sir samurai Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2022 Itselläni oli juurikin sama "vika", koneen kasaaja oli minun tapauksessa laittanut sen huonosti kiinni tai jättänyt auki. Muistaakseni mulla oli siinä pultissa oli noussu joku metallipiikki, olisko sitä vasten kiristetty. Mutta asiaan, onnistui ensikertalaisellakin, kun irroitti moottorin kiinnikkeen vauhtipyörän päästä ja nosti vähän ylös tunkilla. Kytkin kopan pulttien kanssa sai kyllä taikinoida, on hieman ahasta. Mutta kyllä ne sieltä sai kaikki alimmaiset ja takimmaisetkin auki kun malttoi vaan nysvätä. Menee kyllä useampi tunti tuuskatessa, mutta tehtävissä. Rohkeasti vain tulta päin
olut- Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2023 Moi Kaikille Nyt on kytkin koppa irti ja vauhtipyörän mutteri on ollut kiinni jos yritän lukita vauhtipyörän rattaasta .Ettei mutteri pyörisi, niin vauhtipyörä pysyy paikallaan mutta mutteri ei lukkiudu vaan pyörii ? siinä on seuraavaksi sellainen kullan värinen pelti, onko siellä jousia että uskaltaako sen avata / saako sen laitettua ehjänä pakettina takaisin. ilmeisesti syvemmällä täytyy olla jokin lukitus homma että vauhtipyörä lukkiutuu jos se lukitaan ja mutterin voi avata. hihna pyörien päästä kun yrittää lukita pyörimisen niin mutteri aukeaa hihnapyörän päästä. Miten saan lukkoon ettå voi aukaista kytkimen pään mutterin. eli se on tosi lujassa /kiinni vika ei ollut siinä mutterissa.
MiniKö Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2023 Mutterin alla lukitusprikka(peltiä) jonka alla kuvanmukainen (88G508 - Mini flywheel keyway) prikka jolla vauhtipyörä lukittuu kampiakseliin.Uskaltaa avata.Saatko kuvan tänne?
olut- Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2023 eli ylläolevasta kuvasta toi peltinen levy joka on 3 pultilla kiinni voiko ottaa irti vai lenteleekö sieltä jousia ym. pitäisi saada vauhtipyörän mutteri esiin että voisi yrittää napakkaa iskua jos se sitten aukeaisi. Nyt ei voi lukita moottoria että se ei pyörisi koska rikka on varmaan rikki koska se ei lukitu .
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2023 Se on paine-asetelma, auki vaan ne pultit, ei lentele mitään. MiniKö 1
MiniKö Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2023 1 kuva kertoo enemmän jne Turbo 69 1
olut- Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2023 Ensin Kiitän kaikkia minua auttaneita. Menin rohkeasti tulta päin ja vaihdoin samalla kytkin levyn ja paine laakerin + rikan joka piti vauhtipyörän ja kytkimen paikallaan (siinä oli vika kytkimen puolelta rikasta lähtenyt "korotukset pois" mutta nyt tuli sitten uusi ongelma? Ei riitä säätö varat kytkimen säädöissä, eli ei mene vaihteet päälle käynnissä ollessa . Ei siis kytkin irroita. Mielestäni ei tarvitse ilmata, koska purettu pääsylinteriä pois ottamatta.mikä meni teidän mielestä vikaan? mitä nyt teen?
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2023 Kannattaa silti ilmata, joskus sinne pääsee silti ilmaa. Onko painelaakerin pultissa mutterit tarpeeksi auki? Onko paineasetelmassa oleva levy oikein päin?
olut- Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2023 Kyllä on kaikki osat oikein päin. kytkin luistaa.nyt on sellainen tilanne ettei kytkin ole loppuun asti kasattu vaan paine asetelma on näkyvissä , ja kun laitat vaihteen päälle ja pyörität renkaista niin moottori ei pyöri. auto siis ilmassa etu päästä 4 vaihteella moottori pyörii vähän ihan kun kytkin olisi alas painettuna koko ajan eli se luistaisi olisiko vinkkejä tähän
Kimi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Moi, Luin uusiksi, eli sulla ei ole kytkimen koppa vielää kiinni. Onkohan tässä tilanne se, että ei ymärretä miten tasauspyörästö toimii. Eli vaihde päällä, niin pyörästä kun pyörittää niin toinen pyörä pyörii vastakkaiseen suuntaan, kun auto on ilmassa. Jousilautasen prikan korotus pitää olla ulospäin. Jos sen laittaa väärinpäin, niin käy niin että sylinterissä ei riitä liikevara, vaan se pohjaa lukkosokkaan. Ja yksi vaihtoehto on kanssa että jousi on kuolettunut. Laita se lautanen tasoa vasten, niin käpälien pitää olla 3-5mm tasosta. Onko jousilautasen pultit varmasti kiristetty pohjaan asti? /kimi
olut- Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Moikka, vastailen isäni puolesta. - kytkimen osat mitattu tönärillä ja kaikki uudet osat ovat saman kokoisia. - asetelma purettu ja varmistettu että osat ovat oikein päin ja oikeassa momentissa. -asetelma asennettu koneeseen ja asennuksen jälkeen kytkin kantaa, (vaihde päällä moottorissa männät ei liiku renkaita pyörittäessä) -4 vaihteella moottorissa männät hieman pyörähtää mutta silti tuntuu kuin kytkin olisi pohjassa ja luistaisi. -auto tullut korjaamolta tässä kunnossa, voisiko vika olla voimansiirrossa vaihdelaatikolta moottoriin MiniKö 1
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Nyt meni vaikeeks, pirun paha sanoo näkemättä, mikä vikana. MiniKö 1
MiniKö Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2023 Miksi muuten meni korjaamolle?
olut- Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2023 Jarruputkien ja jarrujenlaittoon . Ajelivat sillä että jarrut hioituisi kohdalleen ja kun menin hakemaan sanoivat ettei saa enää autoa käyntiin. ja siitä tämä homma sitten alkoi.
Kimi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2023 Moi, Kun laitoit sen prikan jossa se korotus, niin menikö se pohjaan asti ja oikein päin ? Akselin ura , vauhtipyörän ura ja se prikan korotus ei ole keskellä, vaan vähän sivussa. Ne pitää lqittaa linjaan. Jos laittaa väärin, niin voi tapahtua vaikka mitä ihmeellistä. Jos vauhtipyörän prikka oli jo lähdössä risa, niin jotain tossa on ollut alkujaan jo pielessä. Ota se jousilautanen irti ja tarkista nyt toi ensin, eli avaat ne kolme pulttia jotka siinä jousilautasessa. /kimi
olut- Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 kyllä on pohjassa ja oikein päin
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Nyt kun on tuossa vaiheessa, ota vauhtipyörä irti ja kokeile sitten vaihde päällä, pystyykö sitä ensiö pyörää pyörittämään. Sitä kampi-akselin päällä olevaa uritettua ratasta.
Kimi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Mites se jousilautanen ? Onko kuolettunut ? Se on ainoa vaihtoehto, jos kytkinlevy on kunnossa. /kimi
Kimi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2023 Ja löitkö varmasti painelaakerin pohjaan asti ?
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Oliko ensiö rattaan lukitus prikka oikeassa asennossa laitettaessa vauhtipyörää paikalleen? Se U:n muotoinen pala ylhäältä päin? Se voi muuten tipahtaa alaspäin ja vauhtipyörä ei mene tarpeeksi syvälle. Tai jos menee, estää kytkinlevyn riittävän liikkeen, jäädessä sinne väliin.
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Olikos tää ollu jo ajossa sen v:-18:n jälkeen? Ja sitten viime kesänä tuli tämä kytkin/vauhtipyörä ongelma?
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Täytyy nyt jo tunnustaa vanha moka, kerran kasattiin yks kone kaverin kaa ja käyntiin lähti. Mut kytkin ei suostunu toimimaan millään, vauhti pyörä uudelleen irti ja paljastui, että ensiöpyörän lukitus U-sokka oli päässy irti, kannitti siellä välissä. Osat kunnolla paikoilleen ja vot, toimi. Tosin oli kyllä se ensiö rattaan laakeriholkkikin oli saanut siipeensä, se piti vaihtaa ehjään.. MiniKö 1
olut- Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2023 Ei ole ollut ajossa minulla vielä ikinä . Ajattelin jos nyt tänä kesänä mutta.... Siis Kytkin toimi mutta rikka oli palasina . remotin jälkeen kytkin ei toiminut. tehdyt toimen piteet. Vauhti pyörän kiinnitys pultista oli mennyt kierteet. jonka seurauksena oli rikka niin kovilla ettei kestänyt. Tehty uudet kierteet ja hommattu sopiva kierteinen pultti pitämään prikan ja vauhtipyörän kiinni. samalla vaihdettu uusi kytkin levy. ja paine laakeri. Laakeri laitettu niin kuin vanha oli . (akselin päässä ettei akseli tule laakerin kehästä yli. ennen kytkin toimi nyt vielä ilmaan ja yritän säätää jos toimisi . mikä ensiö ratas. vauhtipyörä meni helposti paikalleen.
Turbo 69 Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2023 Ensiö ratas eli kytkin hammaspyörä. Siinä kytkinvivun ja rajoitin tapin välissä pitää olla n.1,5 mm rako. Uusitko sinä sen paine-asetelman? Onhan kytkin levy varmasti oikein päin?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään