Igor Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2014 Ostettiin wilbonin kanssa tommoset OMP:n tukiraudat (lower brace) ebaystä kimppatilauksena, kun säästettiin vähän postikuluissa. :) Laitoin omani vknloppuna paikalleen, ja wilbon saanee omansa sitten ratapäivillä, kun on vähän tuota välimatkaa... Parhaiten eron aikasempaan huomaa mukulakivillä ajaessa, kun kojelauta ei enää tärise ja kolise entiseen malliin. Ja nopeissa suunnanvaihdoissa (kuten vaikkapa liikenneympyröissä :D) auto tuntuu vastaavan ohjaukseen vähän täsmällisemmin, mutta tuntuu myös puskevan vähän enemmän. Noi ohjaustuntumat saattaa kyl mennä placebon piikkiin, mut aikaisemmin puskemiseen liittyi semmonen pieni etupään tärinä/vapina, ja nyt sitä ei tunnu enää ollenkaan. Täytyy sanoa etten odottanut ihan näin suurta vaikutusta vain kahteen pisteeseen (alatukivarsien puslan kiinnikkeet) kiinnittyvältä rautatangolta. Ratapäivillä selvinnee huomaako eroa entiseen kun mennään vähän kovempaa pidon rajoilla.
Igor Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2014 Välijäähyksi vaihtui Airtecin tekele. Pitäis jäähdyttää hiukkasen paremmin kuin GRS, ja mikä tärkeintä tää näyttää pirun paljon paremmalta. :D
hartsa112 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2014 Istuu kyllä nätisti :)
pt. Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kaverilla on tuollainen JCW, jossa muutaman kerran tuotattanut harmaita hiuksia "bensan loppuminen." Motoparkissa jäätiin radan varteen, kun ajotietokone laski hädissään bensan loppuvan ja katkaisi leikin (pari kertaa aikaisemmin jäänyt samasta syystä tien poskeen) vaikka tankissa on bensaa vielä, jopa ihan riittävästi. Tuohon auttaa luonnollisesti se, kun tankaa vaikka litran bensaa, niin alkaa taas järjellisesti laskemaan ajettavaa matkaa, jos nimenomaan lähtee ajamaan normaalisti. Motoparkin tapauksessa ajettiin sillä lisätyllä n2l:lla ABC:lle syömään, jolloin ajotietokone ennustikin jo melko pitkiä ajomääriä. Tuo ongelmahan tulee nimenomaan kovassa ajossa, jolloin laskennalliset suoritteet alkaa heittää, mutta onko samaa vaivaa ollut tai onko asiasta jossain enemmänkin puhuttu, jopa joku korjaus löytynyt. Tankkivarustus meni jossain kohden uusiksi (oliko takaisin kutsuna??) mutta muistin mukaan tuolla ei tuohon vaikutusta ollut, tuo taisi vaikuttaa vain polttoainemittariin?
Igor Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Eipä ole tommosta vaivaa ollut, eikä ole ulkomaisillakaan foorumeilla sattunut silmään mitään vastaavaa. Mulla ajotietokone näyttää tällä hetkellä matkan kohdalla pelkkää viivaa, kun polttoainemittari ei toimi ollenkaan... ilmeisesti oikean puoleinen (eli suodattimen yhteydessä oleva) anturi on jumissa, kun näyttää huoltovalikon mukaan koko ajan 22 litraa. Ei ole vaikuttanut kulkuun mitenkään. Ajotietokone laskee edelleen kulutusta, ja edellisen ratapäivän keskikulutus oli 26,7l/100km. :) Kuulostaa jotenkin erikoiselta että ajotietokone tai polttoainemittari katkaisisi etenemisen. Veikkaisin ennemmin että pumppu on haukannut mutkassa tyhjää, tai että polttoaineensyöttö jostain muusta syystä pätkii kovassa ajossa.
pt. Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kuulostaa jotenkin erikoiselta että ajotietokone tai polttoainemittari katkaisisi etenemisen. Veikkaisin ennemmin että pumppu on haukannut mutkassa tyhjää, tai että polttoaineensyöttö jostain muusta syystä pätkii kovassa ajossa. On pois suljettu, ei siis katkaise kuin veitsellä leikaten yhtäkkiä, vaan juuri siinä kohtaa kun tuo matkannäyttäjä päättää sen olevan siinä. Ja ei tosiaan ole ollut yksi eikä kaksi kertaa :D
Igor Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 No sitten lienee ihan positiivista ettei mun ajotietokone tiedä (tai luule tietävänsä) kuinka pitkälle polttoaine riittää, voi turvallisin mielin lähteä clubin ratapäiville. ;)
Igor Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2014 Törmäsin sattumalta syylärin tuulettimen etuvastuksen korjausvinkkiin minitorque-foorumilla, ja vasta sitä ihmetellessäni hoksasin että sillä tuulettimella on (tai pitäis olla) kaksi eri pyörintänopeutta... omastani oli siis ko. vastus jo kärähtänyt. Kuulemma ehjät on harvemmassa kuin rikkinäiset. Virallinen korjaus on tietenkin koko prkleen kalliin tuuletinhässäkän vaihtaminen uuteen, ja pelkän vastuksenkin vaihtaminen vaatii koko keulan purkamisen. Rikkinäisen vastuksen pystyy kuitenkin ohittamaan tyrkkäämällä uuden vastuksen hitaan ja täyden nopeuden piuhojen väliin, ja se onnistuu ilman että tarvii irrottaa juuri muuta kuin tuulettimen liitin paikaltaan. Tein liitokset tonne liittimen taakse näkymättömiin, ja itte vastuksen koitin sijottaa niin että se edes vähän jäähtyis tuulettimen ilmavirrassa. Korissa oli sattumalta tossa kohtaa valmiina kierteet M6 pultille. Ei järin nätti, mutta toimiva. :)
Igor Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2015 Nyt olis nurkissa pyörimässä +2% kampiakselin hihnapyörä, uusi hihnankiristin, Catcamsin nokka-akseli, uudet ketjunkiristimen hilut, R56:n alumiiniset takatukivarret (eli samat kuin R53 GP:ssä), ja pitäs vielä tilailla säädettävä vakaaja taakse... jarrulevyt pitäs vaihtaa joka nurkkaan, ja ahtimen öljytkin ajattelin vaihtaa vielä ennen seuraavaa ratakautta. Remonttihetkeä odotellessa voi fiilistellä pakkaskuvalla :) TuplaPete and wilbon 2
Igor Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2015 Kerkesin nappaamaan vielä pari suttuista kesä(rengas)kuvaakin ennen kuin heitin kärryn hetkeksi pukeille... alla uudet Rota Slipstream 16x8 ET34 ja Yokohama AD08R 205/50. Ihan tautinen pito noissa gummeissa, saas nähdä kuinka monet ratapäivät ne kestää. :D Mini1380 and Jarge 2
Igor Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2015 Tein pientä kevätremonttia, ja siinä yhteydessä täyty irrottaa toi yllä näkyvä ruosteinen liitin-/letkutellinki, joten vetäsin siihen samalla uudet maalit... vähän jäi epätasaisuuksia kun en viittiny alkaa kittailemaan teräsharjalaikan jäljiltä :P
Igor Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2015 Pieni kuvakatsaus kevätremonttiin... remontissa meni varmaan enemmän aikaa kuvaamiseen kuin ruuvaamiseen. :lol: Auto ei makaa ton lihalaatikon päällä, vaikka se siltä saattaakin näyttää :P Ahtimen vesipumpun päästä tuli kirkasta tavaraa ulos, mutta hihnapyörän puolelta tommosta kohtuu mustaa... Valmiina vastaanottamaan Catcamsia... Oli pieni epäilys että nokkaketjun kiristimen petettyä ohjaimet olis ottaneet vähän kipeää, kun ketju kolisteli välillä startatessa uudellakin kiristimellä... ja olihan siinä toisessa vanhassa ohjaimessa vähän sanomista. Kuvissa siis vierekkäin vanha ja uusi "etummainen" ohjain. Ohjaimen palaset löyty öljypumpun sihdistä. Erottuvat ehkä paremmin tosta toisesta kuvasta... öljypohja oli muutenkin tarkotus irrottaa vuotavan tiivisteen takia. Kampiakselin asentoanturin o-rengas oli jo hiukkasen päässyt vuotamaan. Helppo vaihtaa kun oli kaikki purettu tieltä pois. Laturi sai uuden 5% isomman ja pikkuisen alkuperäistä kevyemmän hihnapyörän, ja kampiakselin kaksoismassahihnapyörä vaihtui 2% isompaan ja pirusti kevyempään alumiinipyörään. Molemmat Kavsin tekeleitä: http://kavs.eu/ Moottorin ylätuen vaihdoin Vibratechnicsiin, lisää kovuutta elämään. Toi vanhan tuen pitkä pultti ei auennut ilman useampaa rumaa sanaa... Uusia kiiltäviä osia paikallaan :) Bilsteinin etuiskarit kävi huollossa RallySystemsillä. Iskarien rungon liukulaakerit meni vaihtoon, ja kolinat loppui siihen. Alustasarjaa asentaessa jäi noi iskarin alapään kiinnityspultit vaihtamatta uusiin, onneksi lähtivät vielä yhtenä kappaleena auki... Pesua vaille valmiina clubin kesän avajaisajelulle :) holkki, Tommik, Mini1380 and 1 muu 4
Igor Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2015 Vknloppuna auto käväisi taas pukeilla, tällä kertaa remontin aiheena oli jarrut. Eteen tuli tommoset katu-uskottavat uritetut EBC Ultimaxit, ja taakse tavalliset Brembon levyt. Paloiksi laitoin EBC YellowStuffit, kun ovat toimineet tähänkin asti sekä kadulla että radalla. Jarrupölyn vähäisyydestä noita paloja ei voi syyttää, ja uritettujen levyjen kanssa tilanne tuskin helpottuu... mutta valkosia vanteita saa muutenkin olla pesemässä koko ajan. :P Remontista ei selvitty ilman uhreja... noi etulevyjen kiinnitys-/kohdistusruuvit oli kohtuullisen tiukassa. Onneksi naapurilta löytyi kestävämpi T50 avain, niin sai toisenkin etulevyn irti.
Igor Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2015 Viime lauantaina pistettiin päivitykset testiin Alastarossa, ja oma ennätys parani kolmisen sekuntia. Jarrut lämpiää ihan prkleesti, kyllä ne jarrujäähyt on pakko hommata... Paras kierros (1:34.39) tuli uutta M3:a jahdatessa, kyydissä Wilbon. Vesisade oli juuri alkamassa, mutta rata oli vielä kuiva. Takarenkaat raapii hieman kaariin, eivät trimmaantuneet ihan täysin IMM-reissulla. ;D Mini1380 1
Mini1380 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2015 Isompaa jarrua kehiin ;-)
Igor Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2015 Jäähyt niillekin varmaan tarttis :)
Juge Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2015 On pois suljettu, ei siis katkaise kuin veitsellä leikaten yhtäkkiä, vaan juuri siinä kohtaa kun tuo matkannäyttäjä päättää sen olevan siinä. Ja ei tosiaan ole ollut yksi eikä kaksi kertaa :D Liittyiskö teilläkin tuo bensan kesken loppuminen tähän: https://www.mcff.net/forum/topic/6333-mcs-clubman-r56-ei-k%C3%A4ynnisty/ Kts viimeinen postaus kuvien kera. Ongelmana oli että bensa loppui vaikka mittarissa paloi vielä kolme palkkia.
Igor Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2015 R53:ssa on hiukan erilaiset nuo pumput, suodattimet ja kohot. Mulla tosiaan mittari näyttää koko ajan punaista, range pelkkää viivaa, ja meno loppuu vasta kun bensa (eikun siis etanoli) loppuu. Tarttis jaksaa kaivaa se suodatinkotelo tarkasteluun, kun siltä puolelta on koho jumissa. Tohon jarrujen lämpeämisongelmaan ajattelin alkuun jotain tän tyyppistä ratkasua, kunnes orranje saa taas kauppansa auki: http://www.specr53.com/blog/2015/01/21/mini-brake-duct-diy/
Igor Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Itte kun tekee, niin saa just sellasen kun siitä sattuu tulemaan... huomenna pääsee Alastaroon testaamaan miten toimii. holkki and Lauri 2
Jarge Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Komeet käytävät :) Minkätyyppinen juttu Alastarossa on? Pikkuisen tekis mieli painella rataa ympäri...
holkki Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2015 Samaa vähän kelailin,kurkkasin jopa alastaron kalenteria.....yksityistilaisuus?
Igor Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2015 Juu, yksityistilaisuus. En ole täysin varma kuka ko. tilaisuuden järjestää, kun tuli kutsu hieman kiertoteitä, mutta sain sellaisen käsityksen että Minillä saattaa joutua tarkkailemaan peilejä aika ahkerasti.
Jarge Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2015 Kyllähän tuolla varauslistassa varaajana on eräs IT-köyhäpoika :) Jos siellä on kalustokin samasta sosiaaliluokasta niin siellähän voisi olla katsottavaa.
Jarge Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Lähdettiin likan kanssa pikku roadtripille. Mukava oli törmätä oikeessa elämässä eikä vain voorumeilla... AAB-1 and Igor 2
holkki Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kuvan kelistä päätellen Igorin JCW:ssä oli jarruissa ilma/vesijäähdytys ;D . Pääsikö radalle kurvailee?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään