Jump to content

Ilmat viilenee, Minin vauhti hiljenee...


Recommended Posts

Kirjoitettu

Laite on Mini Cooper D Clubman vm. 2010, mittarilukema vähän alle 100tkm

 

Ongelmat tuon pienen pakkasjakson aikana:

 

- turvavyö ja airbag valo ilmaantui

- auto sammuu aina kun pysähtyy vaihde silmässä, kokeiltu on 1,2,3 vaihteilla, mäessä, tasaisella, alamäessä. Auto käynnistyy kun vaihteen siirtää VAPAALLE?! Tämän jälkeen sentään pääsee liikkeelle...jee ;)

- motarille lähtiessä kun tuuppaa namin pohjaan 70km + vauhdissa syttyy keltainen (puolikas) moottorivalo ja tehot poistuu...vilkku päälle ja motarin pientareelle käynnistään auto uudestaa...Lähtee käyntiin mut jos laittaa lapun lattiaan sama setti edessä?!

 

Huoltoon on kyl tilattu aika tälle "joulukuuselle", mut oisko ideoita tai kokemuksia tämän tyyppisestä toiminnasta?

Mikä olisi halvin tapa lukea vikakoodit itekseen laite/sovellus tms?

Teen tänään vielä lisätestejä kun tää kesä tulla tupsahti takaisin, kiitokset etukäteen....

 

EDIT:

Tänään asteita +12:sta

- kurkkasin ilmansuodattimen kunnon ja vaihdoin se, imuroin myös kunnon kasan puiden lehtiä putsarin kotelosta...

- käväsin koeajolla hyvin pelas, poikkesin kuitenkin hakemassa viä obd2 lukijan ja vikakoodiksi tuli P3002

Kuittasin koodin pois, mut harmikseni tuolla lukijalla (crx40) ei pystyny kuittaan airbag valoa, no aina ei voi onnistua, olisko softa+kaapeli sit ollu parempi vaihtoehto!?

- putsailin ja "rasvailin" vielä penkin alta löytyvät liittimet...

 

Näillä mennään kohti uusia vastoinkäymistä...

Kirjoitettu

Brittifoorumilta löytyi vastaava vika vanhempikoppaiseen MINI Oneen P3002 koodilla ja ongelma on ratkennut vaihtamalla polttoainefiltteri.

 

http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/165163-mini-one-diesel-engine-just-cuts-out-when-driving.html

 

Uudempikoppaisille suunnatussa Bentleyn huoltoraamatussa ei ollut P3002 koodia lainkaan. P3007 oli lähin ja se(kin) liittyy polttoaineen syöttöön/paineeseen.

Kirjoitettu

Näin on, polttoaineensudatin on seuraavana listalla, sitten akku jos vikoja vielä ilmenee...Vaatii vielä hieman taustatietoa pystyykö polttoaineensudattimen vaihtaan itse ja sekooko koko auto jos akun irroittaa lataamiseen/vaihtamisen ajaksi?

Nyt menty viikko ilman ongelmia, tosin kelit on ollu plussalla.

Olen lueskellut erinäisiä foorumeita, mut en ole löytänyt ihan selkeetä vaihtoehtoa tuolle airbag valon nollaukselle, olisko kellään varmaa vaihtoehtoa (työkalua) millä asian voi hoitaa? (Softaa, erillistä laitetta?) suomesta? Ebaystä?

 

Kiitokset taas etukäteen...

  • 11 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

No Niin No....

 

Se on melkein tasan vuosi ja samat ongelmat tuuppasi kehiin eilen, voi ristus!

Taas on huolto tulossa ja eilen oli eka pakkaspäivä...Aika mielenkiintoista!

Ongelmaa ajattelin lähestyä ed. vuoden tapaan.

 

- Luetaan koodit lähipäivinä

- Lataan akun

- ilmanputsarin tarkistus

- polttoainesuodattimen vaihto? (onko muuten kukaan tehnyt? Eli kuinka "haastava", ilmaus yms.?)

- perjantaina huoltoon, öljyt/suodattimet

 

En tiedä, onko näissäkin joku koodin pätkä joka sytytelee valoja ennen huoltoa, toisethan niitä päästöjäkin ohjelmallisesti rukkaa heh heh...

 

Mutta joo, jos jollain samanlaisia ongelmia ni kertokaa toki miten ratkaistu ja mitä koodeja?

Autohan on tosiaan diesel...

 

Kiitokset etukäteen!

 

EDIT:

 

- Akku ladattu, ei muutosta

- Ilmanputsari puhalettu puhtaaksi, ei muutosta

- Polttoaineensuodatin ja uusi ilmanputsari vaihdettu, näyttäisi toimivan!!!

 

Vikakoodi viitasi ensisijaisesti juurikin polttoaineensuodattimeen. Ainakin illalla tuntui toimivan ja vastaavan kaasuun "uudella" tavalla. Toivotaan, että vika löytyi!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...