mini_mika74 Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2014 Laite on Mini Cooper D Clubman vm. 2010, mittarilukema vähän alle 100tkm Ongelmat tuon pienen pakkasjakson aikana: - turvavyö ja airbag valo ilmaantui - auto sammuu aina kun pysähtyy vaihde silmässä, kokeiltu on 1,2,3 vaihteilla, mäessä, tasaisella, alamäessä. Auto käynnistyy kun vaihteen siirtää VAPAALLE?! Tämän jälkeen sentään pääsee liikkeelle...jee ;) - motarille lähtiessä kun tuuppaa namin pohjaan 70km + vauhdissa syttyy keltainen (puolikas) moottorivalo ja tehot poistuu...vilkku päälle ja motarin pientareelle käynnistään auto uudestaa...Lähtee käyntiin mut jos laittaa lapun lattiaan sama setti edessä?! Huoltoon on kyl tilattu aika tälle "joulukuuselle", mut oisko ideoita tai kokemuksia tämän tyyppisestä toiminnasta? Mikä olisi halvin tapa lukea vikakoodit itekseen laite/sovellus tms? Teen tänään vielä lisätestejä kun tää kesä tulla tupsahti takaisin, kiitokset etukäteen.... EDIT: Tänään asteita +12:sta - kurkkasin ilmansuodattimen kunnon ja vaihdoin se, imuroin myös kunnon kasan puiden lehtiä putsarin kotelosta... - käväsin koeajolla hyvin pelas, poikkesin kuitenkin hakemassa viä obd2 lukijan ja vikakoodiksi tuli P3002 Kuittasin koodin pois, mut harmikseni tuolla lukijalla (crx40) ei pystyny kuittaan airbag valoa, no aina ei voi onnistua, olisko softa+kaapeli sit ollu parempi vaihtoehto!? - putsailin ja "rasvailin" vielä penkin alta löytyvät liittimet... Näillä mennään kohti uusia vastoinkäymistä...
skithund Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2014 Brittifoorumilta löytyi vastaava vika vanhempikoppaiseen MINI Oneen P3002 koodilla ja ongelma on ratkennut vaihtamalla polttoainefiltteri. http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/165163-mini-one-diesel-engine-just-cuts-out-when-driving.html Uudempikoppaisille suunnatussa Bentleyn huoltoraamatussa ei ollut P3002 koodia lainkaan. P3007 oli lähin ja se(kin) liittyy polttoaineen syöttöön/paineeseen.
mini_mika74 Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Näin on, polttoaineensudatin on seuraavana listalla, sitten akku jos vikoja vielä ilmenee...Vaatii vielä hieman taustatietoa pystyykö polttoaineensudattimen vaihtaan itse ja sekooko koko auto jos akun irroittaa lataamiseen/vaihtamisen ajaksi? Nyt menty viikko ilman ongelmia, tosin kelit on ollu plussalla. Olen lueskellut erinäisiä foorumeita, mut en ole löytänyt ihan selkeetä vaihtoehtoa tuolle airbag valon nollaukselle, olisko kellään varmaa vaihtoehtoa (työkalua) millä asian voi hoitaa? (Softaa, erillistä laitetta?) suomesta? Ebaystä? Kiitokset taas etukäteen...
mini_mika74 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2015 No Niin No.... Se on melkein tasan vuosi ja samat ongelmat tuuppasi kehiin eilen, voi ristus! Taas on huolto tulossa ja eilen oli eka pakkaspäivä...Aika mielenkiintoista! Ongelmaa ajattelin lähestyä ed. vuoden tapaan. - Luetaan koodit lähipäivinä - Lataan akun - ilmanputsarin tarkistus - polttoainesuodattimen vaihto? (onko muuten kukaan tehnyt? Eli kuinka "haastava", ilmaus yms.?) - perjantaina huoltoon, öljyt/suodattimet En tiedä, onko näissäkin joku koodin pätkä joka sytytelee valoja ennen huoltoa, toisethan niitä päästöjäkin ohjelmallisesti rukkaa heh heh... Mutta joo, jos jollain samanlaisia ongelmia ni kertokaa toki miten ratkaistu ja mitä koodeja? Autohan on tosiaan diesel... Kiitokset etukäteen! EDIT: - Akku ladattu, ei muutosta - Ilmanputsari puhalettu puhtaaksi, ei muutosta - Polttoaineensuodatin ja uusi ilmanputsari vaihdettu, näyttäisi toimivan!!! Vikakoodi viitasi ensisijaisesti juurikin polttoaineensuodattimeen. Ainakin illalla tuntui toimivan ja vastaavan kaasuun "uudella" tavalla. Toivotaan, että vika löytyi!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään