Jump to content

Käynnistyksen eston/hälytyksen poisto -96 ministä ?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Onks kellään tietoa et pystyykö ministä poistaan hälytys/käynnistyksen eston ja miten ? Mini on vuosimallia -96 ja siinä alkuperäinen käynnistyksen esto/hälytys jarjestelmä ! Vikana on se et ei meinaa välillä saada pois päältä joutuu painaan kaukosäätimen nappulaa 10-20 kertaa ennen kuin kytkeytyy pois...Patteri on vaihdettu uuteen ettei oo siitä kiinni :-) Tietysti jos hommaisi uuden säätimen englannista... Mut mieluiten poistaisin kyseisen ominaisuuden ja varsinkin kun se on Lucaksen tekemä :-) eiks se sanontakin ollut et Lucas oli hyvä apostoli mut sähkömiestä siitä ei saa tekemälläkään... :-)

Kirjoitettu

Vaihtoehtoja on neljä kappaletta karkeesti.

 

1. Lähetä moottorin ecu + hälyttimen ecu + avaimet jonnekkin englantiin testattavaksi ja uudelleenkoodattavaksi. Uutta kauko-ohjainta et voi ilman koodausta hankkia, en tiedä onko koodauslaitetta Suomessa. Jonkun verran käytetty järjestelmä vastaavan ikäisissä Rovereissa/MG:issä (Rover 5AS/10AS), joten mahdollista on että löytyisi.

2. Ralf Saksasta saa tehtyä sulle sellaisen hälyttimen ecu:n että se ohittaa aina ajoneston (periaatteessa ton saa asennettua moottorin ecun sisäänkin jos haluaa). Hintaa en muista mutta pätevä ja edukas kaveri. dougie@m1n1.de . Kommunikointi onnistuu Saksaksi ja Englanniksi.

3. Etsit ajonestottoman moottorinohjaus boksin. Ominaisuuden erottaa varaosanumerosta. Jos sulla on -96 Cooper, niin varaosanumero nykyisin pitäisi olla 101150 ja sen ajonestoton kaveri on 101050. Neljäs numero on 1 tai 0, 1 meinaa että on ajonesto ja 0 että ei. Kaksi viimeistä merkkaa normi vai cooper, 50=cooper ja 70=normi. Cooper ja normin erona ilmeisesti hieman eri sytkäennakot ja kiihdytysrikastukset.

4. Näppäilet ajoneston kaukkarista pois päältä, ja katkaiset hälyttimen boksilta ovikytkimien johdot. Oman kokemuksen mukaan boksi jää siihen tilaan mihin se on viimeeksi asetettu, vaikka akkukin olisi puolivuotta pois. Jos ovikytkimet irroittaa boksilta, niin se ei mene enää koskaan itsestään päälle, kauko-ohjaimella ainostaan.

Kirjoitettu

Hep!

Mä en kyllä ymmärrä tuota Lucas apostoli vitsiä ku ei mulla oo britti kulkineissa sähköjen kanssa ollu mitään polttimo palanut -suurempaa :)

 

No mennäänpäs asiaan :)

 

-96 Mini on Rover Mini. Jolloinka siinä on mun ymmärtääkseni Roverin tekemä ruiskusysteemi ja ajonesto-varashäly systeemit. Tai no joo jos tarkkoja ollaan, Lucasin vehkeet ne on :) Kaukosäädin on ainakin ihan samanlainen mitä -90 -luvun loppupuolen Rovereissa ja Land Rovereissa. Siis tämmönen: http://www.pots-of-gold.co.uk/prodimages/34.jpg Kaiken lisäksi, noissa -90 luvun lopun Rovereissa hälytin ajonestoineen on integroitu aivolaatikkoon.

 

Sen tiedän että uuden kaukkarin koodaaminen on aika haasteellista - ei muistaakseni tainnut edes onnistua kotikonstein. Eli pakko saada testeriin kiinni. Karaasilla Espoossa on laitteet sitä varten - ainakin Roverin henkilöautoihin, siis 200:set, 400:set 600:set jne.

 

Mutta kaukkarin "tahdistus" autoon, sen voi tehdä itsekin.

 

En vaan kirveelläkään muista tarkkaan miten se meni, kun sen joskus aikoinaan saarivaltakunnan foorumeilta sen luin. Googlella löytänee. Muistelisin että se meni kutakuinkin näin:

1. vaihda kaukkarin patteri

2. avaa auton ovet lukosta AVAIMELLA

3. avaa kuskin ovi ja varmista että sisävalo syttyy

4. sulje kuskin ovi

5. lukitse kaukosäätimellä painamalla 4 kertaa peräkanaa ja painallusten välissä n. 1 sekunti

 

Kannattaa vähän googlettaa ja kysyä Karaasilta neuvoa. Hollolassa on Laatuvaunu, mutta taitavat nykyään olla keskittyneet Jaguareihin.

Kirjoitettu

Selvä täytyypä kysellä ! Tuohon lukko systeemiin sen verran et minissähän täytyy aina lukot avata avaimella ei ne ei aukee käukosäätimellä vaan siinnä on ainoastaan hälytin ja käynnistyksen esto sitä kautta !

Kirjoitettu

Ohessa tarinaa tehtaan manuaalista. Rohkea voi alkaa kokeilemaan tolta pohjalta :)

 

Perimetric

 

The perimetric alarm can only be set using the handset. Each door, the bonnet

and the luggage compartment incorporates a switch that closes as the aperture

is opened. When a switch is closed, an earth signal is sent to the alarm ECU on

a PW wire for the driver and passenger doors, on a PK wire for the boot and on

a PR wire for the bonnet.

 

If a door is opened when the alarm is armed, the alarm ECU sends an earth on a

PB wire to one side of the horn relay coil. Since the other side of the coil

receives battery voltage on a P wire from fuse B6 in passenger compartment

fuse box, the relay will energise causing the horn to sound. Once triggered, the

horn will sound for a period of approximately 30 seconds - it can be silenced by

pressing the plain button on the handset.

 

Engine immobilisation

 

The engine is immobilised when the perimetric alarm is set, inhibiting the engine

primary electrical circuits. Immobilisation is removed when the LH handset

button is pressed. The alarm ECU provides an earth on a WR wire (via the

automatic inhibitor switch on a WLG wire in the case of vehicles fitted with an

automatic gearbox) to one side of the starter relay coil. Since the other side of

the coil is receiving battery voltage from fuse C8 the passenger compartment

fuse box on a WR-WK wire, the relay is energised. Once this occurs, battery

voltage is switched from link 4 in the engine compartment fuse box on an N wire

via the MEMS relay module to the starter motor on an NR wire, with an

immobilisation signal being sent to the MEMS ECM on a WS wire.

 

Passive engine immobilisation

 

Even if the car is not locked, the passive immobilisation feature will be enabled

approximately 30 seconds after the starter switch is turned to the ‘OFF’ position

and the driver's door has been opened. This state is indicated by the anti-theft

alarm indicator light flashing. While the door is open, the anti-theft alarm

indicator light illuminates continuously.

In this condition, the engine can be re-mobilised by pressing the LH button on

the handset before operating the starter switch.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...