Jump to content

Cooper S 2008 Nykii kiihdyttäessä


Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli pieni nykäisy silloin tällöin kun polkasee, mutta selkeinmin ongelma ilmenee, kun 3 vaihteella vedättää ja vaihtaessaan 4:lle kun polkasee uudelleen kaasun pohjaan, niin nykii hetken kunnes taas lähtee ihan normaalisti. Tulpat?  puolat? ideoita? Juuri katsastettu, eikä päästöissä näkynyt mitään poikkeavaa. Ei vika koodeja.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Paljon kilsoja? Huonot tulpat kyllä nykii,jonkun verran on foorumeilla ollut ko. ongelmaa ja joskus on raportoitu tulppien vaihdon auttaneen.Itse vaihdoin MCS samalla kertaa JCW iridiumit ,pitäisi kestää hieman paremmin.Sorry , en vaan muista niiden tyyppiä löytynee hakemalla...Puolaviasta tulee "misfires" vika koodi.Ja jos olet "uudelleen ohjelmoinnut", voi myös ehkä tulla vuotavasta divertistä turbolta,ei jaksa pitää ahtoja vaan fuskaa ulos?

Kirjoitettu

Itellä samaa ongelmaa -07 MCS:n kanssa. Puolat ei vaikuttanu asiaan. Tulppien vaihto pienensi mutta nykiminen ei loppunut. Mulla ajettu 130 tkm.

Kirjoitettu

Ajettu 83tkm. Tulpat ajattelin kokeilla. Sellaisen huomion tein tänään,että kun auton sammuttaa ns. ajon jälkeen tai start&stop ominaisuuden johdosta, niin auton taka osasta kuuluu "koputus". Ihmettelin tuota ja sitten keksin avata bensa korkin...suhahti mielestäni rajusti ja koputus loppui. Eli voisiko olla että tuo tankki ei huohota jostain syystä??? onko ainut huohotin tuossa korkissa??? Tuohan mahdollisesti selittäisi asiaa,vai???

Kirjoitettu

En ole vielä  realoemistä  kurkkinut , miten tankin huohotus on järjestetty,muistan tuttavani vaihtaneen JCW:n ko. tankin paine-ongelman takia jonkun sähköisen huohotus venttiilin. Pitää kysellä,oliko hänellä muita .oireita,nykimistä yms. Itselläni alkoi viikolla ahdot käyttäytymään oudosti,n. 1000-3000 rpm. ahtaa kutakukin normaalisti , mutta lusikka tiskiin ja 3000-5000 rpm. ahdot putoaa lopulta lähes nollaa ja auto vetää kuin vapari!! Mitään vika koodeja ei löydy, ja pinta kaasulla ihan pikkuisen nykii. No,kun ehtii,pitää irroittaa se "divert" ja vilkaista on ok tai jumissa.Seuraavaksi vikaa pitää hakea alipaine vuodoista.letkuista,ohjausventtiilistä,alipainepumpusta tai turbon hukkaportin kellosta.Näin lueskelin Ameeriikan voorumista...... 

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

En ole vielä  realoemistä  kurkkinut , miten tankin huohotus on järjestetty,muistan tuttavani vaihtaneen JCW:n ko. tankin paine-ongelman takia jonkun sähköisen huohotus venttiilin. Pitää kysellä,oliko hänellä muita .oireita,nykimistä yms. Itselläni alkoi viikolla ahdot käyttäytymään oudosti,n. 1000-3000 rpm. ahtaa kutakukin normaalisti , mutta lusikka tiskiin ja 3000-5000 rpm. ahdot putoaa lopulta lähes nollaa ja auto vetää kuin vapari!! Mitään vika koodeja ei löydy, ja pinta kaasulla ihan pikkuisen nykii. No,kun ehtii,pitää irroittaa se "divert" ja vilkaista on ok tai jumissa.Seuraavaksi vikaa pitää hakea alipaine vuodoista.letkuista,ohjausventtiilistä,alipainepumpusta tai turbon hukkaportin kellosta.Näin lueskelin Ameeriikan voorumista...... 

 

Mistähän tuollainen sähköinen huohotus venttiili löytyisi? Ajelin tuossa tankin korkki raollaan, ja nykimiset hävisivät liki kokonaan, eikä ajon jälkeen kuulu enää tankin puoleltakaan mitään ääniä. Korkki menee nyt ainakin vaihtoon aluksi. Tuon venttiilin voisi myös tutkia seuraavaksi.

Kirjoitettu

Joo,itsellä ahdot edelleen kateissa...huomenna tilaukseen lähtee "Tanken luftun ventil" 13537543285 , hintaa n.60 euroa ja "Druckwandler" 11657599547 ,hintaa n.90 euroa, hinnat Langer.de/Mini ETK). Molemmat löytyy varsin ikävästä paikasta,imusarjan alta , tästä syystä vaihdan molemmat samalla työllä! Pösö-foorumeilla juttua tuosta vuotavasta venttiilistä , rikkinäinen laskee ahtoja tankkiin....?Tuossa yksi linkki....

http://e-tuners.com/index.php?s=12&t=287

 

 

Toivottavasti tuli oikein! ..com/index.php... Niin,tarkoitus oli tulla  ensiviikon lopulla(17.5) Mobilian kevätajelulle,ehkä joutuu ostamaan osat marmoritiskiltä, että saa vehkeet ajoissa kuntoon...

Kirjoitettu

Meinasi tulla pieni "propsi" tuosta Tankin ilmaventtiilistä.Laakkonen/Mini ilmoitteli,jottei takuita että tulee viikonlopuksi,menee "Saksan tilaukseen".No ,kun maailman moottori tuo N14 on ,kokeilin Pösö-leirin kautta saatavuutta ko.osaa.Sama virsi,ei Suomessa,menee ranskan tilaukseen,normirahti-kanava n. 2 viikkoa!,lisämaksusta viikossa,ehkä...Eipä vielä,onhan sama pata myös Citroenissa ! Tiedustelin osaa paikalliselta Sitikka varaosakauppiaalta ja lupaili rohkeasti,"että pitäisi ehtiä tälle viikolle..." Tilaus sisään ,lisäbonuksena hinta ero 44 euroa/78 euroa. Sitikan osanumero oli 1563 L4 "electro valve". Ihan vaan kirjoittelin,jos tulee kiire hankkia,niin tietää varautua!! Ja kerron kyllä osan saavuttua, että "menikö kaikki kuin strömssööössä"...

Kirjoitettu

No niin,summa summarum...venttiilit tuli,"pressure converter" laakkoselta 3 päivää,ihan ok ja "tank air vent valve/electo valve" paikalliselta sitikka varaosakauppiaalta n.2 vrk,hyvä suoritus!Ja hinta oli tosiaan Mini 78euroa/Citroen 40 euroa!! Vaihtotyön joku näppäräsorminen voi onnistua tekemään irroittamatta imusarjaa,mutta irroitin suosiolla,pystyy tarkastaa alipaine-kanisterin ja letkujen kunnon.Kaikkeen purkamiseen/kokoomiseen + 2 tuntia.Lopputuloksena, ei nyi ja ahtoja taas normaalisti eli pelaa!

Kirjoitettu

Joo,kun olet palikat paikalleen saannut,kerro foorumille kuin kävi....tulee arvokasta dataa lisää! Minulla oli todennäköisempi vaurio-osa se "pressure conventer" joka ohjailee niitä alipaineita.Laitoin letkun pätkän uuteen ja vanhaan osaan ja koetin imeä läpi,muistaakseni uusi osa piti,vanha vuoti.Tein samaa myös toiselle venttiilille,tuntui samanlaiselta molemmat.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Täällä nykimiset loppuivat tulppien vaihdon yhteydessä. Päädyin Brisk Silver racing tulppiin. Nuo venttiilit joista on yllä ollut puhetta, olen myöskin tilannut. Löytyivät 2013 mallisesta kolariautosta maailmalta. Tietysti hinta houkutteli nuo varalle ostamaan:) Mutta pää asia että oireet tuntuisivat toistaiseksi ainakin olevan hallinnassa.

 

Seuraava aihe olisi tyhjä käynnin aaltoilu??? Eli pientä epätasaisuutta tyhjäkäynnillä. Minkälainen tyhjäkäynti moottori järjestelmä tässä on, ja onko mahdollista putsata jotenkin?

Kirjoitettu

Cantoona,oletko imuventtiilejä/imukanavia kannesta putsaillut? Nimittäin noi sun oireet näyttäisi sopivan "carbon built up"-vaivaan.Itselläni oli aikanaan myös tyhjäkäynnin huojumista ja se hävisi kokonaan putsin jälkeen.Tulee kaksi kärpästä samalla iskulla,vaihdat ko. venttiilit sinne imusarjan alle ja putsaat kanavat paskasta..... lisäksi persdynossa tuntuu pelaavan pirteämmin!! Vilkaisin omiin kanaviin ko. remontin yhteydessä,taas rupeaa olemaan puhdistuksen tarpeessa..

Kirjoitettu

Mulla on kanssa ihan samat oireet. Oisko toi kone sitten vaan karstaa täynnä? Syksyllä sähkäri tutki autoa nelisen tuntia, sai kiinni vikakoodeja muttei osannut sanoa mitään tarkemmin. Pitäisi ottaa auton syvempään syyniin, toi vikakoodin perässä juokseminen on niin hankalaa ja aikaa vievää puuhaa. Tulppien vaihto silloin auttoi hieman, muttei poistanut pätkimistä kokonaan. Tyhjäkäynti selailee myös joskus.

Kirjoitettu

Suosittelen kyllä imukanavien puhdistusta! Hinta-vaikutus suhteeltaan varmasti parhaita huoltoja MCS N14 koneeseen,ei maksa kuin muutaman kympin välineisiin ja hieman töitä,ei tarvi auto-insinöörin osaamista...Kirjoittelin joskus tänne "tekniikka" osioon jutun "MCS öljykarstan poisto"-jutun,siinä muutama vinkki hommaan.Karsta imuventtiileissä aiheuttaa myöhemmin vakavampia ongelmia,venttiilien palamisia yms.joten alkavat nykimiset ja moottorin oudot vikakoodit toimivat indikaattoreina huollon tarpeesta. Luulen että BMW/Mini korjaamot tarjoavat/alkavat tarjota piakkoin imukanavien puhdistusta huoltojen yhteydessä koska ongelma liittyy jossain muodossa kaikkiin nykyisiin suorasuihku-moottoreihin ,jossa polttoaine ei enään puhdista kanavia ,ainakin bemareita ja vaggilaisia ...

Kirjoitettu

Asiaa hieman sivuuttaen. Omassa autossa oli bensamittarin kanssa ongelmia ja tätä tutkittiin ensin Laakkosen ja myöhemmin Autokeskuksen toimesta. Pyysin että samalla tsekkaavat/putsaavat imukanavat. "Ei tarvetta putsille" oli molempien vastaus autoa noudettaessa - tuskin olivat edes katsoneet missä kunnossa ovat. Autokeskus oli laittanut bensan sekaan jotain BMW:n lisäainelitkua... Kumpikaan putiikeista ei ollut kuullut karstottumisesta tai että BMW:llä on pähkinäkuoripuhalluslaitteet juuri tähän tarkoitukseen.

 

On se vaan mahdotonta saada "huolto-ohjelman ulkopuolista" palvelua merkkihuollossa.

Kirjoitettu

Joo,hölmöltä tuntuu,jos korjaamoille ei raha kelpaa..Itse meinaan rakennella jonkunlaisen puhalluslaitteen paineilmasta(kompura),hiekkapuhallus painesäiliö,letkut puhallukselle ja imurille(halpa teollisuusimuri) ,kahva(paineilmahana) ja imukaulaa asetettava adapteri.Sen saa ostaa alkup.bemari osana ainakin ESC tuning,(extraction adapter) , tietysti tällä hetkellä loppu... Pähkinän kuoria ainakin löytyi jenkeistä,ei kalliita.Netistä löytyy apinoimalla hyviä malleja,BMW omatyökalu löytyy minitechinfo.com ja muita "tee se itse" versioita hakemalla. Hyviä aihioita mm.Harbor Freight tools.Bemari -foorumeita lueskellessa huomasin jossain päin maailmaa olevan mahdollista vuokrata BMW groupin valmistavaa blasteria...

Kirjoitettu

No nyt oli imusarja irti ja edellä mainitut palikatkin tuli vaihdettua. En usko noiden osien vaihdolla olleen juurikaan merkitystä, kun näin nuo imu kanavat. Voi VI%¤#U  mikä määrä karstaa. No iso purkillinen brakekliineriä meni ja 2 T-paitaa...sitten erotti jo venttiilin varret lautasista. Kyllä sinne paljon vielä paskaa lautasten päälle jäi, mutta ilman mitään erikois työkaluja en tohtinut enempää ekalla kerralla. Ja se vaikutus kyllä jo tuntui. Hieman ryki ensimmäisellä kilometrillä ja putkessa paukkui...mutta siitä se tasaantui ja nyt on vedot ja käynnit kunnossa. Todellakaan en usko minkään kemikaalin tuota ilman mekaanisia toimen piteitä putsaavan. Tosiaan sellainen reilu 2 tuntia tuossa vierähti...ei paha vaikka useamminkin aukoisi. Ihmettelen tosiaan jos ei tuota millään tavalla noteerata huolto pisteissä.

Kirjoitettu

Hyvä juttu että tuli kuntoon! Noi osaa olla joskus tosi kinkkisiä vaivoja,kun nykyään korjaaminen/huoltaminen perustuu usein "testereiden" tuottamaan tietoon.Ja kyllä se pas¤a sieltä venttiileistä lähtee, itse kovensin hieman kemikaalia,käytin CRC gasket removeria,tiivisteen poisto ainetta.Pirun "jämyä"kamaa,kannattaa käyttää suojalaseja kun puhaltelee paineilmalla ja suojata konehuone hyvin...jokainen omalla vastuulla!! Joo ja rapsuttelu mekaanisesti irroittaa loput. Ja mitään Diesel-miesten käyttämiä Mrs Muscle-konsteja(uunin puhd.aine) sinne alumiini kanteen EI saa käyttää,erittäin vahva emäs,rupeaa alumiinikansi häviämään! Kannattais varmaan jonkun työkalu-vuokraamon ruveta harkitsemaan puhdistuslaitteen,blasterin,vuokrausta.Käyttöä rupeaa olemaan monella automerkillä...Vag,Bemut,Psa...

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Pistetään tähän kun itselläkin hiukan ollut nyt parin viikon ajan nykimistä.

 

Täyskaasulla pelaa mutta jos hitaammin kiihdyttää varsinkin kylmänä niin nyppii. Ahtopaineessa näkyy myös kun on vaimentamaton mittari.

Vaimennetussa ei näy.

 

Sellainen huomio tuli tehtyä jo viikko sitten että moottorijarrutuksella pitää ihme kurinaa konehuoneessa jokin.

Tänään tässä töissä kaverin kaasutellessa löysin sen mikä kurisee ja pitää aika kovaa ääntäkin.

Kyseessä se kannen huohotuksen letku joka aika pehmeää materiaalia.

Onko toi letku nyt vain antanut periksi ajansaatossa vai mikä takaisku nyt on pettänyt kun se vetää sen ihan luttuun kun auto käy? Kaasutellessa menee siis ihan kasaan ja kun päästää kaasusta se alkaa kurista kun se on niin pehmeä.

 

Jostain syystä kova alipaine siinä letkussa kuitenkin on mutta onko normaalia vai ei niin ei tietoa.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Moi,

 

Muutama viikko sitten tuli Laakkoselta ostettua clubman S -08. Kun minin sammuttaa niin takaa tankin kohdalta kanssa kuuluu sellaista poksahtelua.. Autokeskuksessa sanoivat, että olisi ominaisuus...ei mikään kiva ominaisuus...kaupungillakin saa melkein hävetä, kun mini poksahtelee hullunlailla...

Voiko tämä sama poksahtelu vaikuttaa mm. bensamittariin, kun tuntuu näyttävän välillä ihan mitä sattuu..esim. ensin puolitankkia mennyt ja sitten yhtäkkiä antaa yhden tolpan lisää, vaikka olisi ajanut samalla 100km ??? . Missähän tämä mainittu sähköinen venttiilijuttu on ja voiko se aiheuttaa tällaista...

Kirjoitettu

Ihan tarkkaa en tuota "tank air vent"-venttiilin ohjausta ole selvittänyt,mutta sellainen tuntuma on jotta imusarjan ollessa alipaineinen tankista imetään/lasketaan imusarjaan polttoaine höyryjä ja imusarjan ollessa paineen alainen(ahdot) venttiilin täytyy sulkeutua,jottei ahtoja karkaa tankkiin päin.Näin muistaisin jostain NAMin keskustelusta lukeneeni.Peogeot keskusteluissa oli myös joskus juttua"elektro valve" nimellä,oli löytynyt viallisia venttiilejä jotka oli sähköisesti ehjiä ,mutta mekaanisesti vuotivat.Itsellä ahtopaine-ongelmassa tosiaan vaihdoin molemmat, pressure conventer ja tank air venttiilin, molemmat sijaitsevat imusarjan alla,hieman joutuu purkamaan jotta saa näkyviin... Niin ,saattaa aiheuttaa ylimääräistä ääntelehtimistä tankissa,kannattaa myös kokeilla ajaa ilman tankin korkkia/korkki löysällä,jotta saa vastaavasti korvausilmaa eli jottei tankki ole alipaineinen.Myös polttoinesäiliön korkkeja on vaihdeltu...mutta halpa/ helppo kokeilu! Joo,uutena Minin omistajana tulet havaitsemaan monia "ominaisuuksia" , Myös tästä tankin ääntelehtimisestä on ollut useilla foorumeilla juttua,jos auto pelaa/vetää normaalisti,ei kannata hirveästi stressata!!Onnea vaan hankinnasta!!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...