Igor Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2015 Lähdettiin likan kanssa pikku roadtripille. Mukava oli törmätä oikeessa elämässä eikä vain voorumeilla... Juu, oli mukava saada fooruminimimerkeille taas lisää kasvoja. Harmi että keli muuttui huonosta pahemmaksi juuri kun tulitte paikalle. Siinä puoliltapäivin rata ehti sieltä täältä jo kuivumaankin, ja pääsi vähän ajamisen makuun. Liukasta oli silti, varsinkin nopeissa mutkissa. Ei siellä paljon tarvinnut nopeampia väistellä, GT3-luokan Gallardo pääsi kyllä ohi muutenkin :lol: Jarrujäähyistä en oikein osaa sanoa oliko niistä apua, kun keli oli mikä oli, mutta edellisen ratareissun kaltaisia jarrupidon vaihteluita ei ollut. Ja pyöränpultitkin pysy paremmin kiinni... Toinen radalla käynyt Mini koki hieman ikävän kohtalon; taisi olla kolmas kierros alkamassa kun siitä meni remmi poikki ja kiristin pisti kampuran hihnapyörän uuteen uskoon. Kyllä tekis taas mieli laittaa jonkinlainen stoppari kiristimeen, mutta semmoseen Altan tekeleeseen en enää koske.
Igor Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Kakkospytyn tulppa pimeni viikko sitten kesken matkan. Pikkusen kyllä säikäytti kun rupes käymään kolmella...
Igor Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Huomasin tossa taannoin autoa pestessä että takaluukun ikkunalistan alta valuu jotain hiekan näköistä, joten nyppäsin eilen ennen pesua listan irti... Ja tältä se näytti puhdistusoperaation jälkeen: Tarttis varmaan tiivistää ne listan tiivisteet. :P
holkki Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Kakkospytyn tulppa pimeni viikko sitten kesken matkan. Pikkusen kyllä säikäytti kun rupes käymään kolmella... ImageUploadedByTapatalk1438332916.099181.jpg -Olen omassa Minissä "veivannut" noitten tulppien kanssa myös hieman ,alkuun oli MCS:n tulppaa, taisi olla platinat , sitten oli JCW:n iridiumit samalla lämpöarvolla. Nyt on Citroen DS3 racing iridiumit, pykälää kylmemmät kuin orggis JCW, koetan kaivaa tyypin esiin...On muuten erikoinen tulppa, kun NGK tulpanhaku ohjelma ei tunnista tyypin perusteella tulppaa. Kyselin asiaa tutulta varaosa kauppiaalta, epäili Citroenin "suojanneen" tulpan eli varaosa. No,löysin tulpan sakuista sitikka-harrastajalta sopivasti... Ja Ameriikan voorumin tyyliin jossa suosivat ahtojen noustessa kärkiväli pienenee, muutin kärkivälin 0.6mm. Olen jopa niin "urpo" että viitsin vaihtaa talviajoon lämpimämmät JCW iridiumit....
Esko Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Lähteekö toi lista ihan meisselillä kampeamalla irti? Monesti katellu autoa pestessä, että sitä listan alta valuvaa hiekkaa ei meinaa saada millään loppumaan vaikka kuinka huuhtelee.
Igor Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 -Olen omassa Minissä "veivannut" noitten tulppien kanssa myös hieman ,alkuun oli MCS:n tulppaa, taisi olla platinat , sitten oli JCW:n iridiumit samalla lämpöarvolla. Nyt on Citroen DS3 racing iridiumit, pykälää kylmemmät kuin orggis JCW, koetan kaivaa tyypin esiin...On muuten erikoinen tulppa, kun NGK tulpanhaku ohjelma ei tunnista tyypin perusteella tulppaa. Kyselin asiaa tutulta varaosa kauppiaalta, epäili Citroenin "suojanneen" tulpan eli varaosa. No,löysin tulpan sakuista sitikka-harrastajalta sopivasti... Ja Ameriikan voorumin tyyliin jossa suosivat ahtojen noustessa kärkiväli pienenee, muutin kärkivälin 0.6mm. Olen jopa niin "urpo" että viitsin vaihtaa talviajoon lämpimämmät JCW iridiumit.... Mä olen käyttänyt näitä, löytyy myös motonetistä: http://www.1320.co.uk/ngk-spark-plugs-bcr8es-x4 Ovat pykälää kylmemmät kuin JCW:n vakiot, ja kärkiväli näky olevan uusissa 0.7mm. Toi hajonnut tulppa ehti olla koneessa suunnilleen 50tkm. Pitänee vaihtaa seuraavan kerran vähän aikasemmin... Mutta miksi talveksi lämpimämmät tulpat?
Igor Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Lähteekö toi lista ihan meisselillä kampeamalla irti? Monesti katellu autoa pestessä, että sitä listan alta valuvaa hiekkaa ei meinaa saada millään loppumaan vaikka kuinka huuhtelee. Lähtee melko helposti kampeamalla suoraan taaksepäin.
holkki Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Vähän hölmö juttu..... Vaimo ajelee n.2km työmatkaa talvisin, jotenkin tuntuu ettei tarttis ainakaan kylmempiä tulppia... jos saavuttais käyntilämmöt paremmin, en tiedä... molemmat tulpat löytyy himasta, vaihto helppoa... niinkun sanoin"" urpo"....Kesällä tulee ahtoja hieman käyteltyä, kylmemmät ei ainakaan haitaksi rasituksessa.
holkki Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2015 Igor, vähän offina, mulla on JCW bremboilla ajeltu +20 tkm ja tsekkasin etujarrupalojen kuntoa, yllättän paljon kuluneet. Vaihto tullee piakkoin ajankohtaiseksi ja olen harkinnut EBC paloja. Uskollatko suositella , sulla kokemuksia "yellow":sta ,itse en rataa ajele,mutta lisääntynyt jarruteho ei haittaa. Ehdotuksia?
Igor Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2015 Lämpimämmät tulpat ei vaikuta koneen lämpöihin mitään, se lukema tarkottaa miten ne käyttäytyy eri palolämpöjen kanssa... liian kylmä tulppa karstoittuu (paitsi etanolin kanssa ;)) ja lakkaa sytyttämästä kunnolla, ja liian kuuma sytyttää seoksen liian aikaisin (tulppa alkaa hehkumaan). Ahtoja lisätessä lämmöt sylinterissä yleensä nousee, siksi silloin suositellaan kylmempiä.Jos et ajele rataa, niin suosittelisin EBC Redstuffia. Toimivat kyllä radallakin paremmin kuin vakiopalat. Ja pölyävät vähemmän kuin Yellowt. Yellowstuffit tuntu toimivan kivasti viime talvena kylmänäkin, mutta nyt kevään tullen laitoin uudet Yellowt uusien levyjen kanssa, ja nyt tuntuu siltä että jarrupitoa ei ole kylmänä riittävästi. Vaihtuu varmaan palat Carbotech XP8:aan kun budjetti sallii.Viimesimmän ratakokemuksen perusteella Yellowt kyllä kestää lämpöä, mutta vanteiden keskikupit ja sovitinrenkaat sulaa. ABS-sensorikin tuntui ottaneen kipeää, saas nähdä onko sekin sulanut :P pulla 1
holkki Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2015 Joo,toi oli tiedossa etteivät tulpat luonnollisesti vaikuta koneen lämpöihin ,sitä karstottumis-ongelmaa mietin tulppien vaihdolla...Ja EBC redsttuffit oli mulla 1. vaihtoehtona juurikin tuon jarrujen lämpöjen vuoksi,pelkään jottei yellowt saa arki/sadekelillä riittävästi lämpöä. Sulla viileät jarrut ei tunnu olevan päälimmäinen ongelma!! Oletko vakavasti harkinnut isompia jarruja? Lueskelin NAMilta joskus,että JCW brembojen kumit alkaa "luovuttaa" todellisessa rata-käytössä,löytyy kylläkin myös kuumuutta paremmin kestäviä kumeja...mutta sulla oli vissiin 16" vanteet? Ei taida brembot sopia? Ja brembojen hinnalla rupeaa kyllä löytymään myös muita laadukkaita jarrusetttejä...
Igor Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2015 Jep, JCW Brembot ei mahdu noiden vanteiden kanssa. KSportteja ja Wilwoodeja olen vähän katsellut sillä silmällä, tosin lähinnä paremman jarrutuntuman toivossa. Yhtä paljon nekin joutuu muuttamaan liike-energiaa lämmöksi, mutta saattashan ne tietty jäähtyä paremmin isomman pinta-alansa ansiosta. Alkaa ilmeisesti olla tehot kohdillaan kun pitää tämmösiä pohtia. ;) Olin viime viikonloppuna New MINI Club Swedenin ja MINI Nordicin järjestämässä ratatapahtumassa Arlandan testiradalla, ja siellä oli vähän väljempi autoslalom-rata kuin IMM:ssä Liettuassa; ei tarvinnut käyttää pakkia. :D Ekaan jarrutukseen sai sen verran vauhtia kakkosvaihteella, että meni herkästi pitkäksi kylmillä Yellowstuffeilla… yleensä ne alko toimimaan kunnolla vasta kolmannessa jarrutuksessa. Carbotech XP8:t kuulemma toimii hyvin kylmänäkin, ja kestävät myös lämpöä:
Igor Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2015 Tuolla Arlandan tapahtumassa oli paikalla n. 40 MINIä, mukaan lukien pari F56 JCW automaattia joita pääsi koeajamaan. Ihan mukava tommosella oli radalla päästellä, oli ainakin kunnon jarrut. Ja äänet oli sporttimoodissa upeat! Mutta vähän se oli löysästi jousitettu ”tehomalliksi”. Jos tosta saadaan GP-malli niin ehkä siihen tulee sit kunnon alusta jo tehtaalta, ja 2-litraisen turbokoneen potentiaalikin otetaan toivottavasti kunnolla käyttöön. Päivän parasta antia oli jahdata tuunattua F56 JCW:tä (Remus-putkisto, kartiosuodatin ja joku ”+20hv” ECU-boksi), kun ei se päässyt edes suoralla karkuun. ;) Muutama kännykkäräpsy tapahtumasta, kamerassa olevat kuvat odottaa vielä purkamista… Mini1380 1
johnny Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2015 kaikkiin ihmetapahtumiin sinäkin eksyt.. ;D
Igor Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Pitää vaan olla valmis eksymään :D Mä mainitsin tästä MCFF:n kevätkokouksessa, mutta luulin että ruotsin clubilta tulis MCFF:lle joku virallisempikin kutsu ja sitä kautta olis päätynyt kerholehteen ja/tai tapahtumakalenteriin... no, täytyy pitää ens vuonna isompaa ääntä jos saavat järjestettyä taas vastaavan. Kovasti tuntui olevan innokkuutta tapahtuman uusimiseen sekä järjestäjien että osanottajien taholta. Räpsyjä kamerasta: http://s824.photobucket.com/user/koukku/library/NMCS-Arlanda-2015 AAB-1 1
Igor Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Räpsyjä jonkun muun kamerasta :)
Mini1380 Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Muutama GP:kin näköjään paikalla.
Igor Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2015 Juu, noi kaksi mitkä osui kuvaan. Tuo madallettu ei tainnut edes käydä radalla.
Igor Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2015 Nyt sunnuntaina (23.8.) ajattelin 'eksyä' Ahvenistolle ratailemaan... BTCF ry:n ratapäivä klo 10-18, vielä ehtinee liittymään jos kiinnostaa. :) Varikolle voi tulla pällistelemään muutkin kuin jäsenet, ei maksa mitään. Ja kyytiinkin toki pääsee jos kiinnostaa.
Igor Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Uusi oma ennätys syntyi tuolla Ahvenistolla: 1:37.2. Tässä kuvaa ratin takaa: Valitettavasti siellä taisi syntyä myös vuoto kannentiivisteeseen. Tai ainakin se vuoto löytyi tuolla. Onneks ei oo kuitenkaa nesteet sekaisin, puskee "vain" painetta jäähdytysjärjestelmään...
Jarge Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Hyvää kyytiä, en paljon pääsis karkuun sporttiprätkällä :o Tuolla en ole ikinä ajanut autolla, prätkällä sen sijaan varmaan tuhansia kilometrejä...
Igor Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Juu, kyl tossa alkaa oleen paketti aika hyvin kasassa, vielä kun pysyis kasassa. :P Jäykempi takavakaaja vielä, niin alkaa kääntyilemään kunnolla. :)
JemenJ Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2015 Minkäs kokoista ämyriä noihin minin vaikiopaikoille saa istutettua ilman että menee verhoilut uusiksi? Kuskin ovi heitti jäähän ja olis tarkoitus avata verhoilut ja voidella mekanismit kunnolla. Samalla vois päivittää äänentoistoa... :)
Jarge Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2015 Minkäs kokoista ämyriä noihin minin vaikiopaikoille saa istutettua ilman että menee verhoilut uusiksi? Kuskin ovi heitti jäähän ja olis tarkoitus avata verhoilut ja voidella mekanismit kunnolla. Samalla vois päivittää äänentoistoa... :) Ihan perus erillissarja 6,5" wooferilla mahtuu nätisti. Kovin järeä magneetti jos on keskiäänielementissä niin syytä on laittaa korotusrengas väliin, jotta magneetti ei mene ikkunalasin tielle... Tuossa mun projektitopikissa on jokusia kuvia hifistysprojektista.
JemenJ Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2015 Kiitos vinkistä, käyn tsekkailees sun topicin :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään