Mini1380 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Siis voihan niitä osia sorvata/hitsata itse, jos koneistamo löytyy. Ja purkaamoilta löytyy muista autoista sellaisia osia, jotka sopii samaan käyttöön. En tiedä kyllä yhtään niin harvinaista tekniikka osaa mitä ei saisi ostettua, ei niitä tarvii itse ruveta tekemään ! Jotkut Cooperin vaihteiston välitykset voi olla kortilla mut aina voi laittaa uudemman mallin (70-luku) laatikon. Ja niinkuin koirankoppikin mainitsi noi 90-lukulaiset käyttää pääsääntöisesti samoja kulutusosia kuin vanhemmat, ei britit oo katsonut vuosien mittaan tarpeelliseksi liiemälti kehittää jo valmiiksi "hyvää" pakettia :).
jiikoo Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 ... Ja niinkuin koirankoppikin mainitsi noi 90-lukulaiset käyttää pääsääntöisesti samoja kulutusosia kuin vanhemmat, ei britit oo katsonut vuosien mittaan tarpeelliseksi liiemälti kehittää jo valmiiksi "hyvää" pakettia :). Kiva kuulla, että ees jotain hyvää on 90-lukulaisessani ;D Oletin toki, että suurin osa on erilaista osaa ja nimenomaan ne museo-osat on niitä parempia ja uudet tarvikekamaa...
Calade Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Mieli on nyt tosiaan muuttunut aika lailla, eli olen miettinyt sellaisen ennen -78 tehdyn Minin tuunaamista oikein kunnolla.. bodykitti, maalaus jne. Mitäs olette tällaisesta mieltä?
cabrio Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 No ni sitten hakemaan kunnon aihio ja kukkaro kauniisti tietsikan viereen ja nörttilaatikosta tilailemaan osia ;D Silloin vain oma mielikuvitus on rajana, muista että teet autoa itsellesi joten tee siitä sellainen millaisen itse itsellesi haluat ;)
jiikoo Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Tuolla aiemmin oli mainintaa virittämisestä. Mikä on muuten tehokkain Mini, mitä kaupasta on saanut? Oliko se ERA Turbo? Kisapelejä ei kai saanut kukaan ostettua? Viimeinen John Cooper Works on 90 hevoisen tehoinen, mikä ylittää reilusti 60-luvun ässät, joita tavallinen kansa pystyi ostamaan. Tuo 90 hevoista kai on se virallinen ylärajakin, mitä tehoja saa olla. Toki tehojen mittaustulokset saa tehtyä alakanttiin tai olla kokonaan kertomatta virityksistä. Virallinen maksimi siis 90, muistaakseni. Siis, oliko ERA:ssa tuo 90 vai enemmän? Edit: Löytyi ERA:n teho eli 94 hevoista.
ek Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Ainakin pohjolasta sai hinauspalvelun -75 miniin.
Calade Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2008 Katsoin tuossa Wikipediasta, että ERA Turboa olisi alettu tehdä 80-luvulla. Eikös se ole vähän ristiriidassa tämän -78 vuoden kanssa, jos se on tehokkain malli? Ja sitten, jos haluaisin kysellä enemmän neuvoja itse rakentelupuoleen ja osien valintaan, kannattaisiko sitä varten tehdä uusi aihe tänne foorumeille vai jatkaa tähän?
claymad Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2008 Jos olet päätymässä vanhemman minin kunnostukseen/virittämiseen niin kannattaa aivan ehdottomasti hommata pari David Wizardin kirjaa. (How to modify your mini ja Tuning A series engine) Näissä on selostettu melko perusteellisesti mitä koneelle ja pitää tehdä että siitä saadaan paras teho irti ja toisaalta myös miten alusta/renkaat/jarrut muutetaan vastaamaan kasvaneita tehoja. Era Turbo on siis tehtaan tekemä malli joka menee vielä päästöistä läpi. Se että ennen -78 tehtyjä autoja pystyy tosiaan virittämään johtuu siitä että niitä ei koske päästövaatimukset.
koirankoppi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2008 "Kiva kuulla, että ees jotain hyvää on 90-lukulaisessani Oletin toki, että suurin osa on erilaista osaa ja nimenomaan ne museo-osat on niitä parempia ja uudet tarvikekamaa..." TÄhän tarkentaisin vain, että osat on SAMANlaisia, mutta niitten LAATU on puolet huonompi! Parempaa luetunymmärrystä ;) (ehkä lainaukseni ei ole tehty järjestelmän hienouksien mukaan,sori! Olen vähän huono näissä! :)
Calade Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Mikäs mahtaisi sitten olla tehokkain ennen vuotta -78 tehty malli?
koirankoppi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Kyllä se on se 60 -luvun 1275 Cooper S, 76 hp vakiona ja luokitelluin viriosin n. 120. 70-luvulla ei tehdas enää tehokkaita Minejä tehnytkään, 1275 GT Clubman oli tehokkain, oliko jotain 64 ? nurkilla vakiona. Viritysosilla se teho otetaan jälkeenpäin ja 78- vanhemmissa vain mielikuvitus ja virittäjän kyvyt ovat kattona. Suosittelisin vieläkin kaverini Turbo Clubmannia! On sitten nätti ja nopea! Cooperin väreihin maalattu, puna/musta! Jos se nyt sitten on myytävänä?!
Calade Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Tuo Clubmanin ulkonäkö ei oikein viehätä, eli kyllä se varmaan pitäisi sitten jostain löytää sellainen Cooper S aihio jos tästä mitään tulee. Kiitoksia kaikille vielä kerran avusta :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään