KariB Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2014 Olisikohan vielä mahdollista saada 850 salat tietoon virittämisestä kaikkihan jo cooperin viritykset tietävät tarkoitan nimenomaan peruskoneen ei mitään kaasari kauppaan juoksemista ,välykset.kampiakseli mistä vuodesta kestää enemmän kierroksia nokka-akseleista,kannesta,pakosarjasta ja pakoputkistosta tämä autoahan oli suosittu virityskohde kun ei ollut varaa coopereihin,autollahan ajettiin pieniä kisoja ja lomareissut.Ehkä Kari Salonen ja Jare Sukava kertoa tänne julkiseen tietonsa.Jokaisellahan 850 osia nurkat täynnä.Hyvä autoahan pitäisi liikkua kihtyvyys 0-100 n13s huippu n150km/t.Kiitos etukäteen.
koirankoppi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Luulenpa etteivät Herrat ala tänne, eivätkä minnekään muuallekaan, oma-aloitteisesti kirjoittelemaan muistelmiaan. Kyllä jonkun pitäisi vaivautua kysymään ja haastattelemaan heitä ja sitten luvalla julkaista juttu. Ainakin Karilla on varmasti paljon aiheeseen liittyvää tavaraakin vielä tallella, mutta ei häneltäkään voi olettaa että alkaisi niitä sieltä etsiä ja julkaista kertomuksineen. Kyllä se aloita ja vaivannäkö pitäisi lähteä jonkun ulkopuolisen toimesta. Mahtaneeko sellaista henkilöä mistään löytyä, ennen kuin on liian myöhäistä?? Seppäkin siellä pikkuhiljaa siivoaa nurkkiaan ja luulenpa että romumieskin tulee saamaan aika ison osuuden!?
KariB Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2014 Miten tehdään 10e lukko tasauspyörästöön ja miten tehdään loiskelevyt vaihdelaatikkoon?
Niko_T Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2014 Voisin Jarelle vaikka soitella ja kysyä asiasta, josko halukkuutta jakaa tietoa olisi ? Ei se itse varmaan enää ala ajamaan :) . Musta ei sinänsä varmaan olisi juttua tekemään, mutta ehkä saisin sen innostumaan . Se on onnistunut ennenkin ihan toisen laisissa jutuissa :)
sir samurai Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2014 Mitenhän tuo MCFF:n lehtiporukka, siinä olis kerholehteen juttua varmasti useampaanki numeroon :) Kimi 1
KariB Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Jaren nurkka se tulee olemaan,Jare kerran sanoi että kukaan kysele mitään Ministä siirretään nämä niksit moottoritoimittajan Sukavan toimesta lehteen.Itse olen juuri jäännyt eläkkeelle 49 vuoden jälkeen autoalalta.Pidän tätä Mini hommaa hyvänä terapiana silä mihkä koira karvoista pääsee.Yleensä alotetaan kannesta mutta nyt noustaan laatilkosta kanteen.Siis miten kiristetään tasauspyörästö ja ne loiskelevyt.Itse tässä suunnittelen E-luokan historic Miniä "Hondan motolla"autolla jolla ajetaan pieniä kisoja ja erilaisiin ajotapahtumiin 10000km vuodessa ,kunnioitetaan auton historiaa eikä luoda uutta historiaa.
koirankoppi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Hieno homma että aihe hallussa. Mulla on jossain Jaren tekemä juttu VM:ään Mini tonnin rakentelusta ihan luokan alussa. Birkmanin Rane teki joskus sellaisen Kiristetyn tasauspyörästön siihen "leikkikilpuriin" millä ajeltiin joskus jäällä ja radalla 90 luv. alkupuolella. Se löystyi aika nopeasti. Ehkä siihenkin on monta eri konstia? Loiskelevyjähän Minitonnari miehet rakentelee tänäkin päivänä. Innolla odottelen tulevaa palstaa. Tuosta Historiasta olen samaa mieltä. Nyt on monelta Historic MInin rakentajaltakin jo unohtunut tai haluttukin unohtaa miten autot silloin aikanaan tehtiin. Eli "Historiaa haluttaisiin kirjoittaa" tai ainakin tulkita uudelleen. Pätee kyllä kaikkiin muihinkin autoihin
tailke Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Pari kuvaa aiheeseen: Tämä korvaa Minissä loiskelevyn ( baffle plate) ja tämä on enemmänkin roiskelevy näin Kiikassa asia tulkitaan. Vai mitä sanoo raati?
koirankoppi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Sillon kun joskus olin 90 luvulla Salmenkankaan Mini tonnia vähän apukäsinä räpeltämässä, niin siinä oli molemmat. Itellä Cooperissa vain toi putki. Radalla noita loislevyjä kait pääasiassa käytettiinkin.
tailke Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 KariB hyppäsi jo uuteen aiheeseen, mutta minäpä kookletin vähän lisää ja löysin oikean nimen roiskelevylle, se on windage tray ja siis eri asia kuin loiskelevy baffle tray. Asennusohje löytyy täältä: http://www.guess-works.com/Tech/windage.htm ja täältä http://www.7ent.com/pages/windage-tray-installation.html
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään