Matti-Pekka Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2014 Terve onkohan alan harrastajilla kuvaa tai linkkiä mistä voisi löytää em. koneiden kiertokangen mitoituksen? Ja onko näissä koneissa erilaiset kiertokanget? T.Matti
Mini1380 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 848, 998 ja 1098 kanget ainakin on samalla mitoituksella.Multa saa ostaa ko.kankien 3D mitoitus malleja ;) ( eli kankia :D )
Mini1380 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Jotain mittoja löytyy tuolta:http://www.reizendemoke.be/techniek/manual/engine/21.htm
FD100L Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Terve onkohan alan harrastajilla kuvaa tai linkkiä mistä voisi löytää em. koneiden kiertokangen mitoituksen? Ja onko näissä koneissa erilaiset kiertokanget? T.Matti Mielenkiinnoista kysyn, mistäs toi 948 moottori tuohon listaan? Sehän oli Austin A 35 :ssä ainakin (ja Morris Minorissa), varhaisemmassa Austin A 30 :ssä oli vielä pienempi kone kun 848 cc, en muista nyt äkkiä. Muistelisin, että kiertokanget äkkiä kattoen ainakin päällisin puolin samannäköiset kun Mineissä, mitoista ei tietoa.
Matti-Pekka Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2014 Terve Nuo moottori versiot on valikoitunut kammentappien koon mukaan. Kysymyksessä on wanhan Boxer koneen stroukkaus ja tuo laakerikoko olisi lähimpänä leveydeltää/pituudeltaan kuinka vain.. (vaikka ei ihan tarpeeksi, mutta lähellä) ja kammen koko melkein sitä mitä etsin. Ensisijaisesti etsin dia.40mm tapille kauppalaadun laakereita, mutta niiden leveys on yleensä 15..17mm kun tuossa kaulalle minimissään voisi ajatella n.23 mm., niinpä vaihtoehdot oli muutama työkone ja Austin /leyland...laakerit jo sainkin tilattua, mutta kiertokanget pitää todennäköisesti teettää, ja siksi olisin kaivannut kuvia/mittoja jos tuollaisiin koneisiin on harrastajat kankia teettänyt tai hankkinut muuten jostain sopivasti. että tälläistä mielessä...
Matti-Pekka Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2014 Terve Olen tutkinut näitä kiertokankien saatavuutta tuohon kampiakselin kammenkokoon...ja onhan näitä kankia saatavilla, mutta homma on kun lukis mielipuolen päiväkirjaa...kun löydän jonkun edullisen kiertokankisetin ja siinä jopa mainitaan sopivuus ko.kaulalle ja pituus ok. ,niin vastaavalle koneelle tarjotaan jossain toisessa liikkeessä kankea ,josta mainitaan ettei käy ko.koneeseen...?? Esim. Jossain tarjottiin Cooper s (1275) kankea , joka oli käsittääkseni juuri 41+risat kaulalle ja pituuskin jotain 140 luokkaa, mutta toisessa linkissä ei juuri tuon mallin kanki ollut tuolle tappikoolle ja pituuskin taisi olla reilut 145...olen nyt kumminkin sitä mieltä että voisin tehdä tuon koevedoksen käyttäen minin kiertokankea, ja laakerit on minulla tapille 41.275..leveys jotain 22.++ ja kierokanki saisi olla 137--143 pitkä. Alasilmän jakolinja suora ei kulmassa, yläsilmä mieluusti niin että saisi 21--22 mm tapille holkitettua. Onko joukossa sellaisia tietäjiä jotka osaa listata varmoja tippejä malleista joiden kankien mitoitus olisi ainakin alakaulan mittoihin käyvä, ja boonuksena tuolle pituudelle.. maailmalta saa kyllä niin edullisesti "tuninki" kankia että ei tämän tehoiseen pataan tarvi /kannata oikein kotimaassa teettää, kunhan vaan keksiin sopivimman konemallin minkä mukaan haarukoi.
minorv8 Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2014 Minin kiertokankien oituus on 5,75 tuumaa eli taitaa tehdä jotain 146 mm. Poislukien 970S jossa pituus on 5,85 tuumaa. Kiertokangen kauka on 1,625 tuumaa pikkukoneissa 998/1098 sekä Cooper S malleissa. Myöhemmissä 1275 koneissa kaula on 1,75 tuumaa. 850/998/1098 koneiden veiveissä alasilmä on jaettu vinosti, Cooper S ja 1275 koneissa se on suora. Eli noilla eväillä tarvitset Cooper S veivit = maksaa maltaita. Tai sitten teet tavallisiin 1275 veiveihin helat (1275 liuskat hiotaan Cooper S laakereille). Kuulostaa huimalta mutta esim. Jenkkikaseissa käytetään tota kikkaa kun sovitellaan rojuja yhteen.
Matti-Pekka Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2014 Joo, tarkoitin juuri tuota vinoon jaettua alasilmää ,tuo keskilinjan poikkeama on minun projektiin vaan hyväksi. olen jotenkin päässyt sellaiseen tulokseen että tuollainen mini cooper "s" 1275 koneen AEG 625 kiertokanki olisi mulle omiaan..se on hieman pitkä ihannearvosta, mutta ei tuota vielä ongelmia. Tuon koneen alkuperäinen kanki oli kai AEG 624"s" mutta pitävät kai tuota ensin mainittua parempana. Voisin periaatteessa käyttää myös kaulakokoa 1.75" , jos se helpottaisi kankien saantia /hintaa jne.. mulla on sorvissa (pakassa)vasta asetukset päällä voin muuttaa kaulan kokoa vielä , jos tuo isompi kaulanen on vähintään yhtä leveä laakeriltaan kun tämä pikkusempi kaulanen...
minorv8 Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 1275 kiertokangen alapään leveys on suunnilleen 26,2 mm ja laakeriliuskan leveys 21,4 mm. Tapin halkaisija on 20.6 mm. Mikä bokseri sulla on työn alla ? Montako veiviä tarvitset ?
Matti-Pekka Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Terve No mullahan on teossa varsinainen woimanpesä ja wäkivahva 2-syl Ukrainalainen KMZ neppari!! Olen sekaantunut vanhoilla päivillä huoltamaan ja korjailee noita wanhoja itäpyöriä, ja tulee aina tuossa sivussa kehiteltyä kaikenlaisia modifikaatioita näihin itäboxereihin. Eli kahta kiertokankea tarvitsen. Alkuperäinen kaula on dia 48 ja kiertokangen alasilmän leveys 28.3 ja luiskan leveys 25.20, aika tuhti on kaula kun woimaa koneesta otetaan vakiona 36 hv!, mutta rauta on ollut halpaa ja tekniikka on sodanaikaista, joten varmuutta on laitettu kyllin... En ole tehnyt mitään sponsorisopimusta foorumiin, mutta jos harrastajalta harrastajille tyyliin laitan linkin , niin tarvittaessa sen voi poistaa . eli tämmöistä on myös tullut puuhasteltua...http://www.elisanet.fi/ville-pekka
minorv8 Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Jos noi 1275 veivit sulle käy niin voin sponsoroida tota projektia 3 veivillä jos maksat postikulut.
Matti-Pekka Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Lokakuuta, 2014 Terve No sehän kyllä käy.. ja jos vastaavasti tulee joskus eteen jotain polyuretaani kysymyksiä niin jelppaan vastavuoroisesti... Jos sulla on niihin kankiin sopivia laakeriluiskia , ei niin kunnolla väliä, mutta saan niistä tyypin esiin millaisia sitten voi tilata. Jos viitsit nähdä vaivan, niin laita vaikka matkahuollon rahtipussiin ja tyyliin "vastaanottaja maksaa rahdin". Matti
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään