-kapa- Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2006 Sain viimein talliini projektin, Morris Mini 1000 -72. ;D Aloittelin pohjan kunnostuksen ja huomasin että runkonumeroa ei ollutkaan siinä pelkääjän puolen lattiassa?? näyttäisin kuitenkin siltä että lattia on alkuperäinen, onko tämä mahdollista? missä muualla numero voisi olla? ??? Kun olen puhdistanut ja hitsannut pohjan mitä maalia suosittelette siihen?
Mitrix Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2006 siinä lattiassa sen pitäsisi olla ( joko päistään kiinni olevalla pellinpalasella ) tai sitten se voi olla (uusimmissa ainakin on) nokkapellin ja tuulilasin välissä olevaan pelliin lyötynä... Nämä minä tiedän... Itse laitoin happomaalin, sen päälle maalatessa kannattaa varmistaa että maali kestää sen happomaalin siellä alla.
minizz Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2006 Kannattaa etukäteen tarkistaa sieltä mistä maalit ostat että mikä pohjakama käy minkäkin kanssa. ettei tule yllätyksiä kun vedät pintaa siihen..menee silloin aika paljon uusiksi ;) Tai jos et et itse maalaa niin käy kysymässä maalarilta jolle viet että mitä se haluaa/suosittelee pohjiksi..
-kapa- Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2006 Lattia ja konehuone niin paksun maalin peitossa että ei ihme jos ei meinaa numeroa löytyä, mutta lattiaa putsasin siitä pelkääjän puolelta (kohdasta jossa kulkevat jäykisteurat) eikä siitä ainakaan löytynyt :-[ Löytyykö keltään omasta projektistaan kuvaa jossa runkonumero on näkyvissä lattiassa tai konehuoneen puolella, saisin tarkan kohdan selville, katsokaas on eka mini jota aloin rakentamaan :P , jos kuvia löytyy niin mailiin voi laittaa kapa.netti@hotmail.com Onko teillä kokemusta POR-15 maalista?, jos sillä käsittelisi pohjan.
-kapa- Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2006 Jeps, löytyihän se, tuossa konetilan vasemman puolen vinotuessa se oli. Oli vaan niin maalin peitossa että ei näkynyt ollenkaan. Tuossa on käytetyt levyjarrut putsauksessa, millä olette maalanneet jarrusatulat?
minizz Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2006 jarrusatuloihin on olemassa ihan oma maalinsa.. esim: http://www.ostokset.fi/pd/b5c29e6d/ löytyy lähes jokaisesta varaosaputiikista..
Pehu Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2006 Mullakin olis tähän osioon kuuluvia kysymyksiä aika kasa. Aloitteleva ministi kun olen ;D Mut jos nyt aloittais yhellä.. Mullakin on toi valmistenumero nyt vähän hukassa, sen nyt jostain tongin.. Mutta mites se alumiininen "tyyppikilpi" joka ainakin tossa toisessa (-90) näkyy olevan vasemman etuvalon likellä (konehuoneen puolella), Niin onko vanhoissa samassa paikkaa? Kun tuo projektikohde on -69 mallin Mini ja siinä on flippikeula, joten sitä peltiäkään ei enää ole :-/ Ajattelin vain joskus tulevaa katsastusta että mitähän mahtaa insnjööri tuumaa, kun moinen puuttuu :o Et jos sellaisen tarvitsee, niin mistäs moinen ;D
Pallokala Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Omassa Minissäni oli edellinen omistaja hävittänyt korinumeron lattiaremontin yhteydessä ja katsastukseen vietäessä hylsyhän siitä tuli. Jouduin hankkimaan viimeisimmältä Minin maahantuojalta alkuperätodistuksen tjsp ja sitten kats.miehen kanssa yhdessä tutkittiin vastaako auto todistuksen ja rekisteriotteen tietoja. Kun pääsimme yhteisymmärrykseen siitä, että auto ja rekisteriote oli pari, jouduin meistämään uuden numeron auton ovipilariin. Aikaa ja vaivaahan siinä meni. Se alumiinilätkä ei ole virallinen korinumero, siitä ei inssi pahemmin perustanut. ainakaan 10 vuotta sitten.
LeeHarvey Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Vanhemmissa Mineissä ainoa tehtaan laittama valmistenumero löytyy alumiinipellistä syylarin vierestä. Myöhemmin lätkä taisi siirtyä lukkopeltiin. Meistaukset tuli kuvioon vasta 70-luvulla. Tarkkaa vuotta en tiedä. 60-luvulla meistaus vaadittiin jo suomessa, joten ne on monasti vanhemmissa meistattu maahantuojan tai huoltopisteiden toimesta konehuoneen vinotukipeltiin. Tuo tehtaan tekemä meistaus on löytynyt hanttarin lattiasta. Uudemmista 80- ja 90-luvun laitteista en tiedä mitään.
Guest . Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 60-luvulla meistaus vaadittiin jo suomessa, joten ne on monasti vanhemmissa meistattu maahantuojan tai huoltopisteiden toimesta konehuoneen vinotukipeltiin. Tuo tehtaan tekemä meistaus on löytynyt hanttarin lattiasta. Uudemmista 80- ja 90-luvun laitteista en tiedä mitään.Mulla on tuulilasin ja konepellin välissä olevan syvennyksen pohjalla, auton keskilinjalla. Tuo selvisi mulle ekassa katsastuksessa. Itse en tiennyt tuota, mutta AUTODATAstahan se paikka löytyi asemalla - onneksi. Sama merkintä on tietysti kirjoitettu myös tuulilasin vasempaan alakulmaan, mutta se ei varmaan Suomessa riitä.
Pehu Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2006 Kertokaas nyt vielä sitten poijjaat että minkä ikäsiä nää teidän autot on, kun tuntuu löytyvän jokaisella eri paikasta.. Että "tiedän" sitten meistää tohon -69:n oikeaan paikkaan sen numeron. Lattiassa näkyy todella haaleasti jotain, apparin puolella, mutta ei niin selvästi että sais selvän..
LeeHarvey Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 -69 vuosimallin autosta lähtisin etsimään meistausta konehuoneesta. Vinotuki tulipellin poikkipalkin päissä. Monasti meistattuna vain juoksevanumero ilman alun kirjain yhdistelmää.
Pallokala Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 '73. Ja runkonumeron paikka (piti olla) apparin lattiassa.
Guest . Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Kertokaas nyt vielä sitten poijjaat että minkä ikäsiä nää teidän autot on, kun tuntuu löytyvän jokaisella eri paikasta..Että "tiedän" sitten meistää tohon -69:n oikeaan paikkaan sen numeron. Lattiassa näkyy todella haaleasti jotain, apparin puolella, mutta ei niin selvästi että sais selvän.. Ei kai sitä numeroa itse saa mennä meistaamaan? Toisaalta, kukas sen erottaa, onko se itse tehty vai ei... Haynesin kirja ois autossa parkkipaikalla. Voin katsoa myöhemmin kirjasta, jos joku ei ennen sitä löydä linkkiä, missä on lueteltu kaikki mahdolliset paikat tuolle valmistuskoodille. Mulla on 1998 valmistettu. Jotenkin voisin uskoa, että kaikki mahdolliset paikat on nyt jo mainittu.
minizz Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Ei kai sitä numeroa itse saa mennä meistaamaan? Toisaalta, kukas sen erottaa, onko se itse tehty vai ei... Joo eihän sitä itse saa mennä tekemään uudestaan. Jos pitää ruostevaurioiden/muutosten takia tehdä uudestaan on se hyväksytettävä katsastusmiehellä. Omassa entisessä minissä oli runkonumeron paikkaa muutettu juurikin sen takia ja siihen piti saada inssin hyväksyntä. Tuli rekisteriotteeseen merkintä. Sama koskee myös sitä jos numero laitetaan samaan paikkaan ja inssi sattuu huomaamaan että peltiä on vaihdettu ympäriltä vähän turhan paljon, tästä voi olla seurauksena se että joudut todistelemaan ettei numero ole siirretty vallan muusta autosta. Näitäkin olen kuullut tapahtuvan.
Nik0 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Lattiassa se mun mielestä on kaikissa noissa vanhoissa peleissä jos niitä ei ole sieltä siirretty. Ja siihen kannattaa kyllä käydä kysymässä inssiltä lupa jos sitä alkaa ite meistämään. Mulla on kyllä useamman kerran nyt viimeaikona katottu runkonumero vaan siitä niitatusta laatasta ;D
soppa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Mulla on kans hukassa ja auto on vm. -69. Moottoritilassa on jokin läpyskä hanttimiehen puolen sisälokasuojan sivussa...ei kyllä ole sama numero sarja joka on rek. otteessa... Mahtaako olla jokin muu numero?
minizz Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 60-luvulla meistaus vaadittiin jo suomessa, joten ne on monasti vanhemmissa meistattu maahantuojan tai huoltopisteiden toimesta konehuoneen vinotukipeltiin. Itellä on tuo vm66 ja juurikin tuossa vinotukipellissä kartanlukijan puolella.
Nik0 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Mulla on kans hukassa ja auto on vm. -69. Moottoritilassa on jokin läpyskä hanttimiehen puolen sisälokasuojan sivussa...ei kyllä ole sama numero sarja joka on rek. otteessa... Mahtaako olla jokin muu numero? Jos kyseessä on VIN laatta eli Vehicle Identification Number laatta: niin numeron tulisi olla sama kuin rekisteriotteessa. Jotta paperit ja laatta olisivat samasta autosta. Tämä siis vaan koskee ennen Rover aikakautta olevia minejä. Noissa rovereissa kun on semmoinen iso laatta. Jos kyseessä on Commission numero laatta: niin tämä numerosarja kertoo tarkemmin auton mallista. Tämä tuli vasta MKII miniin. Tässä on Linkki minimanian valmiste numeroitten setvimis ohjeeseen
soppa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Ei sitten meinaakkaan olla tuollaista kylttiä missään tai sit on mutta siinä on vähemmän numeroita kuin rek.otteessa! Viime katsastuksesta on ainakin mennyt läpi, joten kai se jossain on tai sit inssi ei ole katsonut... Täytyy yrittää vielä löytää :(
koirankoppi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 67 vuodesta lähtien tehdas meisti alustannumerot repsikan lattiaan, sitä vanhempiin tehtiin numerot Suomessa konehuoneen vinotukeen. Joistain 67 ja uudemmista voi numero löytyä myös tästä konehuoneen vinotuesta, koska katsastuskonttorilla on käsketty aina lyömään uusi numero siihen, epäselvän lattianumeron tilalle. Jostain 70 luvun loppupuolen ja 80 luvun Mineistä numero voi löytyä muualtakin,esim konehuoneen reunan uran pohjalta. Mitkään irtoläpyskänumerot eivät kelpaa alustannumeroiksi, vaikka olisivat hitsattu koriin.
Hiffe Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Omassa Minissäni oli edellinen omistaja hävittänyt korinumeron lattiaremontin yhteydessä ja katsastukseen vietäessä hylsyhän siitä tuli. Jouduin hankkimaan viimeisimmältä Minin maahantuojalta alkuperätodistuksen tjsp ja sitten kats.miehen kanssa yhdessä tutkittiin vastaako auto todistuksen ja rekisteriotteen tietoja. Kun pääsimme yhteisymmärrykseen siitä, että auto ja rekisteriote oli pari, jouduin meistämään uuden numeron auton ovipilariin. Aikaa ja vaivaahan siinä meni. Se alumiinilätkä ei ole virallinen korinumero, siitä ei inssi pahemmin perustanut. ainakaan 10 vuotta sitten. Yli kymmenen vuotta vanhaa tietoa täälläkin, mutta jouduinpa minäkin hankkimaan -78-mallin Miniin maahantuontitodistuksen auton aikanaan tuoneesta Sisu Autosta, ennenku oli lupa meistää uutta numeroa ruostuneen tilalle. Todistuksessa ei kuitenkaan muistaakseni ollut kuin auton ulkoväri, koneen numero ja sisustan väri. Sisustan värikin oli jollain mystisellä nimellä, josta ei tullut sen viisaammaksi. Ne riitti katsatusmiehelle hyvin, kun autossa oli alkuperäinen kone ja suht harvinainen vaaleansininen metalliväri (sama kuin -03 Minissäni :)), mutta voipi olla aika kehnoa todistella pelkästään noilla tiedoilla, jos autoa on vuosia varrella muuteltu ja maalailtu :)
-kapa- Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2007 Onko konepelleissä eroa eri mallien suhteen? Oman kopin konepelti tuntuu olevan aivan liian kapea :D, jää julmetun suuret raot! :-/
koirankoppi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2007 Kyllä peltien koko on kaikissa sama. Rakojen suuruus riippuu paljolti muitten keulan peltien (lokasuojat) sovituksista. Kun lokasuojia vaihtaa, niin pitää olla konepelti sovituksissa mukana. Vaikka ei ne tehtaan asennukset/sovituksetkaan aina niin viimesen päälle ole olleet. Voi olla konepelleissäkin pieniä yksilöeroja.
TJS Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2007 Mihinkähän menee toinen ryyppyvaijeri? Toinen menee kyllä kaasarille,mutta toinen on irrallaan konetilassa enkä tiedä mihin se vois mennä. varmaan johonkin kaasarille mutta mihin? Kumpainenkin toimii samasta nupista vetäessä. Vai onko mahdollisesti mennyt jollain joskus vaijerit sekaisin lämpö <-> ryyppy. Toivottavasti joku tajuaa mitä yritän selittää. :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään