Igor Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2017 Ei se takavalo ainakaan livenä näytä kesivän. Sisuksen kromireunuksen heijastuksia kuvassa? Se kromi olis kyllä tarkoitus jossain vaiheessa poistaa sieltä... :) Treen Autokeskuksessa pitää käydä tota näyttämässä.
TuplaPete Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2017 On 27.9.2017 at 14.37, Igor kirjoitti: Tosta olikin ratapäivillä puhetta, että riippuu varmaan pakosarjan mallista, että miten paljon anturi saa lämpöä. Omassa anturi ei ollut ollenkaan sen näköinen, että olisi ottanut lämpöä. Pakosarja on mulla OBX:n tekele. Janspeed menee sitten ilmeisesti hieman lähempää ö-paine anturia
johnny Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2017 eli nämäki ruostuu pesee tai ei.. ;) briteissäkää eivät varmaan tee yhtään mitään jos yksikin korintarkastus on jäänyt tekemättä, ei välttämättä menisi enää putsaamalla.
Igor Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2017 Käväisin Autokeskuksessa, ja maalinpaksuusmittari näytti tuossa lampun ympärillä ja muuallakin kuskin puolen takalokasuojassa 300-400 µm, eli sitä on maalattu joskus uudelleen. Eli ei toivoakaan saada tota koritakuun piikkiin. Takaluukun pinnassa mittari näytti n. 110 µm lukemia, eli siinä on alkuperäistä maalipintaa.
Igor Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2017 Nyt se perkele ei sitten käynnisty. Eilen pelasi vielä normaalisti. Akussa on virtaa, mutta avainta kääntäessä ei tapahdu mitään. Startti ei inahdakaan, mutta virtaa se tuntuu ottavan. Tämmöistä vikaa ton kanssa ei vielä ole ollutkaan... kone kyllä pyöri, kun vähän tönäilin kärryä vaihde silmässä.
TuplaPete Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 On 18.11.2017 at 12.36, Igor kirjoitti: Nyt se perkele ei sitten käynnisty. Eilen pelasi vielä normaalisti. Akussa on virtaa, mutta avainta kääntäessä ei tapahdu mitään. Startti ei inahdakaan, mutta virtaa se tuntuu ottavan. Tämmöistä vikaa ton kanssa ei vielä ole ollutkaan... kone kyllä pyöri, kun vähän tönäilin kärryä vaihde silmässä. Onko vikaa jo paikallistettu tai oliko startti vain yksinkertaisesti heittänyt pyyhkeen kehään? Itsellä rikastusvika korjaantui kun vaihdoin etummaisen lambdan uuteen NTK:n lambdaan. Nyt menee 0,7-1.75 välillä
johnny Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 ajonesto siellä varmaan kummittelee.. eikun vara-avainta koukkuun ;)
Igor Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 Vara-avainta kokeilin heti ensimmäisenä. Vaikka ei ajonesto taida starttimoottorin pyörimistä estää... eikös se pidä puolan ja suuttimet mykkinä? Vielä en ole ehtinyt enempää tutkimaan. Ajattelin kokeilla seuraavaksi toisella akulla ja/tai kaapeleilla, jos akku on sittenkin kyykähtänyt. Sitten jos tsekkais virtalukon, ja vasta viimeisenä alkais kaivamaan sitä starttia esiin. Jos sen startin joutuu vaihtamaan, niin pitää irrotella ensin pakosarja siitä tieltä. Tuli mieleen että vois siinä samalla vaihtaa pakosarjan pulttien tilalle mutterikiinnityksen. Säästäis varmaan jokusen kirosanan pakosarjaa kiinnittäessä. Pitää vaan selvittää noiden pulttien lujuus, niin osaa hommata sopivaa kierretankoa.
Mini1380 Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 Kierretangon sijaan kannattaa hommata sopivan mittaiset pinnapultit joissa ja niitä valkatessa ottaa huomioon että keskiosan kierteetön o on myös sopiva. Igor 1
Igor Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 1 hour ago, Mini1380 said: Kierretangon sijaan kannattaa hommata sopivan mittaiset pinnapultit joissa ja niitä valkatessa ottaa huomioon että keskiosan kierteetön o on myös sopiva. Mahtaiskohan noi imusarjan pinnapultit olla sopivat... pitääpä katsoa tuosta vanhasta kannesta.
johnny Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2017 10 tuntia sitten, Igor kirjoitti: Vara-avainta kokeilin heti ensimmäisenä. Vaikka ei ajonesto taida starttimoottorin pyörimistä estää... eikös se pidä puolan ja suuttimet mykkinä? nojoo sitähän se tekee, katkoo jotain releitä polttoainepuolella, mut kun itselle kävi niin et jossain vaiheessa ykkösavaimella ei saanutkaan enää ku pelkästään virtoja päälle, muuten oli ihan mykkä. toistuvasti kun käänteli avainta edestakaisin niin lopulta lähti käyntiin. tarkistin heti herätteen, oli ok. sen jälkeen kokeilin toista avainta, lähti ygösellä. vilkaisin vikakoodit, ajonesto herjasi ykkösavainta, poistin vikakoodit ja paritin avaimen uudestaan, lähti ygösellä. tosin tätä riemua kesti ehkä kuuden käynnistyksen verran ja sen jälkeen se taas "kadotti" avaimen. ennen kuin alat starttia irti repimään, niin tarkista nyt ainakin ettei siellä ajoneston puolella ole mitään vikaa päällä. se ei kyl enää viittaisi siihen, jos ei kerta kakkosavaimellakaan onnistunut. ja laitoitki tos että startti ottaa virtoja, tarkoitit sillä varmaan just herätettä etkä jatkuvia? ja myös sen maan voisi vilkaista?
Igor Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2017 Asiaa kun selvitteli enemmän, niin ilmeisesti tää ajonesto estää myös startin pyörimisen. No, siitä nyt tuskin on kyse. Vikakoodeja en ole katsonut. Vaihdoin kärryyn parkkipaikalla täyteen ladatun akun samalla kun jäätävää tihkua satoi vaakatasossa, ja piti katsoa koodit jos ei edelleenkään starttaa. Starttiyritys päättyi kuitenkin virtalukon sulakkeen (50A) kärähtämiseen. Sen jälkeen poistuin sisätiloihin lämmittelemään. Siitä on nyt pari viikkoa.
Igor Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2018 Tuon viime joulukuun jälkeen se näytti aika pitkään tältä: Sitten lumet suli, mutta pöly jäi... Huhtikuun lopulla keli oli jo sen verran mukava, että saattoi yrittää käyntiin nykäisyä. Kärry hörähti vetämällä käymään suorastaan yllättävän helposti, ja tuli ajamalla sisätiloihin odottamaan operointia. Youtuben MOD Mini -kanavalta löytyi näppärät ohjeet startin irroittamiseen, ilman että tarttee ottaa pakosarjaa irti. Noita ohjeita seuraamalla sain startin näkyviin suht nopeasti, ja startin päällä lepäsi kuvassa oleva pultti. Pultin kanta yhdisti kivasti solenoidin virtaliittimen ja startin rungon. Ei ihme että 50A sulake kärähti kun käänsi avaimesta. Ja mistä kyseinen pultti oli tuonne ilmeistynyt? No, "joku" oli varmaan jättänyt kiristämättä toisen startin kiinnityspulteista kytkinrempan yhteydessä...
Igor Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2018 Tässä kuvassa pultin paikka näkyy kivasti pakosarjan sylinterien 3 ja 4 putkien välissä. Pultin kiinnittäminen vaati aikaa, nahkaa ja verta. Talvirenkailla ajaessa totuin siihen ettei kärry vetele urissa eikä urapaikkauksissa, joten hommasin kesärenkaille samanlaiset komeat 16" peltivanteet kuin talvirenkaillakin oli. Gummeiksi tuli Michelin Pilot Sport 3:t. Semi-slicksit jäi aluvanteille odottamaan ratapäiviä. Kuvassa kesärenkaat ja kesäakku odottamassa asennusta. Kärry hieman kaipasi pesua n. 5kk seisonnan jäljiltä. Nyrretarrakin oli hiukan kärsinyt talvesta. Kuvassa tilanne ennen ja jälkeen snow foam -käsittelyn. Sitten alkoi vasta varsinainen käsinpesu.
Igor Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2018 Seuraavana päivänä satoi tietysti vettä, joten uusista upeista vanteista ei saanut vielä tämän komeampaa kuvaa. AAB-1 1
johnny Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2018 aikas asialliset.. jaksaispa itsekin laittaa.
Igor Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2018 Käsittämättömän hyvä pito noissa Pilot Sport kolmosissa, myös märällä. Eivät halua koko ajan ohjata autoa epätasaisuuksien mukaan kuten AD08R:t, ja meteliäkin on vähän vähemmän. Kovin kapealta ne vaan näyttää auton alla. Varmaan 6.5" leveä vanne tekee tuon efektin.
Igor Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2018 Kävin tänään leimalla, ja samalla tehtiin muutoskatsastus etanolikäytölle. Eli maksoin 58€ siitä, että rekisteröintitietoihin tuli pari riviä lisää tekstiä. Mitään ylimääräisiä toimenpiteitä itse katsastuksessa muutos ei aiheuttanut. Katsurille riitti tieto siitä, että muutos on tehty softalla. Rustasin Trafille hakemuksen 200€ muuuntotuesta. Laitoin käytetyksi muunnoslaitteistoksi "Bytetronik FA53", ja muutoksen tekijäksi itseni. Saabisteilla on mennyt päätöksen ja tuen saamiseen 4-5 viikkoa hakemuksen lähettämisestä, joten menee varmaan tuonne kuun lopulle ennen kuin Trafilta kuuluu mitään.
holkki Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2018 Jaaaa... Onko Valtio alkanut maksamaan "alkoholisteille" avustuksia...? vähäpäästösyys Kriteerinä?
next Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2018 Ihme jos saat sen. Jouduin käyttämään asennettava purkin eikä kelvannut itse asennettuna kun piti saada todistus että on oikein asennettu.
karvalakki Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 10 hours ago, next said: Ihme jos saat sen. Jouduin käyttämään asennettava purkin eikä kelvannut itse asennettuna kun piti saada todistus että on oikein asennettu. Milloin tämä tapahtui? Säännökset ovat muuttuneet tänä vuonna ja nimenomaan omatoimiasennus tuli sallituksi, samoin poistui vaatimus lohkolämmittimelle.
Igor Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Määräykset asennusvaatimuksista muuttui tämän muistion mukaan jo 1.5.2016: https://www.trafi.fi/filebank/a/1461929338/e1efc709e09b0525b076494b00ccdb39/20517-pdf_Perustelumuistio_auton_rakenteen_muuttamisesta_etanolimuutos.pdf Omatoimiasennus tosiaan sallittiin, eikä tarvi enää olla muunnoslaitteiston valmistajalta mitään selvityksiä. Eikä sitä lohkolämmitintä. Muutoskatsastukseen riitti omalla kohdalla ilmoitus ecun ohjelmistomuutoksesta. Se on sitten eri asia riittääkö se perusteeksi Trafille, että myöntävät tuon muuntotuen. Saabbifoorumilla on pitkä ketju aiheesta. Tuen on saanut, kun muunnoslaitteistoksi on merkitty hakemukseen Trionic 7 -ecu ja/tai BioPower-ohjelmisto. 17 hours ago, holkki said: Jaaaa... Onko Valtio alkanut maksamaan "alkoholisteille" avustuksia...? vähäpäästösyys Kriteerinä? Jotain sellaista. Tämän vuoden alusta on saanut hakea tukea etanoli- ja kaasukonversioihin. Koskee ennen 1.1.2007 käyttöönotettuja autoja, koska vain ne on mahdollista muutoskatsastaa em. tavalla. https://www.trafi.fi/oleedellakavija/kaasukayttoinen_auto/muuntotuki
next Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Viime kesänä olin omaani muuttamassa joka siis jäi tekemättä koska itse asentelin. Laittomasti se tuolla on ja saakin olla.
Igor Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 38 minutes ago, next said: Viime kesänä olin omaani muuttamassa joka siis jäi tekemättä koska itse asentelin. Laittomasti se tuolla on ja saakin olla. Mä asentelin ton oman "muunnossarjani" jo yli viisi vuotta sitten, mutta en edes viitsinyt yrittää muutoskatsastaa ennen kuin nyt. Eipä siitä muutoskatsastuksesta mitään iloakaan olisi aikaisemmin ollut.
next Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2018 Joo ei mutta katsuri ihmettelee päästöjä kun ovat niin alhaiset jos sattuu olemaan "liikaa" viinaa tankissa. Huomautettu jo pari kertaa että taitaa olla viinat tankissa... En mä ymmärrä mitä se niitä haittaa mutta tuntuu tekee. Näkee sen konehuoneestakin kun sinne on se anturi lisätty linjaan ja purkkikin siellä on piilossa mutta eivät ole vielä niihin tarttuneet. Nooh mä leimaan jos se onnistuu itse asennetulla. Tosiaan viimeksi kyseli todistusta mutta eihän mulla ollu sellasta esittää.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään