Jamppa Maijala Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Muistaisko kukaan vakio 12G940 kannessa jossa 33/29 mm venat palotilan kokoa? Entä mikä sellaisessa vakio 1275 moottorissa Hepoliten 21251 männässä on kuppia? Puhutaan tällöin 8,8 puristussuhteesta. Kiitoksia
Jamppa Maijala Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Itse itselleni vastaten: käytä haku toimintoa :-[ Minorv:n vanhasta viestistä nuo löyty: Neitseellinen kansi 21,4 cc Pahvi 3,4 Mäntä olis 8,4cc taas toisesta viestistä, pitääkö paikkaansa? Näin puristussuhde lienee 9,1 paikkeilla.
Mini1380 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Myöskin eri tyyppisten pahvien tilavuuksissa kiristettynä eroja ;-)
Mini1380 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Ja ei puristukset jäävät 8.8:1 koska 21251 männissä männänlaki on "matalampi" kuin esim.21253 "korkeapuristemännissä"
Mini1380 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2014 21251:http://www.minispares.com/product/Classic/Engine/Block/Piston_liners_Rings/P21251-20.aspx? 100110&ReturnUrl=/shop/classic/Engine/Block/Piston~liners~Rings.aspx|Back%20to%20shop 21253:http://www.minispares.com/product/Classic/Engine/Block/Piston_liners_Rings/P21253-20.aspx?100110&ReturnUrl=/shop/classic/Engine/Block/Piston~liners~Rings.aspx|Back%20to%20shop
FD100L Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Eli sulla ei ole ko. osia tällä hetkellä, muutenhan tuo mittaamalla onnistuisi.
Jamppa Maijala Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Eipä ole noita ns. vakio-osia. Kaikki kannet esim. on jollain lailla nakerrettuja. Tämä on ajatusleikkiä mahdollisen keskiverto varamoottorin tekemisestä kilpa-autoon. Tyhjiä stanu lohkoja kuitenkin olis useampi 8) . No nythän ymmärsinkin että kuppi on saman kokoinen esim.21251 ja 21253 mutta "männän laki" on eri korkeuksinen. Ja tuo 21251 on neitseellisellä kannella ja pahvista riippuen noin 9:1 luokkaa ? No kyllä tämäkin maailma alkaa valkenemaan, hienoa. Tuskaa kun jakaa niin aina helpottuu. 8)
Mini1380 Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Ei kun edelleen ne puristukset on sen 8.8:1 21251 männillä kun kaikki on stanua.
Jamppa Maijala Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 O:-) O:-) Okei uskotaan ;D ;D Mutta mun tekstissä luki"riippuen kansipahvista" niin en jaksanut kirjotella kaikkia vaihtoehtoja O0 oikasin että ysin luokkaa. Minulle sinänsä 8) aivan sama näin pienillä puristussuhteilla että onko se 8.8 vai 9. Tietty tarkka pitää olla Mutta sen kai ymmärsin ;D että kupit on kyseisissä männissä saman kokoisia. C:-) Meikäläiselle tarttee teoria asiat usein vääntää rautalangasta. Mutta voihan olla että meni nyt perille tai sitten ei, mutta kai saan :-\ kysyä lisää jos jäi jotain epäselvää ? ;D
Mini1380 Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2014 Kupit on samaa kokoa 21251 ja 21253 männissä ero on männän tapin korkeudessa. Tehollisestihan toi matalampi mäntä on sikälikin huonompi kun ei tule lähellekkään lohkon tasoa eli palotapahtuman kannaltakin aika huono ratkaisu. Kysyä aina saa ja välillä hyvä kyseenalaistaakkin tiettyjä juttuja mitkä on vaan aina tehty näin tai näin, kummasti ne brititkin saa vielä tänäpäivänäkin ahaa elämyksiä 5-reikäisen A-sarjalaisen virittämisessä vaikka luulis et kaikki on kokeiltu...... Lähtökohtaisesti hommaisin noi 21253 männät niin ei tarvii lohkoa plaanata niin paljoa ja ne oli vissiin ainakin joskus tehty paremmasta matskusta (totuudesta en tiedä).
minorv8 Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2014 Materiaali voi olla sama mutta 21253 mäntä on erilainen kuin 21250/21251. Korkeapuristeisessa on pienempi leikkaus öljyrenkaan alla kuin noissa kahdessa eli pitäis olla siinä suhteessa tukevampi. Myös männäntenkaat oli erilaiset. Pikkiksen koneeseen vaihdoin noi korkeapuristeiset juurikin sen takia ettå edelliset jäi melkein millin tason alle. Petroolipuristuksilla ei kiinnostanut ajaa. Vanhat moneen kertaan ronkitut koneet on yksilöitä joten kannattaa selvittää mikä on todellinen lähtökohta ennen kuin hommaa uusia osia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään