holkki Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2013 Joo , siirto toisesta keskutelusta... Oman MCS kytkin on jo alkanut ääntelehtiä,JCW.n kaksoismassa tallissa valmiina vaihtoon,kytkimen laitan todennäköisesti org.JCW, mutta lukko askarruttaa.Tänä kesänä luovuin runflateistä,tilalla 215/45/17 Contisport 5 ja saman aikaiset muutokset "voimantuotossa" saivat aikaan epämiellyttävän vetelyn voimakkaissa kiihdytyksissä.Tähän vaivaan ymmärtääkseni voisi hieman helpotusta tuoda Quaifen ATB lukko , ei lienee niin härski arki ajossa verrattuna levy/ramppi lukkoihin? Sähköinen lukko varmaan käyttömukavin , mutta taitaa "jarrutella" ja leikata tehoa täyskiihdytyksissä,Abs/luistonestohan siinä taitaa olla perustana? Saako jälkiasennuksena(ohjelmointi?) MCS vai onko vain JCW herkkua? Jos tietoa/kokemusta,kommenttia kehiin!
holkki Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2014 Kaivoin vanhan postin esiin,tuli tänään taas koeponnistettua vaimon ajossa olevaa perheen MCS. Perhana,taas muistui mieleen,että se Quaifen tasauspyörästön lukko pitää nostaa hankinta listan kärkeen.Vauhdikkaampi ulostulo liikenneympyrästä,ilman DSC,aiheuttaa voimakasta rengaskulumaa etuoikealla! Eli raikkaasti piirtää!! Ja taas kerran vetelee ihan perk..eesti!!En ole vielä powerflexejä vaihtanut,menis samalla kamp.akselin stefa-kytkin/vauhtipyörä-tasauspyörästö rempalla,kun tuon apurungon joutuu irroittelee.Mutta,lukon omistajat,onko mitään negatiivistä vammaa etupään lukosta? Nimenomaan tarkoitus on hankkia tuollainen"heligal"/torsen -tyyppinen,ei levylukko.Rataa en ajele,käyttö lähinnä kadulle.Pointti rakentelussa on ollut ettei "muija huomaa mitään tehdyn"-linja,vaimon ajossa...Tuleeko sivuääniä,rattivääntöä yms.Kiitos!
Jokunen Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2014 Quaifen Torsen tyyppinen lukko sopii hyvin Miniin. Se poistaa "vetelyn" kiihdyksissä uraisilla suomen teillä lähes kokonaan, ja tekee ajamisesta huomattavasti mukavampaa rauhoittaen auton käytöstä, varsinkin suuremmissa nopeuksissa. Lukko on käytössä täysin äänetön ja siitä ei aiheudu käytössä mitään haittaa. Talvella liikkeelle lähdöt ovat helpompia ja auto " etenee" paremmin lumessa. Itselläni on sellainen ollut nyt vuoden verran käytössä JCW 2013 mallisessa autossa. Asennus on hiukan työläämpi homma kuin jossakin takavetoisessa autossa, vaihteiston "halkaisusta" johtuen.
holkki Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2014 Kiitti vastauksesta "Jokunen",tervetuloa joukkoon! Joo,kyllä se tulee hankittua lähiaikoina.Hommasitko Suomesta vai "Lohenilta" ja asensitko itse? Katsoin tietenkin you tubesta asennusvideon, siinä homma näytti helpolta, loota lattialla halki ja perän sisuskalut vaihtoon,mutta niinhän aina elokuvissakin kaikki on helppoa... Muuten, sulla on varmaan noin uudessa JCW vakiona se sähköinen diffilukko? Keskusteleeko keskenään toimivasti? Ihan mielenkiinnosta vaan...
Jokunen Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2014 Tervehdys, tilasin suoraan Quaifelta englannista, Lohen on hyvä vaihtoehto, muista tilata myös perään kuuluvat kartiorullalaakerit. Asennusta en tehnyt itse, valitettavasti ei ole siihen soveltuvia tiloja ja laitteita käytössä. You tubessa kaikki on helppoa, kasaamisessa tärkeintä on kartiorullalaakereiden oikea välys kun vaihteiston puolikkaat on kiristetty momenttiin, itse teetin sen Turun Metroautossa missä on rakennettu muutamian kilpa Minejä ja siellä on vaihteistoja rakentava "vanha" kilpamekaanikko joka pelaa BMW:n ja Minin kanssa. Sähköinen lukko on edelleen käytössä ja siitä ei aiheudu haittaa eikä vikavalot syty.
holkki Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2015 Joo,vanhat postit auki...Nyt tuli tehtyä se "vappu"-remontti ja haikailtu Quaifen lukko ollut n.viikon ajossa.Kokemukset ovat pelkästään positiivisia,aina varma mittari," Vaimo" ei ole huomannut mitään erikoista!! No,päämääränä oli vähentää tolkutonta "torque steeringiä",vetelyä kiihtytyksessä ja uraherkkyyttä. Ja osu ja upposi! Ei nimittäin mitään negatiivistä kommentoitavaa,Arki ajossa täysin huomaamaton ja äänetön. "Paineen" alla vetopitoa löytyy riittävästi, auto pysyy hyvin suunnassa.luonnollisesti saman aikaisesti vaihdetut powerflexit vaikuttavat kokonaisuuteen.Torsen-tyyppisessä lukossa ei mitään erikoisia huolto toimenpiteitä,normi vaihteisto öljy toimii. Asennustyö haastavaa,kun ei ollut aijemmin tehnyt vaihteiston availua,mutta jos kiinnostaa,löytyy esim. Ford Fanatics-palstalta loistavat ohjeet Getrag 285 lukon asentamiseen ja kartiorullalaakereiden shimmaukseen. Yhteenvetona ,jos pito-ongelmia, suosittelen! Mini1380, AAB-1, Tommik and 1 muu 4
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään