next Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2014 Otsikko jo kertoo mutta auton vaatima starttaus pidentynyt selkeästi tässä parin viikon aikana. Muutaman kerran ollut taas normaali mutta enemmän noita pitkiä. Ei vikakoodeja eikä testerissä näy missä vika ainakaan vielä siis. Voisiko nokka-akselin/kampiakselin asentotunnistin olla menossa? Jos niin mistä olisi järkevin hyllyyn jo varalle se ostaa? Suomesta ei ainakaan varalle ostella näillä osien hinnoilla. Ei vain oikein nappaisi jättää autoa tien päälle sitten jos se hajoaakin...muutenkin aika pitkät toimitusajat osalla osista jos pitää suomesta ostaa. next 1
waltteri Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2014 Kyllähän tuo ongelma on selvitettävissä helposti ilman vikakoodiakin. Eikä se testeri missään tapauksessa kerro muutenkaan suoraan sitä missä vika sijaitsee, vaan manuaaliset lisämittaukset tulevat poikkeuksetta tarpeeseen. Ajoneuvojen itsediagnostiikka on edelleen niin puutteellista, että huomattavan suuri osa erilaisista käyntioireista aivan uudehkoissakaan ajoneuvoissa ei yksinkertaisesti välttämättä jätä mitään vikailmoitusta ohjainlaitteen muistiin. Vianhaku ilman vikakoodia on arkipäivää korjaamoilla, ja etenkin tällaisen ongelman löytäminen pitäisi olla aivan peruskauraa mekaanikolle joka ymmärtää nykyaikaisen ajoneuvon sähkö - ja moottorinohjainjärjestelmien toiminnan (etenkin kun kerrot, että ongelma on päällä varsin usein), sekä omaa tarvittavat korjausoppaat (kuten sähkökaaviot), sekä kunnolliset työkalut (kuten laadukkaan yleismittarin ja oskilloskoopin) Esimerkiksi arvelimiesi tunnistimien toiminnan voi selvittää helposti ja yksiselitteisesti muutamalla nopealla mittauksella. Kotikonstein ilman tarvittavia laitteita ja asiantuntemista vian hakeminen menee tässä tapauksessa vaikeaksi. Mielestäni arvailu, ja mututuntumalta osien ostaminen/vaihtaminen ei ole järkevää. Muutama tunti ammattitaitoisen korjaamon aikaa tulee äkkiä edullisemmaksi kun kalliiden osien vaihtaminen turhaan arvaamalla. Tiedän kyllä jo työnikin puolesta, ettei tällaisen korjaamon löytäminen nykypäivänä ole välttämättä ihan helppoa, ja ihan merkkiliikkeetkin sortuvat valitettavan usein komponenttien vaihtoon arvailumielessä asiakkaan kustannuksella. Tällaiset ovat kuitenkin valitettavasti realiteetit.
next Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2014 Ei olisi oikein mahkuja viedä minin viralliseen huoltoon kun ovat sen verran kaukana ja auto tarpeen joka päivä. Bemarin huollossa nauravat kun sinne yrittää minillä... Pelannut taas tämän päivän normisti mutta käyn vielä tuolla bosch car servicessä hämeenlinnassa jos olisivat paremmin mukana verrattuna edelliseen paikkaan.
holkki Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2014 Asennon tunnistimesta tulee vikakoodi ihan perus-OBD testerillä,orggisosa n.70euroa(R56),netistä löytyy halvempia vaihtoehtoja.Vikaa kannattaa yrittää rajata,turhaa rahan /ajan tuhlausta mättää mutuna uutta osaa! Mulla oli 2000 luvun alussa uusi Focus joka lähes uudesta sahautti startissa satunnaisesti pitkään ja käyntiin lähdettyään kävi muutaman sekunnin huonosti.Tietenkin takuuseen yritettiin Fordilla vaikka mitä,uutta palikkaa/ohjelmaa,vaan ei tullut kuntoon. Takuun jälkeen kävin paikallisella monimerkki(-osaaja) korjaajalla vaihdattamassa takapyörän laakeria ja auton seistyä jonkun tunnin pajan pihassa kaveri ajoi sitä nosturille,starttasi ja sanoi" sulla vuotaa joku suutin,kastelee jonkun pytyn ja bensanpaineet karkaa..." pelti auki,käsi pakosarjalle, ja sanoi "joo,hae suutin,3.pytyssä vuotaa"...! Siinä sitä TESTERIÄ !! Kaverin piti vaihtaa pyörän laakeri ja selvitti ko. vian alle minuutissa ! Kokemusta.....
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään