Jump to content

Tunnista nopeusmittari! lisää kamaa!

Recommended Posts

Kirjoitettu

kyseisestä mittarista suomessa hinta on noin 200-500e,ulkomailla maksetaan 500e ja siittä ylöspäin,turhaa huudella että samallaisii uusia mittareita saadaan 200eurolla kun niittä ei valmisteta enään missä keskiosassa on tunniste numero mikä paljastaa mikä mikin mittari on,mielestäni kannattaa myydä ulkomaille sieltä saa oikean hinnan eikä tarvii kuunnella uikutuksii ettää liian kallis,mun mielestä sun kannattais vetäytyy tältä foorumilta pois ja myydä muualla.ps ette tiedäkkään miten paljon on erikoista tavaraa talleissa jemmassa kun kaikki haluu ostaa 1000e tavaran 50e kun on heidän mielestä 40vuotta sitten maksanut tuon kyseisen hinnan

Kirjoitettu

Englannin IMM'ssä oli yhdellä myyjällä 4 kpl:ta noita S:n mittareita 150,00 punnan kappale hintaan, en ostanut kun ei ole tarvetta.

Ko. tapahtuman muillakin myyjillä oli minusta hinnat ihan kohdallaan. Mielestäni ko. tapahtumissa hinta taso on laskenut tuntuvasti.

Italialaiset osien myyjät olivat tosin ihan eri planeetalta huimine hintoineen, ehkä he vain haluavat esitellä osiaan ilman todellista myyntitarkoitusta.

Myyntialueen laajentaminen koko Telluksen kattavaksi on todennäköisempää että paksumman pussin omistajia löytyy helpommin ja tavaran

saa myytyä huippuhintaan.

Jos ei lottoa . . . niin ei voi voittaakaan :)

Kirjoitettu

Ei tosiaan tartte huudella, kun niitä SAA 150 -200 £ . Kyllä siellä oli niin monta suomalaistakin katsomassa ( 50 henkeä) ihan omin silmin, usko vaan. Eihän kukaan ole puhunut uusista, vaan peruskunnostetuista mittareista.

Mutta se maksaa kuka tarvitsee....

Kirjoitettu

Siis puhutaanko nyt maili- vai 200 km-mittareista? Mk1?

Alkaa tuntua siltä että minimiehillä suurin ongelma on - "mutta mistä rahat?" Siksi kai harrastuskohdekin Mini?

Minulta saattaisi löytyä lisääkin kyseisen minin osia, mutta niitähän saa kuten e. on m. pilkkahinnalla mistä vain. Siis olkoot verstaan hyllyssä pölyttymässä. Motonet myy halvemmalla.

Kirjoitettu

Ei Mini ole todellakaan mikään ilmainen kottero harrastaa mutta jokainen harrastaa lompsansa mukaan. Veikkaan että monen muunkin merkin harrastajalla menee lompsa kiinni kun tarjotaan käytettyä mittaria 500 eurolla.

Kiva että sulla on osia. Aika monella tähän ketjuun vastanneella on myös Cooper S:n osia hyllyssä (mulla ei enää paljoa). Suuron osa heistä tietää myös niiden realistisen arvon, ehkä sen takia sulla om mittari vielä kourassa. Mitä Simonitsin hintahaitariin tulee, niin vaikuttaa hieman optimistiselta. Itse aktiivisena ulkolaisten palstojen seuraajana en ihan allekirjoita noita hintoja. Just muutama viikko sitten oli Cooper S jakaja 40819 myynnissä. Uusi NOS jakaja 140 euroa. cooper S hypeä ajatellen olis pitänyt olla vielä yksi nolla perässä vaan ei ollut.

Yhden Cooper S Mk 1 pelin palapelistä koonneena tiedän että Suomesta löytyy paljon kavereita joila on osia pölyttymässä. Eivät myy vaikka olisi ostajia, vieläpä maksukykyisiä. Mullapa on, mistäs sulle saatais ? Näitäkin veijareita on jotka nostavat hintaa siinä vaiheessa kun kaupat on aikoja sitten lyöty lukkoon ja mennään hakemaan aarteita kotiin. "On tullut niin paljon soittoja että lupasin liian halvalla, tämä maksaakin nyt näin paljon..."

Eli pidä mittari hyllystä ja odota maksukykyistä asiakasta. Anna muiden käydä Motonetissa. Tai tee Simonitsin kanssa kaupat, teillä kun näyttää olevan yhtenevä käsitys tosta mittarin arvosta :-)

Kirjoitettu

mielellään kyllä ostaisin kyseisen mittarin 200e jos on kunnossa eikä kukaan kyselisi perään että myisitkö jonkun mittarin pois sillä kyselijöitä on ollut useita yleensä olen joutunut kieltäytymään myynnistä,joskus yritin kaupata mittareita mutta vedin pois myynnistä ja kokeilin ulkomaille myyntiä,itse olen seurannut ulkomaitten foorumeitten km mittareitten myyntiä noin 5vuotta joten joku tuntuma mulla on

Kirjoitettu

Just muutama viikko sitten oli Cooper S jakaja 40819 myynnissä. Uusi NOS jakaja 140 euroa.

Tämä minun on vissiin eri? siinä on numero 40768 F.

13448962.t.jpg

Tämä öljynsuodattimen mötikkä vai mikä lie (?) löytyi samasta paikasta. mahtaako olla ministä?:

13448961.t.jpg

Nämäkin minulle turhia. Jos joku haluaa ne ostaa laittaa tarjousta tulemaan. Vaikka könttäsummaa kaikista yhdessä.

Kirjoitettu

Olen yhä sitä mieltä, että jos jollakin on auto tekeillä johon jokin osa kuuluu ja se puuttuu itsellä, niin kyllä hän varmastii ottaa jotain yhteyttä saadakseen sen. Minun mielestäni ei ole järkeä maksaa kellekään mitään huippuhintoja osista joita ei itse tod. näk koskaan tarvitse. Oli ne sitten kuinka harvinaisia tahansa.

Silloin ostetaan jos halvalla saadaan :)

Kaupanteon hiljaisuus osoittaa vain että osalle ei oikeasti ole tarvetta.

Kyllä itse tuli joskus aikoinaan maksettua jostain yksittäisestä osasta kova hinta että vain sai sen ja ajettua monta sataa kilometriä.

Ja joskus jopa ihan turhaan.. Tavara olikin jotain ihan muuta. Ei paljon lähetelty kuvia kännykällä/netillä :)

Ei ollut Ebayta ja muutenkin kaupanteko ulkomailta oli paljon kankeampaa.

Kirjoitettu

Noita kuvan osia löytyy kyllä minultakin useita, eikä maksa paljon :)

No mitä pidät niille hintana jos vaikka ostaisin? Vai oletko noita nimimerkin "minorv8" edellä mainitsemia "mullapa on mistäs sulle saatais "  -tyyppejä? >:D

Kirjoitettu

Saat koko moottorinkin vaihteistoineen, sanotaan vaikka satasella. Siinä on noikin osat kiinni :) Itse noudettuna :)

Kirjoitettu

Jaa katoppa pölykapselikin löytyy -60 luvulta. Siinä on M-kirjain keskellä.  Ja joku ihme vekotin oisko lämppärin puhallin tms. Kai noissa mineissä sellainenkin oli ? :) Niitäkin vissiin on maailma täys?

Kirjoitettu

Siis nyt mä oon jo tippunut tän älyttömän ketjun kärryiltä... Eli tässä ketjussako listataan vaan mitä romuja nyt sattuu kenenkin omista hyllyistä löytymään, halutaan myydä mutta ei myydä, halutaan ostaa mutta ei osteta, on myynnissä mutta ei oo myynnissä ja kerrotaan mitä romuja vielä jätetään pölyttyyn hyllyyn koska 50v päästä niiden hinnalla saa vaan eläkkeellä paistatella etelässä. Ja siinä välissä haukutaan mini harrastajia köyhiksi ja miniä harrastus kohteena naurettavan halvaksi.(itsekin jokusen roposen erääseen yksilöön sijoittaneena) Luulenpa että kun täällä foorumilla tuo osto ja myynti osasto on ja siellä ei ole näkynyt kyseisiä romuja niin ketju on siis vain omien romujen esittelyyn ja ihmettelyyn. No pitääpä mennä kanssa kaiveleen talliin hyllyjä ja sen jälkeen poustaan niitä tänne...

Kirjoitettu

Laitappa lista myytävistä "aarteistasi" Myydään palstalle ja hintalaput päälle.

Sieltähän ne kaupat tehdään :). Ja varmasti se joka tunnistaa tarpeen ottaa yhteyttä.

Mutta ei nämä Minien osat, varsinkaan vanhat romut, vielä niin arvokkaita ole että niistä huutokauppa syntyisi.

Eli ei kannata vielä jäädä töistä pois vaikka hienoja tavaroita omistaakin. :)

Onhan tällainen pieni väittely hyvää ajanvietettä tylsän työpäivän lomassa. 

Kirjoitettu

Tässä pari esimerkkiä M pölykapseleista. Eka versio Minorista, toka Mailerista. Varmaan noista voi saada kahvirahat jos on täydellinen setti virheettömiä. Mailerit ja Minorit on Suomessa aika vähissä joten kannattaa noikin taltioida odottamaan arvon nousua.

mMGUJM0z82mOM42MIcly6qg.jpgmXPPcuqzMiMHt2_Hh_uMr9Q.jpg

Tai sitten tuunana kuten tämä kaveri on tehnyt:

myQ4cOZh7E6H0q1N7elqHGw.jpg

Se lämppäri tuskin suurta ostoryntäystä saa aikaiseksi. 

Kirjoitettu

Siis nyt mä oon jo tippunut tän älyttömän ketjun kärryiltä...

Tässä ketjussa henkilö, sehän olen minä, yrittää saada myytyä osia niitä tarvitseville pientä korvausta vastaan. Muut kirjoittajat vähättelevät osia kun ajattelevat saavansa nuo kultakimpaleet siten puoli-ilmaiseksi. Vaikka kaikkihan me tiedämme niiden olevan todellisia harvinaisuuksia... :)

Kirjoitettu

Tässä ketjussa henkilö, sehän olen minä, yrittää saada myytyä osia niitä tarvitseville pientä korvausta vastaan

Ainoa "kultakimpale" toistaiseksi on ollut nopeusmittari ja 200 € ei sulle siitä riitä. Se on tullut jo selväksi. En tiedä millaisissa rahoissa pyörit mutta 200 € mun tulotasolla ei enää ole pieni korvaus. Joten voisitko nyt ystävällisesti listata myyntipalstalle a) mitä sulla on myytävänä ja b) haluamasi hinta ?

Kirjoitettu

Eikös sellainen asuntomyynnissäkin käytetty "hiljainen myynti" -palsta tai viestiketju olisi hyvä. Sinne voisi jokainen listata tavaroita joita ei oikeastaan halua myydä mutta todellisen tarvitsijan tai rahantarpeen ilmaantuessa voisi harkita myyvänsä.  :)

Kirjoitettu

Minähän olen rikas, vaikken ole sitä aikaisemmin huomannut! :) Olen 30 vuoden aikana kerännyt yhden ladollisen noita "kultakimpaleita". Kukaan ei vain ole ymmärtänyt tarjota minulle isoja rahasummia, vaikka melko suuri määrä alan harrastajista sen tietää :)

Varmaan kyttäävät saavansa ne perikunnalta ilmaiseksi :)

Kirjoitettu

Tämä ketju alkoi nopeusmittarin tunnistamisesta. Se oli menestys. Totesin myös että mittari on myynnissä jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen. Tämä ketju on ollut tehokas kanava, luultavasti saanut enemmän huomiota, kuin normaali myynti-ilmo konsanaan. Kiitos siitä aktiivisille mörökölleille!

Mielelläni luovuttaisin kaikki osat samalle ostajalle, koska en näe järkeväksi pistää vanhoja autonosia romuunkaan, niille voisi löytyä ottaja ostajan kautta. Minä en niitä tarvitse enkä aio säilytellä.

Pitäisikö minun nyt tehdä samasta asiasta eri ilmoitus tuonne myyntipuolelle? Kai tämä asia selviää tästäkin ketjusta? Jääkööt minulta tekemättä!

Siis osta mittari, kaupanpäälle tulee sekalaisesti muita osia, vähän niinkuin ylläripyllärinä, capiche?

• 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...