zemz Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2014 Eli tuli tossa vaihdettua vuoden 2002 R53 Coopers s:ään öljyt ja samalla putsattua öljykanavat valvoline engine flushilla. Homman jälkeen kaikki oli aluksi ihan ok, kunnes koneen lämmettyä ilmenikin sitten sellanen ongelma, että öljynpainevalo syttyy heti kun kone on tyhjäkäynnillä tai kierrokset tippuu moottorijarrutuksessa tarpeeksi alas. Kylmällä koneella valo pysyy sammuksissa ja tosiaan sammuu kuumanakin heti, kun antaa ihan aavistuksen kaasua. Kone kuitenkin vetää ja käy ihan normaalisti kokoajan, eikä pidä mitään ylimäärästä kolinaa tai ääntä. En tosin ole luonnollisestikkaan uskaltanu käynnistää saati ajaa kovin paljoa. Paikallisen nyrkkipajan vanha asentaja epäili, että toi ongelma johtuu viallisesta öljynpaineanturista, mutta onko kukaan muu törmänny täällä vastaavaan ongelmaan tai onko jollain parempaa tietoa mistä vois johtua? Öljynä on siis Castrol magnatech 5w-40 ja ton huuhteluaineen valutin tarkkaan ja kunnolla pois, ettei pitäs olla kiinni siitäkään, että sen jäämät pääsee "ohentamaan" öljyä koneen lämmettyä. Muutenkin suodattimen, öljyn määrän ja muiden perusjuttujen pitäis olla ihan kunnossa. Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä mistä tollasta anturia kannattais kysellä? Paikallisessa varaosaliikkeessä ei ollu saatavilla, eikä näyttänyt motonetissakaan olevan, eli merkkiliike taitaa olla ainut vaihtoehto?
Sava Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Minulla oli edellinen Mini Cooper R50 2001. Vein autoni erääseen huoltoliikkeeseen öljynvaihtoon ja sieltä poislähtiessäni alkoi muutaman km ajon jälkeen palamaan öljyvalo. Autoani tutkittiin useampaan otteeseen samassa liikkeessä aina uudelleen toistuvan öljyvalon palamisen vuoksi. Liike totesi lopuksi etteivät he voi enää tehdä mitään, autostani oli menossa heidän mukaansa kone. Vein auton suoraan toiseen huoltoliikkeeseen, jossa se otettiin heti työnalle. Sain muutaman hetken päästä soiton että autoni on kunnossa. Edellisessä huoltopaikassa oli suodattimen poiston yhteydessä heitetty pois ns "baby-jousi", joka aiheutti tuon öljyvalon syttymisen. Uusi jousi paikoilleen ja matka jatkui ilman öljyvalon palamista. En tiedä onko tästä sinulle apua, mutta vinkkaan ihan varalta.
Igor Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Filtterikotelon pohjalla oleva ohivirtausventtiilin jousi saattaa irrota filtteriä vaihtaessa, jolloin oireet on juuri kuvatun kaltaiset. Ja näköjään pre-facelifteissä on siinä filtterin kannessa jousella varustettu muovinen "pidike" filtterille, ja sen jättäminen pois aiheuttaa ilmeisesti myös samanlaiset oireet. http://new.minimania.com/MINI__02_04__Oil_Filter_Confusion___Problem___Hints
zemz Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Joo tutkin vähän ja sellanen musta muovinen venttiilihän siellä oli irtonaisena suodatinkotelon pohjalla. Sen venttiilin pohjasta törrötti jousi vähän irtonaisena ja ventiilin alapuolella muovissa näkyi murtumajäljen näkösiä jälkiä, eli ilmeisesti toi on ensin hajottuaan ponnahtanut pois suodattimen irrotuksen yhteydessä. Saakohan tollasen venttiilin merkkiliikkeestä erillisenä osana, vai käykö jo kauhukuvana mielessä käynyt juttu toteen ja koko suodatinsysteemin pohja menee vaihtoon? :-\
zemz Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Joo o... Netin perusteella vaikuttaa pahasti siltä, että pelkkää venttiiliä ei saa vaan koko kotelo menee tiivisteineen vaihtoon ja hintaa tulee useempi satanen... Kalliiks siis taitaa tulla, mutta eipä voi mitään ja kiitos vinkeistä jotka johdatti vian jäljille. ;D
Red Mini Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Minkähän ihmeen takia myös Minissä ei voitu käyttää valmista kotelollista suodatinpanosta jollainen on hyvin monessa muun merkkisessä autossa eikä tuota juuri ikinä mitään harmia .... ???
wilbon Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Mulla olis purkuosana koko tivoli. Laita viestii jos tartteet. + uusi orkkis tiiviste jalan ja lohkon väliin.
Mini1380 Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Noihinhan siirrytään pitkälti "ympäristösyistä" tulee vähempi jätettä, pskojahan noi on ihan asentajan näkökulmastakin mut noihin hiljalleen siirrytään joka merkissä ei auta mikään.
Red Mini Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Eli siis paluu menneeseen noita suodatinpanoksia käytettiin vielä 60-luvulla ainakin traktoreissa ja kuorma-autoissa yleisesti ;D
timot Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2014 Minulla oli samat ongelmat, että jousi poikki ja suodattimen mukana roskiin. Ja vielä merkkiliikkeessä. Uusi öljynsuodattimen kansi paikalle, jossa se jousi tulee mukana, niin sammui öljynpaineenvalo. Maksoi n.30e merkkiliikkeessä pari vuotta sitten.
zemz Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Noniin merkkiliikkeen kanssa vietetty puhelimessa hyvä tovi, sillä tuloksella, että tota venttiiliä ei, niin uskomatonta kun se onkin saa erikseen, vaan koko filtterijalka tiivisteineen menee vaihtoon, jos sattuu käymään näin huono tuuri, kun meikäläisellä. Hintaahan tälle hommalle kertyi 301e + tiivisteistä vielä noin 12 euroa, eli melkosen suolasta pienen suunnittelukukkasen takia, mutta kuntoonhan toi on pakko laittaa vaikka hiukan kirpaseekin. Osat on tilaustavaraa Ruotsista, eli toimituksessa menee vielä muutama päivä, eipä tosin sillä, että tällä tiedolla niin merkitystä olis, mutta kirjotellaampa nyt tännekkin tiedoksi, jos joku muu painii joskus saman ongelman kanssa, siinä on nimittäin parin euron osasta kehitetty aika hyvä rahastuskeino. Netistä tuli tutkittua samaa ongelmaa tässä enemmänkin ja sain selville, että jenkit oli korjannu noita hajonneita venttiileitä tekemällä sen venttiilin vieressä töröttäviin tappeihin lovet ja kiilaamalla sen venttiilin "väkisin" paikalleen c-sokalla, tiedä sitten miten toimiva tapa on, mutta vaikuttaa omasta mielestä ainakin hivenen riskialttiilta. Tässä vielä kuva tosta patentista: http://www.northamericanmotoring.com/forums/members/dhabutcher-63971-albums-oil-drain-back-valve-11497-picture-002-78444.jpg
Mini1380 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Eiköhän Wilboni ois hiukan halvemmalla ton käytetyn sulle myyny.
zemz Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Joo, mutta päätin tehdä sen ratkasun, että laitetaan kerralla uusi kun kerran jo ropaamaan alettiin niin ei tarvii tehdä toivottavasti heti uudestaan.
wilbon Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 60e saat sen tiivisteen kera.. nooh se ny on vaan tyhmää maksaa liikaa.. Edittii... tuli lukastuu vähän hätäiseen mut oot vissiin uuden tilannu.
zemz Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2014 Juu niinhän mä oon, kun on tapana pelata varman päälle näitten osien kanssa, jotka on vähän ikävämpiä vaihdettavia ja vaikuttaa oleellisesti auton toimintaan. Mutta kiitos kuitenkin tarjouksesta! ;D
Red Mini Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2014 Tuli just pari tuntia sitten vaihdettua moottoriöljyt ja suodatin mun Miniin ja siinä näkyi olevan se uudemman mallinen suodatinkotelon kansi vaikka auto on 2003 mallia. Hetken sai miettiä sitäkin voiko suodatinpatruunan asentaa koteloon väärin päin, mutta se ei tunnu menevän väärinpäin sillä kotelon kansi vaatii isompaa reikää. Suodatin oli Boschin valmistama.
V55 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta 16.10.2014 klo 21.06, wilbon kirjoitti: Mulla olis purkuosana koko tivoli. Laita viestii jos tartteet. + uusi orkkis tiiviste jalan ja lohkon väliin. Moi sopiiko Mini Cooper 2002 ja onko vielä saatavilla
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään