olut- Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2014 ole hyvä sinä nopee täällä ei kannata paljon mainostaa löytöjä Moottori meni jo jollekkin minin harrastajalle >:(
koirankoppi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2014 Joo, kyllä se on heti tartuttava tilaisuuteen jos on tarjolla ja tarvitsee. Ne ajat ovat menneet kun näitäkin oli tarjolla vähän joka puolella, lähes haku palkalla. 20 vuotta sitten 8)
olut- Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Kertokaahan viisaammat voiko noitten ovien istuvuutta säätää mistään istuu muuten hyvin mutta alareuna ei. kuvat 3 2 pystyykö säätämään oven karmista olevilla palikoilla kuva 1
Mini1380 Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 No ei alareunan hörsymistä voi oikein muutoin säätää kuin ovesta riuska ote ja vääntöä, niin ne maalarit ja peltisepätkin tekee. Vai onko sulla liian paksu tiiviste välissä?
olut- Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Joo se tiiviste asia tuli mullekkin mieleen ja laitoin vanhan tiivisteen. Vähän parempi mutta vieläkin jää kantamaan. Ilman tiivistettä on liian sisällä mutta näyttäisi olevan tasaisesti joka puolelta. Ootteko te muut saaneet ovet just korinpinnan kanssa tasalle vai kuuluuko tämä näihin 60 luvun vehkeisiin. Vähän hirvittää ruveta vääntämään mutta jos ei muu auta niin pakkohan se on. Mutta taidan kuitenkin vielä odottaa teidän kommentteja ennen kuin ....
minorv8 Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Kyllähän noi tuppaa vähän irvistämään mutta näyttää aika isolta raolta. Mutta jos ovi istuu ilman tiivistettä nätisti ja rako oven ja korin välillä on tasainen niin ohuempi tvviste vois auttaa. Ainakin pickup omistajat briteissä ovat törmänneet siihen ettei ovi tahdo mennä edes kiinni. Uustuotantotiivisteet ovat liian paksuja ja jäykkää matskua.
minorv8 Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Niin, toi jäi sanomatta että tolla pellinlipareella mihin nylon-kikkare vastaa saat säädettyä sen oven syvyyden ilman tiivistettä.
Ado50 Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Minä olen käyttänyt "huuli tiivistettä" Mk1 ja Mk2 ovissa kun nuo uusituotanto tiivisteet ovat mitä ovat. Lahdesta Etralta olen tiivisteeni ostanut ja malliltaan ne ovat vastaavat kuin Korjakumin TUOTE no 1082 523 http://files.kotisivukone.com/korjakumi.kotisivukone.com/tiedostot/108_muotonauhat.pdf Tiivistää hyvin, on elastinen ja paikalleen laitettunakin ihan kelvollisen näköisiä.
tailke Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2014 Ado50 linkissä jotain hämärää ( ylimääräinen  perässä), toimisko tämä http://files.kotisivukone.com/korjakumi.kotisivukone.com/tiedostot/108_muotonauhat.pdf
olut- Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 2014 Kiitos ystävät vinkeistä tulin siihen tulokseen ettei kannata ostaa tarviketiivisteitä. Etolasta ostetut oli jo aika lähelle. Jäi noin 2 mm vielä korilinjan ulkopuolelle. Mutta eiköhän nuo asetu käytössä tai sit pitää vetää liina ovesta oveen ja laittaa jännitykselle 2 viikoksi. Etolasta löyty samalla numerolla heti hyllystä. Ja Niinkun ymmärsin Minorv 8 vastauksesta "tuppaa vähän irvistämään " niin saa varmaan kelvata vai mitä olette mieltä asiasta ?
koirankoppi Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2014 Miksiköhän sellaisia surkeita tarviketiivisteitä yleensä tehdään?? Eikö niistä ole kukaan antanut palautetta kun niitä yhtä surkeita aina vaan on tarjolla??. Minulla oli jo yli 20 vuotta sitten Cooperia varten sellaiset tarviketiivisteet ja niillä ei saanut ovia toimimaan. Roskiin meni. Onneksi silloin vielä löytyi Alavuden suunnalta uudet alkuperäiset. Kyllä ne Mk1/2:sen ovet aina vähän "irvistää". On kyllä paljon siitäkin kiinni kuinka on korjannut helmoja ja kolmiopaloja. Niittenkin vaihdossa saa olla aika tarkkana. Pienetkin mittavirheet näkyy sitten sovituksissa.
olut- Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Mulla ei tarttenut hitsailla niitä paloja ja helmoja. Onhan ne voineet irvistää jo ostaessa 8) Ei älynnyt kaikkea kattoa. Kuskin puolen ovessa sama homma ei kai auta kun vedättää liinalla ovia sisään päin jos sais siten niitä kuosiin :-\
tailke Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Tiivisteitä on kokeiltu varmaan tarpeeksi, mutta onko lukon säätöjä mietitty lainkaan? Kannattaisko kokeilla??
olut- Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Kerroppa mistä niitä lukkoja säädetään kun en tiedä karmissa olevasta ei saa ku noin 2 mm säädettyä on kokeiltu mistä sitten
tailke Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Kyllä pala 26 liikkuu enemmän kuin 2mm, ota vaikka irti ja katso reikä karmista. Aina on säätövara riittänyt.
olut- Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Kiitos tailke ^-^ Olihan siellä kuskin ovessa varaa säätää mutta apparin ovi oli jo säädetty loppuun sillä se ei mennyt kun 2 mm.uskinovi ihan ok nyt .Laitoin vielä vedätykseen jos se menis apukuskin ovi jännityksellä kohalleen. saa nyt nähdä se on vähän sellanen" toivotaan toivotaan asennus" jos ei niin vielä etsittävä toisenlaisia tiivisteitä. Koska on varaa ilman tiivistettä.
olut- Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Kyllä se vain auttoi taivutus. Miten austin maxsin kone kävisi miniin? Eikö se ole etuvetoinen ? onko sama auto kuin maileri ? onko sama aski ?Kun lueskelin niin taitaa olla 5 lovinen laatikko.
Mini1380 Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Ei helpolla, on, ei ole, ei ole.Maxin koneen ja laatikon osia ei han samalla tavalla ole saatavilla kuin Minin osia.
minorv8 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2014 Isompi ja korkeampi ja painavampi. En tiedä onko oikeasti mitään etuja laittaa Maxin konetta. On noita muutama kai survottu Minin keulalle mutta vaatii melkoista temppuilua (esim. Tunturivuoren sininen lintulauta-Mini). Helpommalla saa nykyaikaisen koneen ja laatikon keulalle.
olut- Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2014 OK ystävät ja talonmiehet.Taas meni 1 moottori mitä ajattelin .Mutta on nämä todella toimivat sivut kiitos teille aktiivisille ja tietäville. Kyllä se kone vielä löytyy ja sori jos taas kyselen että käykö tämä kone ? Tietämätön kun olen .
koirankoppi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2014 Kaikki kunnia näille muitten moottoreitten sovittelijoille! Hienoja laitteita on rakenneltu jo useita, viimeksi tämä hieno keskimoottori! Mutta jos haluaa että on Mini harrasteautona, niin miksi se pitää laitella joksikin muuksi kuin Mini ?! :) Minissä pitää olla Minin ääni ja se on kyllä tosi maukas kun on oikeilla tavoilla/paloilla kutiteltu. Mahdollisuuksia riittäviin tehoihin/ominaisuuksiin löytyy kyllä ihan Minin omistakin paloista :) Vaikka hienojahan ne värkätyt laitteet on ja nöyrä hatunnosto kaikille rakentelijoille, joilla on valtava kädentaito taikoa kaikkia erikoisuuksia. Mutta jos haluaa kuunnella jonkun japsivärkin moottorin pärinää, niin miksei aja sitten sellaisella :) Vikun V8 on sitten ihan oma lukunsa! Se on vielä saman konsernin paloista. Ja nyt ei kukaan saa vetää hernettä nokkaansa :)
olut- Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2014 Niin kyllä on tarkoitus pitää mini mininä. Mutta kun on 850 niin tuntuu että jaksaako se mennä mihinkään. 1000 kai riittäis mut mielummin laittais samantien isomman mutta ei noita koneita nykysin ole pahemmin tarjolla . Muuten mites noi ikkunoideen "nakkiikkunat " väliin tuleva tiiviste mihin kohti tulee ja millainen kun ei ole kummassakaan" Suomalaisessa yhtiösssä"saatavana. Mitä olette käyttäneet.Löytysköhän etolalta. vois kysyy kun tietäs mallin?
koirankoppi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2014 Mahtaneeko sellaista vastaavaa Suomesta saada? En ole kyllä nähnyt. Kyllä niitä uustuotantona jonkinlaisia maailmalta saa? On tähän asti tarve löytynyt omista jemmoista. Voisi löytyä vieläkin? Onko kiirus? Minulla olisi osina yksi 1300:nen kone, joka on jonkinasteisesti viritetty. Kansi tehty ja kireempi nokka. Mahlen S/GT:n männillä. Itsellä se ei ole koskaan ollut nipussa. Jos sellainen projektikasa kiinnostaa? Pitäisi kyllä ostajan käydä itse toteamassa laatu ja noutamassa.
FD100L Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2014 Niin kyllä on tarkoitus pitää mini mininä. Mutta kun on 850 niin tuntuu että jaksaako se mennä mihinkään. 1000 kai riittäis mut mielummin laittais samantien isomman mutta ei noita koneita nykysin ole pahemmin tarjolla . Muuten mites noi ikkunoideen "nakkiikkunat " väliin tuleva tiiviste mihin kohti tulee ja millainen kun ei ole kummassakaan" Suomalaisessa yhtiösssä"saatavana. Mitä olette käyttäneet.Löytysköhän etolalta. vois kysyy kun tietäs mallin? Tarkoitatko sitä pystysuoraa tiivisteen pätkää? Eikös se tullut siihen päälimmäisen lasin reunaan, joskus löysin jostain Etolasta tai Korjakumista missä ura lasinpaksuinen ja toiselta puolen paksumpi ja tiivisti lasien välisen raon. Samoista paikoista löytyy sopivaa (ei alkuperäistä, mutta hyvin toimivaa) uralistaa lasien ala- ja yläpuolelle.
Turbo 69 Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2014 Se tulee alimmaiseen lasiin ja löytyy Minitroniltakin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään