Juge Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2014 Tervehdys! Täällä foorumilla on varmaan ollut aiemminkin Cooper S:än öljyn kulutuksesta puhetta. Meilläkin S:sä vei öljyä sen verran että kerran viikossa sai pari desiä laittaa lisää. Ja viikossa tulee mittariin keskimäärin 400km ja enemmän. Öljynä koneessa oli Mobilin 5W-30 ESP Formula, eli se mitä Mobilin taulukko sanoo että tämä öljy kuuluu Cooper S:ään. Vaihdoin noi öljyt lähes hetimiten kun auto ostettiin marraskuussa -13. Pari viikkoa sitten vaihdoin uudelleen öljyt kun ESP Formuloilla ajettu ehkä 7-8tkm. Kävin hakemassa varaosaliikkeestä (varaosaliike, ei Motonetti) uudet öljyt. Juttelin myyjän kanssa aiheesta ja alettiin ettimään oikeaa öljyä. Mini suosittelee Castrolin Magnatechiä (muistaakseni se oli Magnatechi). Ja kun verrataan Magnatechin laatuluokituksia Mobilin tuotteisiin, laatuluokituksiltaan vastaava on Mobil 5W-40 3000 X1. 5W-50:iä liike ei suositellut, koska nykyautoissa on niin pienet öljykanavat että ei tiedä voiteleeko 5W-50 tarpeeksi hyvin kun kone on kuuma. Ostin 5W-40 3000 X1 kaksi purkkia, varooksi jos saa lisätä. No nyt on ajettu kaksi viikkoa, eikä ole ainakaan vielä tarvinnut lisätä desiäkään. Ehkä aavistuksen on kuluttanut öljyä, mutta ei läheskään niin paljoa mitä 5W-30:iä. Positiivista :) Eihän toi vajaa 500km ja pari desiä paha kulutus ole, jos verrataan dkw tuotteisiin jossa kone saa kuluttaa 1L / 1000km ennenkuin edes mietitään tehdäänkö koneelle jotain...
simonits Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2014 öljyn merkilläkin on vaikutusta kulutukseen jotku öljyt hävii nopeemmin kuin toiset,mersun takuun alaisissa autoissa on myös tuo 1litra saa kulua 1000km mikä luokitellaan ominaisuudeksi,joten mielestäni ei hätää onneksi öljy on halpaa :)
Igor Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2014 Merkkiliikkeen laittama Nesteen 5W40 tuntui häviävän koneesta lähes huolestuttavalla vauhdilla. Nyt koneessa on Castrol Magnatec 5W40 C3, ja se tuntuu pysyvän öljytilassa vähän sitkeämmin.
Sami_R Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2014 ...Niin sehän on Castrol EDGE, mitä Castrol ensisijaisesti suosittelee Cooper S:ään. Magnatec käy myös, mutta EDGEÄ minä laittaisin. Voi pysyä paremmin koneessa kun on laadukkaampi koostumus kuin Magnatec:ssä. Öljyn viskositeetti luokitushan ei kerro öljyn laadusta paljoakaan.
MiguelS Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Perhana kun kerkesin jo tuossa aikaisemmin ostamaan Shellin Ultra Helix Longlife 5W30 -öljyä. SItä on nyt koneessa. Ihan mielenkiinnosta olisi voinut testata tuota Edgeä mitä Castrol suosittelee. Ainakin Laakkosen laittama Nesteen 5W40 kura hulahti koneesta nopeasti läpi.
holkki Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Itse olen vaihdellut Castrol pro edge 0w-30 n.5tkm välein,ja joutuu jo tuolla välillä hieman lisäilemään....no osa tulee kampuran takapään Stefan läpi mutta näytti oleva paikallisessa puodissa saman valmistajan 0w-40 tavaraa. Onko kellään ko.öljystä kokemuksia,auttaako tuo "kuuman pään paksuntaminen" moottorin läpi menevään kulutukseen vai onko vain "mutua"? Itselleni tuolla LL-merkinnällä ei luonnollisesti merkitystä, mutta hieman ihmetyttää tuo merkkiliikkeen käyttämä 5w-40 visko kun useilla öljyvalmistajilla suositus N14 koneeseen on 0w-30 tai 5w-30? Onko merkkiliike "paksuntanut" kokemusperäisesti? Näyttää jengi valittelevan että "Nestettä" palaa läpi !
MiguelS Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Taitaa olla tuolla Nesteen 5W40 öljyllä halvin sisäänostohinta/paras kate ja paras saatavuus, joten sitä sitten. Tai sitten liikkeiden ostajat on saunanlauteilla voideltu ostokuntoon Nesteen toimesta. Autokeskus ja Laakkonen molemmat laittaa tuota Nesteen 5W40 öljyä.
johnny Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2014 mulla on muistaakseni shellin 5-40 jota jatkettu mobilin 5-50.. tehot häipyny mut litkut pysynyt sisällä. ;)
MiguelS Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Jaahas ja eipä näköjään pysy Shellin litkut koneessa. Litra mennyt öljyä kolmessa kuukaudessa...
Mini1380 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Millä kilometreillä MiguelS ja ennenkaikkea millaisella ajolla häviää toi määrä, jos paljon possuttelee niin sitä öljyä kuuluukin kulua. 3kk ja 1L ei ainakaan omilla kilometreillä kuulosta paljolta.Suositeltu öljyhän on 0w30 noihin uudempiin uusiin Mineihin
MiguelS Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Oiskohan tullut kilsoja jotain 1000 per kuukausi ja todellakin rauhallista maantieajoa varmaan 90%.
Igor Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2014 Kuulostaa kyllä maantieajoon ja kilometreihin nähden aika isolta kulutukselta... Kyllä tota Castrol Magnatecia sai kans lisäillä R53:een kun tuli kesäkelit ja kaasua pystyi pitämään "hetkittäin" pohjassa. :) Nyt koneessa on Motul 300V 5W-40 esteriöljyt, kesän jälkeen lienee selvillä paljonko sitä kuluu...
MiguelS Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2014 Joo en tiedä onko normaalia vai ei. Paljon tehokkaidenkin autojen kanssa tullut pulattua ja eipä ole öljyä tähän tahtiin mennyt.
Igor Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2014 Niin joo, meikäläisellä näyttäs vähän toi öljypohjan tiiviste hikoilevan, mutta ei niin paljoa että merkkais reviiriään. Eli ei sen piikkiin oikein voi tota hävikkiä pistää. Välijäähystä sitä öljyä tuntuu aina löytyvän kun sen irrottaa, eli huohotuksen kautta sitä ainakin häviää...
Esko Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2014 Omassa R53:ssa tippui öljynkulutus oleellisesti, kun vaihtoi venttiilikopan päällä olevan huohotusventtiilin. Varsinkin reippaamassa matka-ajossa 1500km reissulla meni se litra vähintään, niin nykyisellään samalla reissulla hädin tuskin huomaa laskeneen ylärajasta. Jostain foorumilta lueskelin tosta, että alkaa jumittamaan ajan saatossa ja sitte huohottaa sitten muualta kuten öljypohjan tiivisteen välistä. Venttiili taisi kustantaa jotain 15€ luokkaa ja on 2min homma vaihtaa.
MiguelS Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 ... Ja taas meni 4 dl öljyä koneeseen. Hohhoijjaa.
next Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2014 Jotain vikaa huohotuksessa. Itsellä vuotaa öpohja hiukan ja kerran joutuu öljyjen vaihdon välissä lisäämään. Jos radalla käy niin saa lisätä pari kertaa.
holkki Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2014 Joo,huohotus ongelmien epäilen minäkin vaikuttavan suuresti tuon uudemman MCS öljynkulutukseen.Tuli kokeiltua maailmalla suosittua tapaa tukkia pösön varaosa-tulpalla se imusarjaan menevä huohotin lähtö venttiilikopan kannesta kun asensin Oil catch kannun toiseen huohottimeen.Ja tuloksena jo aikaisemmin hihkunut/vuotanut kampuran takapään stefa suorastaa valutti öljyä läpi,niin paljon kampikammion paineet nousi! Venttiilikopan kannaessa on jotain rakenteellista vikaa joka on tiettävästi uudemmassa versiossa korjattu ja vähentää sitä huohotusta/öljynkulutusta.Joskus kun tulee polkastua vähän pidempi täyden kaasun kiihdytys ,kattoluukun ollessa raollaan, tulee ohjaamoon vieno palaneen öljyn käry kun alkaa hölläilee ja jarruttelee moottorilla.Venttiilikopan kansi kävi pöydällä,koetin tutustua ja samalla putsailin läppiä/kanavia mutta mitään "vikaa en löytänyt,pitänee jossain vaiheessa päivittää niihin viimoisiin N14 moottorin käytössä olleisiin...
Igor Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2014 Joo,huohotus ongelmien epäilen minäkin vaikuttavan suuresti tuon uudemman MCS öljynkulutukseen.Tuli kokeiltua maailmalla suosittua tapaa tukkia pösön varaosa-tulpalla se imusarjaan menevä huohotin lähtö venttiilikopan kannesta kun asensin Oil catch kannun toiseen huohottimeen.Ja tuloksena jo aikaisemmin hihkunut/vuotanut kampuran takapään stefa suorastaa valutti öljyä läpi,niin paljon kampikammion paineet nousi! Venttiilikopan kannaessa on jotain rakenteellista vikaa joka on tiettävästi uudemmassa versiossa korjattu ja vähentää sitä huohotusta/öljynkulutusta.Joskus kun tulee polkastua vähän pidempi täyden kaasun kiihdytys ,kattoluukun ollessa raollaan, tulee ohjaamoon vieno palaneen öljyn käry kun alkaa hölläilee ja jarruttelee moottorilla.Venttiilikopan kansi kävi pöydällä,koetin tutustua ja samalla putsailin läppiä/kanavia mutta mitään "vikaa en löytänyt,pitänee jossain vaiheessa päivittää niihin viimoisiin N14 moottorin käytössä olleisiin... Ohivuotomittaus vois olla paikallaan jos tuntuu tekevän liikaa painetta kampikammioon...
holkki Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2014 Joo,ohivirtausmittaus olisi kyllä paikallaan! Jos jollain foorumin lukijalla mittarit,vuokraan mielelläni!! Mutta kyllä vahvasti epäilen tuon vanhemman venakopan kannen/uudemman imusarjan osuutta myös öljyn kulutukseen,niin yleistä tuntuu olevan tämä N14 moottorin "epänormaalin"suuri öljynkulutus.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2014 Löytyy kyllä, tulpanreiän adapteri on vaan kumiletkulla niin saattaa olla haasteellinen ruuvattava näihin uudempiin mineihin.
MattiH Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2015 Noniin, r53 vm -03, tehty öljynvaihto ja huolto liikkeessä 3900km sitten. Tänään syttyi öljyvalo matkalla töihin.. ;D Tikku ihan kuiva. Joko saa huolestua?
Mini1380 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2015 Olisin aika huolissani se kun on öljynpaineen merkkivalo.Etkö ole kertaakaan liki 4000km aikana tarkistanut öljymäärää?
MattiH Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2015 Siis pysäytin heti ja lisäsin öljyä. Ostin vasta auton, ja olin katsovinani että öljyä on, mutta tikku kusetti kun ei ollut paperia mukana. Lähinnä tarkoitin tuota kulutusta, että miten lie normaalia. Mutta ilmeisesti vielä ihan OK, kuitenkin laakkosella laitettu ne nesteen 5w-40 litkut.
Mini1380 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2015 Kannattaa vaihtaa oikeat öljyt sinne eli 5W30, suosittelen Castrol Edge 5W30stä, en ymmärrä miksi Laakkonen/Autokeskus laittavat väärää suositusten vataista kuraa sinne (parempi kate luultavimmin).R53set tosiaan tuppaa viemään hiukan öljyä joten öljyt kannattaa katsoa kerta viikkoon, sama kyllä pätee liki kaikkiin uudempiin autoihin varsinkin VAG-konsernin tuotokset. Omasta R53sta katson öljyt aina autonpesun yhteydessä eli vähintään kerta viikkoon ja aina silloin tällöin saa antaa pienen (2-3dl) huikan ja autolla ajettu n.73tkm, öljyt kannattaa myös vaihtaa hiukan useammin mitä MINI suosittelee niin on vähemmän ongelmia hydraulisäätimien kanssa.Öljytikku kannattaa uusia jossain kohtaa ne kun tuppaa katkeamaan vanhemmiten kun ovat kuitua ja uusi ei varmaan MINIllä paljoa maksa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään