olut- Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2014 Missä tehdään niin sanottu museo katsastus? Normaalin katsastuksen yhteydessä vai miten ?kuinka paljon voi autoa muuttaa alkuperäisestä ? Esim Penkit on minulla alun perin punaiset ja olisi tarkoitus tehdä puna harmaat (cooper )ja oviverhoilut alun perin punaiset mutta nyt haluaisin niistäkin harmaat . Puskurit on ilman käpyjä ja "rautoja " alun perin mutta ajattelin kuitenkin laittaa ne. Montako päivää voi ajaa museo rek autolla? paljon halvemmat vakutus maksut ? Eli mitä olette mieltä kannattaako vai ei ? Vaikuttaako väri ennen punainen nyt kirkkampi punainen. Mites verhoilu materiaali.
Mini1380 Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2014 http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/22eea1a47022c67d8d2aee4458b0dc25/4751-Museoajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdfhttp://www.hak-ry.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=6&lang=fiLukaseppas vaikka noi aluksi.Saa ajaa vain 30päivää ja vakuutukset huomattavasti halvemmat osittain edellämainitusta syystä.Monien muutoksien läpi meneminen on pitkälti kiinni tarkastajasta.
koirankoppi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2014 Oman aikakauden lisävarusteet hyväksytään. Jos ohjeita noudatetaan, niin verhoilujen muuttamista ei pitäisi hyväksyä, mutta käytännöt eri paikoissa vaihtelee ja hyvät puhelahjat auttaa :) Olen nähnyt Mk3:sta tehdyn Cooper replican jossa oli vähän kaikenlaista tavaraa ja oli hyväksytty MR kilpiin. Täällä Tampereen seudulla on kyllä melko tarkat tarkastajat, jotka ottaa asioista selvää kunkin auton kohdalla etukäteen.
FD100L Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2014 Koskahan Suomeen saadaan "Harrasteajoneuvo" -luokitus kuten Ruotsissa on?
MikaJ Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2014 Millainen Ruotsin harrasteajoneuvoluokitus sitten on? Suomessahan onnistuu erittäin edullisesti liikennekäytöstäpoisto/käyttööotto, joka katkaisee verot ja vakuutukset. Mielestäni palvelee erinomaisesti harrasteajoneuvoja nykyisin.
FD100L Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2014 En nyt löytänyt sitä Ruotsin harrasteautoluokituksesta juttua tähän hätään. Mutta Esim. Purkamouutisten viime numerossa Stena-Recyclingin (kuuluu Suomen kierrätysalan johtaviin yrityksiin) päällikkö kertoo olevansa huolissaan "haamuautojen" eli liikennekäytöstä poistettujen autojen lukumäärän jatkuvasta kasvusta ja onhan siitä ollut Trafinkin puolelta kuulunut saman tyyppistä "huolestuneisuutta". Ehdottaa liikennekäytöstäpoiston muuttamista maksulliseksi. En kyllä ymmärrä tuota huolestuneisuutta, paitsi kierrätysalan yrityksiltä, jotka varmaan paalaisi mielellään kaikki 3-5 vuotta vanhemmat ajoneuvot koko maasta. Trafin puolesta taas kysyisin, että onko tiedostojen pitäminen todella niin kallista tänä päivänä?
Mini1380 Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2014 Huoltahan asiassa eniten aiheuttaa että haamuautojen vaikutus Suomen autojen keski-ikää nostavasti joka ei näytä EUssa hyvältä ja haamuautoillahan yleisesti tarkoitetaan virallisen kierrätysjärjestelmän kautta rautaromuiksi menneitä ja esim.Afrikkaan rahdattuja autoja jotka jäävät Suomen järjestelmään vaikkei autoja ole enää olemassa.
Mikko Koivusalo Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2014 Itseppähän ovat tehneet siitä järjestelmästään niin hankalan... Samaan kategoriaan kuulluu rekisteröimättömät kilpa-autot jotka ovat edelleen rekisteritiedoissa vaikka kori olisikin paalattu jo aikoja sitten...
alistus Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2014 Ehdottaa liikennekäytöstäpoiston muuttamista maksulliseksi. En tiedä olenko minä tehnyt jotenkin väärin ton liikennekäytöstä poiston ja käyttöönoton, kun aina siitä on maksu mennyt. Ehdoituksen tarkoitus on kasvattaa tuota summa suureksi jolla liikennekäytöstäpoisto tehdään. Tämän tarkoituksena on luoda verovelkaisia halpoja autoja joita ei kannata korjata ja uudelleen käyttöön ottaa vaan ne menee sen jälkeen romuksi. Pitää ymmärtää että toi romuttaminen on stenan ydinbisnes. Mielestäni just harrasteautorekisteri olisi ratkaisu tohon vääristyneeseen autojen keski-ikä tilasto ongelmaan. Jo muutamat sadat rodit ja vanhat rakennetut autot, joita ei millään saa museorekisteriin pudottaa keski-ikää todella paljon. Monella meistä on sellainen keski-ikää pudottava harrasteauto (tai useita) jolla ajetaan max. muutama tuhat kesässä ja joita ei millään voi luokitella museoautoksi. Nämä autot pudottaa keski-ikää todella paljon. Vale, emävale, tilasto. Kuinka monella meistä on jokapäiväisenä käyttöautona vaikka 25 vuotta vanha auto? 25 vuotta vanha ei ole kuin 1989 mutta vähässä on käyttöautoina tämän ikäiset autot. Suurimmalla osalla on huomattavasti uudempi käyttöauto.
MikaJ Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2014 En tiedä olenko minä tehnyt jotenkin väärin ton liikennekäytöstä poiston ja käyttöönoton, kun aina siitä on maksu mennyt. Varmaan on haettu enemmänkin sitä että esim käyttöverot juoksisi vaikka poisto olisi tehty, tai joku "merkittävä" summa edes. Mielestäni just harrasteautorekisteri olisi ratkaisu tohon vääristyneeseen autojen keski-ikä tilasto ongelmaan. Jo muutamat sadat rodit ja vanhat rakennetut autot, joita ei millään saa museorekisteriin pudottaa keski-ikää todella paljon Olen eri mieltä, keski-ikää tilastoissa nostaa enemmänkin autot mitkä oikeasti on poissa tämän maan päältä. Jos meillä olisi miljoona autoa joidenka keski-ikä on 5vuotta, niin tuhat keski-iältään 50vuotiasta autoa nostaa kokonaiskeski-iäksi 5,04vuoteen. Eli tarvitaan pari desimaaliakin jo että eron huomaa.
alistus Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2014 Kyllä mä ymmärrän mitä toi stenan mies oli sillä lausunnolla tarkoittanut ja miksi hän on sen sanonut. Mielestäni ihan ymmärrettävä lausunto kierrätysfirman mieheltä vaikken ole samaa mieltä hänen kanssaan. Koen itse nykyisen tilanteen aika hyvänä. Eihän noita tilastoja tarvitse tehdä kuin autoista jotka on ollut liikennekäytössä ja/tai niistä on käyttöveroa vuoden aikana maksettu. Mielestäni ei voi olettaa, että kaikilla autoilla jotka on rekisterissä mutta ei ole veroa maksettu olisi ajettu laittomasti. Näiden nykyisten laittomien autojenkin määrä tulee putoamaan liikenteestä huomattavasti, kunhan kaikissa poliisiautoissa on kilpikamerat.
FD100L Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2014 Ei kai tuossa mistään laittomuuksista ole kysymys? Vaan autoista jotka poistetaan liikennekäytöstä, jäävät seisomaan ja olettavat, ettei ole tarkoitus koskaan ottaa käyttöön ottaakkaan, jää Stenalta bisnes niiden osalta. Yrittävät saada ne tuolla tavalla heti kierrätykseen? Muuten, jos veron määrä jää alle 10 euroa korotetaan vero aina 10 euroon. (Ajoneuvoverolaki 62§) Esim. otat auton päiväksi käyttöön, vero 0,25 euroa/ päivä, maksat 10 euroa. 8)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään