olut- Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2014 Eihän niillä "koirankoppi " Tiivisteillä ole mitään kiirettä näin talvella. Jos sinulta löytyy alkuperäiset " kunnolliset " tiivisteet niin kiinnostusta on. Laitoin sinulle yv kerro hinta myös tiivisteistä . Muuten olen 3 kertaa tilannut niitä Minitronilta ja aina on olleet loppu.
CooperSport Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2014 Muuten olen 3 kertaa tilannut niitä Minitronilta ja aina on olleet loppu. Milloinkohan viimeksi? Nytkin on useampia kappaleita hyllyssä. Näissä oli pitkä kuiva kausi, kun kellään tavarantoimittajalla ei ollut niitä, mutta nyt on jälleen markkinoilla.
olut- Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2015 Aikaa on näköjään taas kulunut kun viimeeksin kirjoittelin tänne. Minille ei paljoa ole tapahtunut talven aikana . Uudet kesäkumit ostettu ja Takaluukku joka on viety maalaukseen. Taisi olla "koirankoppi" joka myi sen minulle . Mutta totta mies puhui se oli todella hyvä kuntoinen. ja moottori rupesi kiinnostamaan kun tietää ettei ( paskaa ) ainakaan myy.että kiitos vielä kerran hyvästä tavarasta . puh no on muistissa ja tarkoitus soitella jos tulee ajoa lähemmäs mutta.... Innostus on kova ja eiköhän minille taas rupea tapahtumaan laitetaan kuvia ja tarinaa ja seuraavassa tilauksessa kun osia ostan laitanpa taas nuo ikkuna väli tiivisteet tilaukseen kerta niitä on .
olut- Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2015 Tänään taas kerkesi minin kimppuun ja aattelin laitella nuo jarrut uusiksi.eka pyörä laitettu uudet palat jouset ym . Mutta ihmetyttää mitä meni vikaan kun jarrukilven takana oleva neliö mutterista on löysätty kengät" tappiinsa" niin kun pyörittää rengasta niin tahmoo jollain kohti ??? onko rumpu soikea vai pitäskö a´jella että palat hiotuisi ja säätää kengät sen jälkeen ?antakeepa vinkkeä niistä on ollut ennenkin apua KIITOS tossa jotain kuvia jarruhommista
olut- Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2015 Taas sarjasamme ehkä tyhmiä kysymyksiä Mikä putki kulkee polttoaineputken rinnalla pohjassa. Kuuluuko sähköisen Bensapumpun pyöriä koko ajan eikö sammu vaikka auto ei ole käynnissä ? "siis virrat on päällä " otin kaasarille tulevan letkun irti ja bensaa tuli ainakin siihen asti mutta ei vain käynnisty. Jos laittaa suoraan Bensaa kaasariin niin käy hetken. onko se toinen putki joku paluuputki vai ????? pumppu huutaa kyllä koko ajan!pitäskö purkaa kaasari vai mitä?
MiniKö Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2015 Takajarrujen osat väärin kasattu(alarivin keskimmäinen kuva),kengät ylös alas samoin alempi jousi(napa tulee aikaa myöten kuluttamaan sen poikki),yläkuvassa kengät oikein päin
olut- Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2015 NO hitto hemmetti niinpäs onkin korjataan Kiitos
Ritke Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2015 Ainakin minun -62 Austinissa bensapumppu kävi jatkuvasti. Joku siellä kaasarissa lienee tukossa? O:-)
minorv8 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2015 Ton ikäisessä Minissä ei ole paluulinjaa tankkiin. Ei siellä pohjassa pitäisi kulkea muuta kuin bensaputki, jarruputki ja hydrolasticin putket. Toki 45 v aikana sinne on voitu värkätä vaikka mitä vähemmän alkuperäistä... SU:n pumppu nakuttaa just niin kauan kuin virrat on kytkettynä, alussa tiheämpään kunnes kohokammio on täynnä ja sen jälkeen harvakseltaan. Jos bensaa tulee kaasarille asti mutta ei siitä eteenpäin niin neulaventtiili voi olla tarkertunut tai mömmöä täynnä.
olut- Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2015 Tänään purin kaasarin ja aivan oikein kuten minorv8 Kertoikin Neulaventtili oli tosiaan jumissa. Mutta lähti käyntiin ja pienen säädön jälkeen löytyi tyhjäkäyntikin. En malttanut olla kokeilematta autoa ,siispä kaljakori penkiksi ja Baanalle.kun sisusta vielä kesken . Hyvin toimi ainakin sen 500 m ja innostus kasvoi entisestään.
olut- Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Moi pitkästä aikaa työt sotkee harrastukset mutta nyt pääsin laittamaan taas miniä eteen päin. Mutta tietämättömälle tuli heti ongelmia. Miten ja mistä toi kuvissa oleva risa kumi vaihdetaan. siis mistä alan purkaa? ja mikä kumi ruo mahtaa olla ?En löytänyt muttereita /pultteja mistä aloittais. Täytyykö lähteä konehuoneenpuolelta ottaa ne 2 mutteria irti ? krtokaa ettei tartteis purkaa koko autoa. yritin katsoa mini korjausoppaasta hajoituskuvaa mutta ei paljon selventänyt.
tailke Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Täältä löydät kuvat: http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=53 Kumi on hydrolastic-jousituksen suojapussi. Vaihto ei ole ihan helppo; siksi laskisin vian lähinnä kosmeettiseksi haitaksi. Pohjaanlyöntikumi (puuttuva sellainen) osanumero 74 kannattaa vaihtaa. Somerford näyttää myyvän suojakumia tai ainakin on sen hinnoitellut, saatavuus ? Vaihdossa pitää ensin ainakin tyhjentää jousitus jne. jne. ja paljon muuta. Ps. löytyy avuksi suomenkielinen korjaamokäsikirja ko. hommasta, jos päädyt kuminvaihtoon.
olut- Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2015 Eli ei haittaa katsastukseen ? . Voinko ottaa kokonaan pois? se osa 74 on(Hyllyssä) aikeissakin vaihtaa ja suojapussikin on hyllyssä.mutta jos ei tartte vaihtaa niin hyvä.
olut- Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Onpa aikaa mennyt kun tänne viimeeksi kirjoittelin .On olut vähän insbiraation puute. mutta tänään menin ja tein penkinrungot kuntoon verhoilua varten . Kun purin verhoillutpois niin pientäruostettahan rungoista löytyi.ruosteen poiston yhteydessä tein havainnon ettei pohjamaalia ole käytetty.Vaikka olivat tehtaan jäljiltä Mutta nyt on.ei muuta kun penkit verhoilijalle huomenna. Löysin vanhaa äänieristettä rullan (Kuvassa) vioko tuota käyttää sisä pohjassa kun siinä ei ole tinapaperia ollenkaan? olen kuullut että minissä lattia lämpeää kesällä aika lailla. Liekö totta vai tarua ? Kun omia kokemuksia ei ole. Kuulin tämän kun jututin erästä ministiä. laitoin muutaman kuvan :P
koirankoppi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Alunperin lattiassa oli 60 luvulla äänieristeenä ns. ruskeaa "kamelinkarvaa". Ei lattia niin paljon lämpene, että siitä mitään vaaraa olisi. Pakoputken kohdalta vähän, mutta ei mitään käytännön merkitystä.
olut- Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2015 okei mutta kuinkapaksua se "kamelinkarva "oikein oli meinaan kun tää ei ole kun 5mm paksuudeltaan . että laitanko useamman kerroksen että eristää ääntä kunnolla
olut- Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 No nyt on minissä keulamerkki paikallaan. äänieristys laitettu ja matto lattialla. ei ihan paras sopivuus(istuvuus) Liimallako olette laittaneet palasen ovi pilarin alareunaan vai ovii tiivisteen väliin ? Pyöräkotelot on kai pakko liimata. täähän jäi vähän kesken kun liima loppui. täytyy jatkaa huomenna. mihin viimeisen kuvan palanen tulee ? -tipi- 1
Mini1380 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2015 Noi tulee siihen tunnelin päälle molempiin ulkoreunoihin.
olut- Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2017 No nyt se taas lähti valmistumaan meinaan että pitkän tauon jälkeen tapahtui jotain pientä. Sain etuoviverhoilut ja etupaneelin (mittariston) verhoillut paikalleen . Penkit ei vieläkään valmiit. mutta jo hyvällä mallilla tulossa
ZepeteuZ Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2017 Ihan komiaa! Mistä hommasit verhoilut oviin,kojelautaan? Onko tuo nyt sitten Dove vai Cumulus grey? Oot laittanut näköjään eri grillin kuin mitä alun perin on ollut ja tämä ei suinkaan ollut moite,hyvännäköinen!
olut- Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Vaimo sattuu olemaan verhoilija niin sieltähän sitä verhoilut hommataan. Ei ole kumpikaan en tykännyt siitä kuvioinnista ,.tää on vähän paksumpaa nahkaa silvertex /plata.Päädyin tähän koska en museorekisteröi.( on ihan harraste peli) Penkit on tässä vaiheessa laitoin muutaman kuvan kyllä se taas tästä lähtee.
olut- Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2018 APUVA APUVA Kertokaa hyvät ministit miten etu jarrukenkien jouset tulee nyt ei ymmärrä .varmaan ihan helppoa mutta nyt ei minun mukavuus alueeella, Miniä ajettu talliin ja ulos ja kengät aivan soossissa . otin rummun pois ja kengät löysällä ja siivo sen mukainen.meinasin ilmata jarrut mutta ilma ruuveja ja letkuja katkeili joten uusia osia tilattu ja tullut mutta nyt tällein. Kuvina ohje kirjoista että HÖLMÖKIN tajuaa (jouset) eikö kaikki jouset tule jarrukilven puolelle..Projekti ollut jäissä mutta aattelin loppu kuusta päästä leimalle
tailke Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2018 Auttaako tää: ihan vaan vihjeenä näitä löytyy netistäkin siis kuvia
olut- Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2022 No nyt tuli sellainen ongelma että vauhti pyörä pyörii hutia eli ei pyöritä konetta mutta kun kytkintä painaa niin vauhtipyörä menee paikalleen ja kone käy onko joku säätö homma vai missä vika otin startin pois ja huomasin että vauhtipyörä pyörii ja ei pyöritä konetta mutta kun painan kytkintä niin johan se rupee pyörittää konetta käy hetken tyhjä käyntiä ihan normaalisti ja vähän ajan päästä rupee röpöttämään kunnes sammuu missä vika?
Turbo 69 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2022 Vauhtipyörä on irti, kiinnitys mutteri löystyny auki. Kytkintä painaessa ottaa kartio sen verran kiinni, että starttaa. Ota kytkin koppa auki, jos pystyt, vaati vähän enemmän töitä. Eli, moottorin kiinnikkeen pultit irti, nosta konetta ylöspäin ja koppa irti. Ei ole helppo homma, vaatii vähän kokemusta ja ehkä työkalujen muokkaustakin. Paine-asetelman purku ja näet kiinnitys pultin. Toinen vaihtoehto ottaa kone pois ja sitten purkaa. Paha rasti kuitenkin aloittelijalle, pyydä apuja joltakin kokeneemmalta Ministiltä, jos mahdollista.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään