapelit on niin sairaan ohuita, että ei niitä kannata käyttää, mahdolliset jakosuotimet on todennäköisesti kehnosti tehoa kestäviä, joten ei niitä kannata suunnitella käyttöön. Etukaiuttimien jakosuotimet saa olla melkoisen isotkin, siellä ovipahvin ja ovipellin välissä on erittäin hyvin tilaa muutamassa kohdassa, takakaiuttimien paikoilla on myös väljää, jos sinne erillissarjaa suunnittelet (siellä on 6x9" elementille tehtaan puolesta paikat). Vahvistimelle RCA-kaapelin veto on hiukan haastava, jalkalistan alla on kyllä tilaa, mutta penkki kiinni asennettaessa kynnys ei pääse kovin väljästi aukeamaan. Käytin läpivedossa kaiutinkaapelia. Kysy lisää, kun tulee juttuja eteen, homma on aika tuoreessa muistissa itsellä :)
MattiH Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Kiitos vinkeistä. :) Ostin auton pari päivää sitten, ja siinä on täysin alkuperäinen äänentoisto. Noh, kun todennäköisesti osaat suorilta vastata, niin meniskö esim. tämä: http://www.fanaticaudio.com/shop/65-tuumaa/hertz-esk-165-5/ setti paikalleen heittämällä? Tai lähinnä, että käykö diskantit paikalleen. 6.5" pitäs ainakin oviin sujahtaa. Itelle pitäs kanssa ostaa ennen sitä noita verhoilun klipsejä, ja lisäks ovenkahvan avausmekanismissa on sisäpuolella jotain vikaa. Jää kahva välillä puoleen väliin auki, ja pitää kädellä auttaa se alas. Onhan siinä kaikkea muutakin pientä, mut onneks lähinnä ulkokuoressa. Mites muuten, onko autosoittimella äänenlaadun kannalta paljon merkitystä? Mietin vaan, kun ominaisuuksiltaan joku 100e perussoitin piisais mulle, mut en oo autohifeihin perehtyny enää vuosikausiin niin ajattelin et onkohan niissä ääni sitten paljon huonompi?
Jarge Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Tuo Hertzin sarja on tod näk ihan passeli. Diskantille on alkuperäisenä asennuspaikkana sen irrotettavan ritilän alla semmoinen kuppi, missä orig. diskantti on kiinni. Tein itse uuden tarvikediskantin ympärille vaahtomuoviteipillä (semmonen n. 1mm vahva teippi) kauluksen, joka sitten mahtui napakasti sinne kuppiin. Kauluksessa olevan diskantin kun puristeli kuppiin niin hyvin on pysynyt paikallaan, eikä resonoi. Itselle jouduin tekemään kunnollisen 6,5" elementin asennusta varten asennuskehyksen, johon elementti sitten tulee kiinni. Tämä sen vuoksi, että alkuperäinen elementti ei ole läheskään niin isolla magneetilla varustettu ja tuommonen erillissarjan magneetti ottaisi alaslaskettuun lasiin kiinni. Kaulus/korotusrengas on n. 30mm korkea (ulkomuistista), ja se mahtuu juuri passelisti verhoilun väliin niin, ettei mitään erityisiä kiinnityksiä tarvi lähteä veistelemään. Takasivuverhoilujen kiinnittäminen vaatii muuten harjottelua, osta vähintään yksi ylimääräinen setti, itse en uskonut varotuksia ja harjoitellessa tuhosin muutaman klipsin ja kun varaklipsejä ei ollut heti, niin jäänyt hakematta. Soitin mulla on mallia äärimmäisen perus. Soittimen laadulla on aika vähän merkitystä silloin, kun äänisignaali tuodaan soittimen RCA-liittimistä vahvistimelle. Jos haluat tehdä järjestelmän, missä mankasta pystyt säätämään tasoja, niin silloin soittimessa on hyvä olla 3kpl RCA lähtöjä (etu/taka/subi) ja vastaavasti vahvistin 5/6-kanavainen (tai useampi vahvistin). Perushyvin soivan Minin saa kyllä aikaiseksi, kun suorittaa tuon huolellisen äänieristyksen (huom erityisesti kaiuttimien taustat) ja korvaa etu ja takakaiuttimet laadukkaammilla seteillä ja laittaa niitä soittelemaan 4-kanavaisen vahvistimen. Ilman wooferiakin saa ihan muhkeat soundit.
Jarge Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Itelle on tulossa kesäksi alle hiukan saman tyyliset Rotat, tosin 16x8 ET34: http://3.bp.blogspot.com/-yy2ew3zTFBU/TZbv0gnYOYI/AAAAAAAAChw/qMRGwRtMpDE/s1600/PC130471.JPG Samaa luukkia juu, ei muutakuin reunat kiiltämään 8) Tulee vielä 4mm enemmän ulos!
Igor Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 2015 Kiitos vinkeistä. :) Ostin auton pari päivää sitten, ja siinä on täysin alkuperäinen äänentoisto. Noh, kun todennäköisesti osaat suorilta vastata, niin meniskö esim. tämä: http://www.fanaticaudio.com/shop/65-tuumaa/hertz-esk-165-5/ setti paikalleen heittämällä? Tai lähinnä, että käykö diskantit paikalleen. 6.5" pitäs ainakin oviin sujahtaa. Mä laitoin itelleni tämän setin: http://www.hifitalo.fi/hertz_esk165l-5Käsittääkseni uudempi versio tosta sun linkkaamasta..? En hakenut mitään äärimmäistä äänenlaatua, piti vaan saada ehjät kajarit kun repsikan oven ämyri sano työsopimuksen irti. Orkkiskajarit ei ole standardikokoa, eli jonkinlaisen sovittimen ne vaatii. Mä hommasin valmiit 165mm adapterit kun en jaksanut alkaa itse askartelemaan: http://newministuff.com/front-speaker-adaptor-pods-478-p.asp Noi on muistaakseni jotain 25-30mm korkeat. Diskantit sain sopimaan alkuperäisiin irrotettaviin kehikoihin kun leikin aikani dremelillä, mutta veikkaan että toi Jargen metodi on helpompi. Jakosuodin mahtui hyvin oven sisään. Alkuperäinen jakosuodin on diskanttien yhteydessä (johdossa).
Jarge Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2015 Auto on myös saanut etuakselin takimmaisiksi pusliksi (juu, ne tyyppiviat) Powerflexit ja 'samalla' asennutin H&R -30mm jousisarjan. Vetely loppui ja ajoltaan enemmän omaan makuun (jämäkämpi). Madallus on kyllä harmillisen pieni mutta tällä mennään... Kesärenkaat vaihdettuani vahvistui epäilys että ei ihan kaikki ole vielä kohdillaan, auto alkoi 205 kesärenkailla tekemään urissa aivan käsittämättömiä ohjausliikkeitä :) Takapäässä kunnon haritus ja säädön jälkeen auto alkoi kulkea kutakuinkin niinkuin autolle kuuluu :P Madalluskin oli sittenkin ihan asiallinen - nyt kun olen ottanyt ennen - jälkeen -kuvia. Nyt sitten lähti liikkeelle se seuraava projekti - eli ahtimen vaihto... Siittä myöhemmin lisää.
Jarge Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2015 Silmäkarkkia vanhan ahtimen TJ1-keikalta Igor, Tapsa and AAB-1 3
Jarge Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2015 Ahdin saatu lattialle, uuden odotus päättynee viikon mittaan. Laturin vein tsekattavaksi, nyt kun on irti niin on helppo huoltaa jos jotain tarvetta on...
Jarge Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2015 Samalla lähti talvella motarilla pyörineen kiven tuhoama puskuri maalarille, samoin kivenhakkaamille menneet takakaaret. Helmoissa olisi ollut pientä laittoa mutta niitä ei huvittanut alkaa repimään.
Jarge Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2015 Totaalisen haalistuneille Aero-puskureiden ritilöille uutta elämää: muovipohjuste + mattamusta.
Jarge Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2015 Vika oli tosiaan vesipumpun vetorattaassa, hiukan on jyrsitty versio aiheesta. Kiiros vain asianomaiselle foorumilaiselle, käytetty ehjä ratas on jo matkalla ja ahdin saa vielä uuden elämän... Tässä vähän naminamia (slurphymiö) Igor 1
Jarge Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2015 Nyt on jo reilu 2000km takana uuden ahtimen kanssa ja kyllähän se nyt on vaan maistunut, kun rallatusta ei enää ole mutta muu äänimaailma on entisellään. Ja nyt ei ole ollut enää sitä samaa jännitystä, mikä oli aiemmin - nyt on takaraivossa tieto, että autossa on uusi ahdin joka kestää sinne kuuluisaan tappiin saakka (tulen vaihtamaan liemet jatkossa säntillisesti).Maalari onnistui puskimen ja lokarin helmamuovien maalauksessa, sävyeroa ei ole ja nyt on fiksu pinta niissä. Uudet sumuvalot tuli myös, nyt alkoi vanhat vilkut näyttämään kuluneilta, täytyy ensihätään tarjota vähän myllyä ja vahaa niille...Öljynkulutus on melkein kokonaan loppunut, kun vaihdoin tuntemattomasta öljystä (edellinen oli vaihdattanut) Castrolin Magnateciin. Nyt ollaan n. 1,5dl / 1000km tasolla. Syyskuun puolenvälistä on tullut (k)ilometrejä 24tkm, jokaikinen erittäin nautinnollisia. Ei mukavuuspainotteisia vaan hauskuus! :)Sitten kun harrastaminen taas napostelee, niin vähän myllyä ja paljon vahaa, ohjaustehostimen putsaus ja ohjauspylvään nivelien naksumisen poisto ja tietty voisi loput äänieristysmatot hukata auton etuosaan... AAB-1 1
Jarge Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2015 Tässä kesän lookki, vihdoinkin! Okei, myönnetään että auton toinen puoli on vielä noilla vanhoilla mutta huomenna sinnekin valmistuu samanlaiset... Kommentointi avattu! Igor and skithund 2
MattiH Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2015 Saiko vanhasta ahtimesta vielä kalun, ja hommasitko uuden mistä? Tänään jäi tienvarteen hirveen kolinan saattelemana.. Joku apulaite ilmeisesti, yhtäkkiä vaan alko tehot katoomaan. Auto nyt pajalla, pitää huomenna availla. Ei olis yllätys, jos olis ahdin korkannu.. :D Niin, ja komeet vanteet! Pitäis itekin vaihtaa, ku alla orkkis 16". Onneks en kerinny ostaa, ku näköjään rahoille parempaakin käyttöä..
Igor Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2015 Saiko vanhasta ahtimesta vielä kalun, ja hommasitko uuden mistä? Tänään jäi tienvarteen hirveen kolinan saattelemana.. Joku apulaite ilmeisesti, yhtäkkiä vaan alko tehot katoomaan. Auto nyt pajalla, pitää huomenna availla. Ei olis yllätys, jos olis ahdin korkannu.. :D Auts. Oliko hihna vielä ehjä?
Jarge Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2015 Saiko vanhasta ahtimesta vielä kalun, ja hommasitko uuden mistä? Tänään jäi tienvarteen hirveen kolinan saattelemana.. Joku apulaite ilmeisesti, yhtäkkiä vaan alko tehot katoomaan. Auto nyt pajalla, pitää huomenna availla. Ei olis yllätys, jos olis ahdin korkannu.. :D Niin, ja komeet vanteet! Pitäis itekin vaihtaa, ku alla orkkis 16". Onneks en kerinny ostaa, ku näköjään rahoille parempaakin käyttöä.. Kauheella äänellä mun ahtimesta meni se vesipumpun ratastus, sen verran se mennessään jarrutteli, että tuntui että ahdot olis hävinnyt. Sen jälkeen jonkun ajan päästä äänet katos kokonaan, ahdot palasi mut vesipumppu ei enää pelannut vaan uhkas keittää (onneks huomasin ajoissa). Ahdin on kunnostettavissa, sain hommattua siihen rattaat, öljyt pitäisi vain tilata ja laittaa. Voidaan alkaa tekemään siitä diiliä, jos ahtimesi on kaput. Omani tilasin ihan marmorilta, sh. 1580,- ja pienen rabatin sain siitä. Vanteet oli melkoinen proggis, ne oli kanttari-ihottumalla pilatut, tosi huonokuntoiset (onneksi täysin suorat). Joku 1pv per vanne niiden nysväämisessä meni, mut nyt niistä onkin kiva nauttia, kun on itte tuunatut. Ei tuo dippi nyt pro ratkaisu ole, ehkä ensi talvena vien ne maalarille...
Jarge Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2015 Photoshuutti ilta-auringossa kuva: Juho Istolainen skithund 1
wilbon Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2015 Pirssi näyttää tosi hienolta. Kromipeilin kuoret on ainut mikä ei omaa silmää miellyttä..
Jarge Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2015 Autossa on niin paljon noita kiiltäviä osia, että niiden kaikkien poistaminen on puolimahdotonta (peilit, takapaneeli, s-ritilät kyljissä, oven kahvat, valojen kehykset) joten niihin täytyy vaan tyytyä. Ehkä peilit vois kieltämättä koittaa "dipata" tuolla valkoisella kun sitä jäi vanteista yli... Vanteista halusin juuri edellämainitun takia kiillottaa nuo reunat, mätsää vähän nuo vanteet auton kromiosien kanssa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään