Inka Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 MItähän jäähdytinnestettä mun pitäisi laittaa autooni? Auto on JCW 08 ja parisen viikkoa sitten ostettu. Nyt tsekkasin, että nesteet on minimin rajalla. Ei se mun mielestä vuoda, mutta en muista katsoneeni sitä ostotilanteessa. Auto oli kyllä huollettu j a Laakkoselta ostin. Katsoin, että se litku on sinisen violettia. Olen rampannut huoltoasemilla, mutta siellä ei juuri saman väristä myydä. On vihreää, punaista, kirkasta, turkoosia, tiivistettä jne...Netistä ei tunnu löytyvän ja Laakkoselle en mene. Help. Mitä voin käyttää?
holkki Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2014 Tervetuloo... joo,minulla oli "siniset" ,vissiin bemarin käyttämät liemet jäähdytysjärjestelmässä,samat laitoin nesteen vaihdon jälkeen.Ostopaikka oli Motonet ja 1,5 litran purkeissa n.10 euroa pullo.Kannattaa varmistua siitä väristä,myynnissä näytti olevan sinisen- violettia=purppuraa? jäähdytin nestettä,en tiedä onko ko. liemi sekoituskelpoista vanhojen kanssa....Autona MCS -07.
Inka Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2014 Kiitos vastauksestasi. Aamulla ajoin Fixus-liikkeeseen ja sieltäpä sain sitten sinistä. Sanoi, että vihreää voi laittaa myös, mutta ei punaista :)
MikaJ Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2014 Niin, väri ei nykyisin enää kerro mitään kun niitä on ristiin niin monta eri tyyppiä. Suosittelen aina varmistumaan minkä standardin jäähdytinnestettä on järjestelmässä ja käyttämään vain sitä samaa. Mikäli haluaa vaihtaa jäähdytinnestetyyppiä niin kunnollinen huuhtelu puhtaalla vedellä, semmoisen vähintään viis kertaa ennen uutta nestettä. Työn puolesta ihan riittävästi ongelmia eri tyyppisten jäähdytinnesteiden kanssa, vähintään kerta viikossa joku moottori on ruosteessa, tukossa tai kavitoimalla tuhoutunut kun on vähän sekoiteltu yhteensopimattomia nesteitä.
Inka Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2014 No niin, mulla olkini sitten vesipumppu halki.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään