rado Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 Millainen lohkolämmitin, letkulämmitin vai peräti säteilijä tuohon 2005 Oneen 1.6 myllyllä tulisi tilata ? Millainen savotta asennuksen kanssa
Mini1380 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 Eikös tohon sovi ihan tavallinen lohkolämmitin tulee sinne pakosarjan alle koneen taakse lohkoon, hivenen haasteellinen asennettava mutta ei mahdoton varsinkin vanhan pakkaspropun poislyöminen oli aika hankalaa.
Mini1380 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuotehaku?action=vehicleDetails&vehicleId=278244410http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
Mini1380 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2014 http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
Jariay Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 www.tuontitekniikka.com pumpullinen letkulämmitin 1000 tai 1500w, tulipellissä keskellä nousevaan letkuun käy pystyyn. Itsellä tarkoitus asentaa lokakuussa sellainen kun tulee defa kaapelisarjaan käyvällä liitännällä uutta mallia, yhden laitoin edelliseen miniin viimetalvena ja hyvin toimi, hinta oli n.130e j a helppo laittaa. Siinä vanhassa mallissa on normaali sukopistoke, mutta tulossa on defa kaapelisarjaan sopivaa mallia. laitan lisätietoa/kuvan kun saan uuden asennettua.
rado Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 ^hienoa. Kumpaan hyttiin menevään ketjuun tuo letkulämppäri tulis asentaa ?
Jariay Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 periaatteessa se kyllä toimii kummassakin letkussa. kannattaa sitten laittaa niin että virtaussuunta on sama lämmittimen pumpulla ja letkussa auton käydessä - tässäkään ei käy muuta vahinkoa (jos laittaa väärinpäin) kuin että auton ollessa käynnissä auton vesipumpun virtaus ja lämmittimen pumppu jos ei ole samaan suuntaan, vesi ei kierrä, mutta moottorin seisoessa tätä ongelmaa ei ole ja toimii kyllä. lämmitin ei jarruta letkun välissä kiertoa lämmityslaitteelle, siinä on isommat solat vaikka pumppu ei pyöri. nesteitä ei tarvitse laskea pois, käy motonetista 19e letkupihdit ja laita niillä letku puristuksiin, sitten vain viilto poikki ja lämmitin väliin -en muista otinko pienen pätkän pois letkua ettei mee kurttuun letku. joihinkin olen laittanut kumikaapeliin hankaussuojaa pätkän moottoritilan alueelle. sitäkin on alumiini-muovipinnoitesuojaa, tällöin pitää pistoke ottaa pois ensin ja pujottaa suoja paikalleen ja laittaa uusi pistoke. Jos ei kuuma paikka niin olen suojannut muovisella suojalla jossa halkio eli saa helposti siihen kumikaapelin päälle mutta minissä taisi olla aika ahdas ja lämmin paikka joten huolella se kaapelin kiinnitys ja suojaus.... voisi olla hyvä jopa kuumansuoja sukkaa päälle kietaista siinä pakosarjan lähellä.
rado Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Kumpikohan letkuista on kumpaan suuntaan virtaava vai pitääkö letku katkoa ja pistää autoa käyntiin ja seurata mistä letkusta virtaa ja mitenpäin ?
Mini1380 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2014 Luottaisin kyllä ennemmin noihin Calixin tai Defan tuotteisiin, noista kiinamallin pumpullisista lämppäreistä lukenut vähän huonoa........... kannattaa varmistaa ainakin et on palovakuutus kunnossa ja sekään ei välttämättä auta kun noissa ei oikein oo tarvittavat hyväksynnät kunnossa vaiks "hyväksyntätekstejä" löytyykin.
Jariay Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 tuo on kyllä totta. useat ebayssa myytävät ei täytä suomessa kansallisia sähköturvallisuus vaatimuksia, vaikka muutoin voi täyttää CE vaatimukset ja olla Euroopassa täysin hyväksyttykin. mutta tiedän että tähän tt-thermoon on huomioitu suomen kansalliset vaatimukset myös CE vaatimusten lisäksi, eli 1,5mm2 poikkipinta-ala kaapeli joka on öljyn kestävä ja pakkasen kestävä. huom. vaatimusta sille alumiinisuojalle kaapeliin ei ole joka toisin väittää tarkista TUKES, mutta fiksuhan se on paikoissa jossa on hankautumisvaaraa. Lisäksi laitteen pitää olla ip44 roiskevesisuojattu. tämän kaapelin takia on tulossa tuohon malliin myös defa pistokkeella oleva versio, mutta se on vasta menossa valmistukseen, eivät tienneet vielä koska sitä saa. tuontitekniikka on ollut kehittämässä tuota lämppäriä . lämmitintä käytetään paljon muuhunkin kuin autoihin, esim. kelkat, mönkijät, muut nestekierrot. jne.. tässä tt-thermossa on termostaatti joka ohjaa sitä, sekä lisäksi ylikuumenemissuoja joka katkaisee virran. olen kokeillut kuivanakin, ylikuumenemissuoja laukaisee laitteen pois päältä. tiesitkö että defaa valmitetaan Shanghain lähellä, mm. sisätilalämmittimet tehdään kokonaan siellä.
MikaJ Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 Valmistusmaa on merkityksetön kun puhutaan laatukamasta, valmistuttaja määrää laadun, ei valmistava tehdas. Noita kiinalaisia lämppäreitä on hajonnut paljon, joten suosittelen asunnuspaikaksi sellaista missä se on ainakin helppo vaihtaa uuteen. Ebay on niitä pullollaan, ja haukkuu paikkansa jos on valmis vaihtamaan välillä uuteen. 2kw sähköpumpumpullinen vastus kun lämmittääkin jotain muuta kuin sähköyhtiön osaketta, verrattuna johonkin turhakkeeseen verrattavaa öljypohjan lämmitintä. Jos se tt-thermo on speksattu riittävän hyväksi, niin kyllähän se sitten toimii. Ongelmaksi vaan usein muodostuu hinta joka on jo tunnettujen merkkien tasolla.
rado Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 Laittakaa linkkiä ebay:n lämmittimiin ?
Jariay Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2014 www.ebay.de ja laita hakusana motorheizung niin tyrkkää useita.... mutta jos tt thermo maksaa jotain 130e ja vuoden takuu niin mikä järki on tilata netistä euroopasta 120-130e + rahti, kiinan alkuperää ne ovat ja varmuudella eivät täytä suomen kansallisia sähkäturvallisuus vaatimuksia joka poikkeaa mm. tuolla 1,5mm2 poikkipinta kaapelilla ja ip44 tiiveysvaaatimuksella. useita olen ostanut tuolta ebaysta, ja mulla olis tuota mustaa muovista joka siellä ebayssa on, jemmassa hyllyssäkin pari, 125e/kpl mutta se on aika heikon oloinen ., nykyään kun tuo tt thermo vaihtoehto on niin kolmeen viimeiseen tarpeeseen olen sen laittanut .
rado Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Kumpaanhan tulipellistä läpi menevään letkuun tuo lämmitin tulis nyt asentaa & kumminpäin virtaamaan ? Sisällepäin työntämään lämpöä vai mielummin koneeseen ensin ?
MikaJ Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Aika sama, sinne sisäkennolle ei ihmeitä lämpöjä häviä jos ei sitä puhallinta herätetä päälle samalla. Mutta jos sisäpuhaltimenkin käynnistät samalla, niin sitten tietenkin sisäkennolle ensin virtaus. Ainut käytännön hyöytyhän tuosta esilämmityksestä on pieni polttoaineenkulutuksen lasku kylmälle koneelle, ja isoimpana matkustusmukavuuden nousu. Moottorin kulumisen kannalta ei esilämmityksellä ole mitään merkitystä, se on niitä 50luvun juttuja jolloin sillä oli jotain merkitystä. Tai jos käyttää jotain 20w öljyjä niin sitten silläkin on merkitystä, mutta tuskimpa kukaan nykyaikana moista talviautossa käyttää.
Jariay Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 en muista kumpaan laitoin viimeksi edellisessä minissä, kävin katsomassa ja laittaisin siihen ylempään siten että pumpun imupuoli alaspäin.... edestä pitää purkaa akku ja akkukotelo pois ensin sitten sinne pääsee käsiksi, ahdas paikka se on mutta kyllä se on sinne mahtunut. itseasiassa viimetalvena tuo ero polttoaineenkulutuksessa oli aika iso kun alkoi pitää lämmityksessä, tällä 1000w tai 1500w saa nopeammin ja korkeammaksi sen lämpötilan... toki sähkökin maksaa:) mutta tosiaan pienentämällä lämmitysaikaa tuo lämmityskustannus on ihan sama kuin lokilämppärillä.
rado Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Jos kerta ylempään letkuun niin kumpi pää sisäänmenoksi pumpulle ? Sisätilasta tuleva vai moottorista tuleva ? Ajattelin että sisätilalta tuleva jotta lämmin vesi ensin moottorille, mut jos taas vesi menisi ensin sisätilaan, niin voisi samalla käyttää auton omaa sisäpuhallinta puhaltamaan lämmintä hyttiin ja "ylijäämä" lämpö menisi vasta moottorille..
Jariay Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Jep lämmittimestä tuleva sisäätuloksi eli imu ja painepuoli moottoriin, kyllä se kierrättää ja lämmittää myös lämmityskennon...
Jariay Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 niin unohtui, joudut hieman leikkaamaan sitä alumiinifolio suojaputkea lektun päältä alaspäin että saat mahtumaan suoralle osalle lämmittimen. kiinnitä/tue niitä letkuja jollain nippusiteillä tms. jos et saa sitä laitekiinnitystä autoon hyvin -se taisi olla aika ahdas väli, mutta mieluummin jollain kiinnitystä. tärkeää olisi että ei heilu eikä tärise irti ajanoloon lämmitin. Mersuun olen kyllä joskus laittanut letkujen varaan ja letkut tukenut heti lämmittimen kohdalta nippusiteillä kiinni johonkin , hyvin on kestänyt.
rado Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2014 Ok. Mitäs jos nappaan sisäänmenon lämppärin kennolta ja hytissä lämpötilansäätö ei olekaan täysin punaisella ? Lämppärin pumppu alkaa huutaa hoosiannaa kun uutta vettä ei tule suljetun venttiilin takia ?
rado Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2014 Siellä lepää. Ilman akkukotelon irroittamista ei kannata haaveilla lämppärin laitosta. Kaikki meni suht kivasti siihen saakka kun lämmintä piti testata tai tarkemmin auton omaa lämmityskiertoa. Ajoin ja käytin sekä taas ajoin, mutta hyttiin ei vaan tullu lämpöä. Ilmasin ja ajoin taas, tuloksetta. Ilman sain pois vasta kytkemällä termon verkkoon. Sitten alkoi auton omakin lämmitin lämmittää ja paisuntasäiliö hulahti tyhjäksi. Loppu hyvin ja toivottavasti toimii vielä huomennakin :)
rado Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2014 Miksiköhän lämmittimen letku ei lämpene selvästi vaikka Termo päällä jo 10min ?
Esko Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Ite asensin vuosi sitten syksyllä R53:een lohkolämmittimen ja olihan siinä oma hommansa. Mukana tulleet ohjeet oli vähän sinneppäin. Käytännössä vaati pakosarjan irroittamisen kannesta ja koko putkiston tuputtamisen lattialle (en halunnu pätkiä putkea osiin vuotojen pelossa, kun ei ollut uusia tiivisteitä). Sitten pääsi helposti lyömään pakkaspropun pois ja asentamaan vastuksen helposti. Pistokkeen laitoin tuohon rekkarikilven telineeseen, josta on likimain huomaamaton. Sent from my iPhone using Tapatalk
Mini1380 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2014 Ei sinä kyllä mitään pakosarjaa irroittaa täydy,
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään