Sami_R Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Elikkäs, pitäisi heittää Miniin uusi akku. Potilas on -11 Cooper D. Kaupasta tarttui mukaan Bosch S6008, 70AH AGM akku. Alkuperäinen näyttäisi olevan BMW/Exide 70AH AGM. Pari juttua. Miten tuo akun suojana oleva pyyhkijänkaukalon muovi lähtee purkautumaan pois ja kuka koodaa autolle että nyt olis uusi akku? Tässähän on kaiketi sama systeemi tuon akun vaihdon kanssa kuin uudemmissa Bemareissakin, että IBS:lle täytyy kertoa että akku on vaihdettu?
husse Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Akkulaturi tarvittaessa kaapeleihin kiinni niin pysyy muisti reilassa.
skithund Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Tuli vastaan Facebookissa tänään, joten laitetaan tänne talteen tulevaisuuden varalta. "I know many that have changed the battery and they did not register it and have had ZERO issues. I have never heard actually of anyone having a problem after installing a battery and not registering it." Lontoosta vapaasti suomennettuna: "Tunnen useita, jotka ovat vaihtaneet akkunsa, eikä ole rekisteröineet/koodanneet. Mitään ongelmia ei koskaan ole ollut." Ja mukana olleet liitteet:
Juge Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Akun irrotuksen kanssa ainakin R55 Clubmanissa ei ole mitään ongelmaa: auto saa olla 6h ilman virtaa, jolloin siltä katoaa kellonaika, päivämäärä ja tietysti ajotietokone ja trippi nollaantuu. Radiosta ei häviä edes Bass / Treble säädöt. Hommaan tarvitset 10mm kiintoavaimen tai mieluumin pienen 1/4" 10mm hylsyn pikkuräikällä. Se kulmamuovi on yhdellä pultilla kiinni joka näkyy ulospäin tuulilasin apukuskin alakulmasta konepellin reunaa kohti. Toinen kiinnipitävä mutteri on muovia ja se näkyy kun konepelli on auki, samassa linjassa edellisen pultin kanssa. Sitten varovaa nitkuttelua sopivasti taittaen niin se irtoaa. Se on sellaisessa paino-urassa kiinni tuulilasin alareunassa. Vähän haasteellinen saada konepellin ja tuulilasin raosta pois ilman taittamista, mutta onnistuu kuitenkin. Ei tarvitse irrottaa apukuskin pyyhkijän vartta. Akkua itsessään pitää kiinni piiiitkä pultti aukee10mm avaimella tai tähtipää ruuvarilla. Akkukengät tais olla myös 10mm avaimella avattavissa, tai 8mm. Siis ne alkuperäiset akkukengät. Muovi on varmaan aika haurasta jos on hyväisesti pakkasta, joten vähän varovasti sen muovin kanssa ettei halkee. Kun kiinni laitat sitä muovia, kannattaa laittaa se rauhassa ja kunnolla siihen tuulilasin alareunassa olevaan uraan ja painaa se siihen kiinni, ja kattoa että se istuu siihen kunnolla ennenkuin kiskoo sen pultin ja muovimutterin kiinni.
Juge Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Voi jessus näitä nykyajan autoja: vaihdat uuden akun, se pitää kertoa autolle... >:( Hieno tapa tehdä autoista hankalampia ja hankalampia harrastajille ruuvata. Skithund, näyttäisi siltä että liittämäsi ohje on vain R56 ja 2008 ->, lieneekö se edes aiheellinen 2007 tai vanhempaan? Juuri viime viikon loppuna vaihdoin tuohon meidän Ministeriin uuden akun. Akun arvot ja tyyppi ovat samat kuin edeltävässä akussa, ja tuolla MCS:llä on ajettu jo vajaa viikko akun vaihdon jälkeen eikä ole ongelmia esiintynyt. Peruutustutka jne toimii, eikä ole noi tupla-Xenonitkaan itsekseen surranneet.
MikaJ Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Akun opetus on ihan seurausta päästöjen ja kulutuksen pienentämisestä. Laturi ei enää lataa täyttä koko ajan, vaan ladataan akkuun se määrä sähköä mitä sieltä on otettu ja sinne menee. Esim perus kesäpäivänä auton jännite ajossa voi hyvinkin olla 12.8volttia, eikä 14volttia jos akku on järjestelmän mielestä täynnä. Pienistä puroista ne meretkin täyttyvät, kokonaisuudessaan älykkäällä auton sähköjärjestelmällä saadaan oikeasti desejä kulutusta pois verrattuna jos se tehtäisiin vanhalla tekniikalla. Se on sitten ihan toinen asia kuinka hienosti noi systeemit toimii, ehkä surullisimpia Pohjolan oloissa on Audin noin 2005-2010 käyttämä heidän ensimmäisen sukupolven järjestelmä. Sinänsä siinä on älyä ja softaa enemmän kuin keskiverto ydinvoimalassa, mutta kun ei vaan ole otettu huomioon riittävästi pakkasta ja webaston käyttöä niin talvella akku on todella helposti loppu. Monet muut järjestelmät sitten toimii hyvin, oppii uudenkin akun hyvin nopeasti ilman ohjelmointia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään