MattiH Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2016 En enää kunnolla muista millainen oli alunperin, mutta jäykempi tuo on kuin r50:n kytkin. Välillä tuntuu et vaihdot oli jotenkin sulavampia orkkiksella, mutta hyvä tuo on ollu.
Igor Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Eipä ole juuri tullut kytkintä luistatettua, mittarissa 187tkm alkuperäisellä kytkimellä, ja pitää hienosti edelleen. :) Mutta tuskin siinä on pintaa enää mahdottomasti jäljellä... No oli siinä pientä kulumaa, mutta ei se nyt ihan loppu ollut :P
Igor Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Eihän tuolla malttanut olla ajamatta, ja painelaakeri sitten antautui viikkoa ennen suunniteltua remonttia...
Igor Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 En tiedä miltä R53:n alkuperäisen "kartiokitkalukon" pitäisi näyttää, mutta tämä laatikosta löytynyt tasauspyörästö näyttää kyllä omaan silmään kovin avoimelta... runkonumerolla löytyvän varustelistan mukaan kärryssä on kyllä tehtaalta lähtiessä ollut "sperrdifferential". No, nyt siellä ainakin on Quaifen lukko. :) AAB-1 and holkki 2
Igor Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 En enää kunnolla muista millainen oli alunperin, mutta jäykempi tuo on kuin r50:n kytkin. Välillä tuntuu et vaihdot oli jotenkin sulavampia orkkiksella, mutta hyvä tuo on ollu. On toi Valeo selkeästi kevyempi ja mukavampi käyttää kuin R53:n alkuperäinen kytkin. Siinä orkkiksessa tosiaan oli semmonen kynnys, eikä se ollut edes siinä kohtaa missä kytkin otti kiinni...
Igor Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 En tiedä miltä R53:n alkuperäisen "kartiokitkalukon" pitäisi näyttää, mutta tämä laatikosta löytynyt tasauspyörästö näyttää kyllä omaan silmään kovin avoimelta... runkonumerolla löytyvän varustelistan mukaan kärryssä on kyllä tehtaalta lähtiessä ollut "sperrdifferential". Jaa, taitaa toi sittenkin olla lukkoperä, R53:n avoin tasauspyörästö näyttääpi hiukan erilaiselta: MINI Cooper - Transmission removed for LSD Install - 10 by Kurt_Hammond, on Flickr
Igor Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Eipä sitä kauaa saanut nautti ehjästä R53:sta... tänään kun päräytin kärryn käymään kuului koneesta kauhea kalkatus, kuin olis mutteri irrallaan jossain... ei siis samanlainen rallatus kuin ketjunkiristimen pettäessä. Eilen kun ajoin auton talliin ei ollut mitään oireita. Lähemmin tarkasteltuna ääni tulee jostain ylhäältä jakopään puolelta, ehkä venttiilikoneistosta tai ahtimesta. Eli ilmeisesti ei mitään kytkinrempasta johtuvaa, eikä toivottavasti kampuran laakerit... Ekana ajattelin napata remmin irti ja päräyttää koneen käymään niin selviää onko vika ahtimessa, mutta ei mun käsillä saanut hihnaa irti yläkautta, joten korkkasin pullon kirkasta ja nostan auton ylös vknloppuna. Jos kalkatus jatkuu ilman remmiä, niin sit venakoppa irti jne... jippii. Huomenna olis BTCF:n ratapäivä Nokian UA-radalla (joku pikkusyherö ilmeisesti), joten suunnistan sinne käyttöromulla.
Mini1380 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 No se ny koettelee :-( 17.09.-16 toivottavasti liikenteessä............
TuplaPete Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Nyt käy kyllä miehellä jo ihan halvatun huono onni kylässä vähän väliä Toivottavasti ajamisen ilo vielä nokittaa nämä pienoiset vastoinkäymiset Otan myös potullisen rintamaveljen murheille
Igor Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2016 No eipä ollut onneksi iso vika tällä kertaa... kampuran hihnapyörän pultti oli päässyt katoamaan, kun "joku" ei ollut vaihtanut siihen uutta pulttia jakopäärempan jälkeen. :P Remppaa tehdessä ei ollut uutta pulttia, joten pistin "väliaikaisesti" sen vanhan ja tilasin uuden pultin. Se oli siis ollu mulla hyllyssä jo toukokuusta asti... nyt se hihnapyörä oli sitten päässyt tulemaan viitisen milliä ulospäin, mikä aiheutti hihnaan melkoisesti ylimääräistä vatkausta ja pisti kiristimen metelöimään. Uus pultti paikalleen ja uus hihna hieman jo rispaantuneen tilalle, ja taas kulkee nätisti. :) TuplaPete 1
wilbon Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2016 hyvä että oli "markan" vika eikä mitään isompaa! TuplaPete 1
Igor Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2016 Seuraava jumppa olis sitten etummaisen lambda-anturin vaihto, vikakoodia pukkaa. Täytynee ensin koittaa vaihtaa anturit päikseen, pitäs ainakin vikakoodin muuttua...
Igor Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2016 Tätä menoa tulee vielä kiire ennen ratapäiviä. Lambda-anturi on edelleen vaihtamatta. Ja etujarrut pitäis rempata... sumujen saarilta on siihen remppaan tullut jo pari pakettiakin. Niin, ja jo toista vuotta varastossa maanneet R56:n köykämiini-takatukivarret olis kans kiva saada pikkuhiljaa paikalleen. Tarvittavat pultitkin tuli hommattua tuossa kesällä. TuplaPete 1
Igor Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2016 Noi Carbotechin palat saikin hyvän sisäänajon, kun parin nopean kierroksen jälkeen mentiin ilman sen kummempia jäähdyttelyjä rullaten ja työntämällä varikolle apulaitehihnan katkettua... kunnon savu nousi jarruista, saas nähdä suliko abs-antureita tällä kertaa. :P Nyt on sormet kyynärpäitä myöten ristissä, että auto tulee kuntoon pelkällä kampuran hihnapyörän pultilla (oli siis kadonnut, taas) ja uudella hihnalla. Pesämäen pääsuoraa mentiin kakkonen ja kolmonen tappiin asti, ja hihna napsahti kun sain nelosen silmään. Hyvin ainakin katosi vedot kun ahdin tippui pelistä...
Igor Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2016 Päivitellääs taas tilannetta.... kärry siis hinattiin ratapäiviltä Autoliiton toimesta Kankaanpäähän korjaamolle, jossa laitettiin uusi pultti ja hihna paikalleen. Siitä heti kolmen viikon kuluttua ehdin hakemaan auton sieltä pois. Muutaman päivän ehdin taas ajelemaan suht huolettomasti, kunnes kone alkoi yhtäkkiä sammuilemaan pysähtyessä, varsinkin moottorijarrutuksen jälkeen. Tätä samaa vikaa oli lievempänä jo silloin kun lambda alkoi oireilemaan; meni tyhjäkäynnillä välillä niin laihalle, että alkoi yskimään ja sammui. Nyt käy rikkaalla (10.5 - 11.0) sammumiseen asti. Matka-ajossa ja kaasu pohjassa toimii ihan hienosti. Kulutus ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Imuvuotoja ei löytynyt. MAP-anturit näyttäisivät logien perusteella olevan järjissään, samoin lambda. Pakopuolellakaan ei näkynyt vuotoja. Vikakoodeja ei ole. Seuraava veikkaus on jumittava kaasuläppä. Täytyy ottaa se irti ja putsata, josko olisi vain paskainen.
Igor Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2016 Ai niin, uuden öljyvuodonkin tuo on kehittänyt. Tällä kertaa ilmeisesti öljynsuodattimen jalasta, tai ainakin jostain sieltä suunnalta. Juuri kun ehdin kehumaan, että olen vaihtanut koneeseen omistusaikanani kaikki tiivisteet... ;D
Igor Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2017 Öljyvuoto löytyi öljynpaineanturin ja suodattimen jalan väliin laittamastani adapterista (T-haara öljynpainemittarille). Taas näitä itse aiheutettuja vikoja. O:-) Sammuilulle ei ole löytynyt sen parempaa korjausta, kuin tyhjäkäynnin nosto 1300rpm:ään. :-[ TuplaPete 1
TuplaPete Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2017 Itellä lähti vuotamaan alkuperäisestä anturista, "mutterin ja liittimen" liitoksesta. Liitin oli muutenkin lämmenneen näköinen. Ilmeisesti Ö-painemittarin adapteri tuo tuon alkuperäisen anturin liian lähelle pakosarjaa. Tarvinnee vetää termotechit pakosarjan ympärille talvena aikana, ennen kuin asentaa tuon uudestaan
Igor Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 On 9/14/2017 at 16:22, TuplaPete said: Itellä lähti vuotamaan alkuperäisestä anturista, "mutterin ja liittimen" liitoksesta. Liitin oli muutenkin lämmenneen näköinen. Ilmeisesti Ö-painemittarin adapteri tuo tuon alkuperäisen anturin liian lähelle pakosarjaa. Tarvinnee vetää termotechit pakosarjan ympärille talvena aikana, ennen kuin asentaa tuon uudestaan Tosta olikin ratapäivillä puhetta, että riippuu varmaan pakosarjan mallista, että miten paljon anturi saa lämpöä. Omassa anturi ei ollut ollenkaan sen näköinen, että olisi ottanut lämpöä. Pakosarja on mulla OBX:n tekele.
Igor Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Tämmöinen yllätys paljastui viime pesun yhteydessä. Täytynee olla maahantuojaan yhteydessä 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuun tiimoilta. Mitään takuun edellyttämiä koritarkastuksia ei toki ole ainakaan viimeiseen neljään vuoteen tehty, eikä huoltokirjaleimojakaan ole tullut keräiltyä, mutta aina kannattaa yrittää...
Ritke Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Taitaa valitettavasti olla turha yritys, tuohan on pintaruostetta. Takuu kattaa puhkiruostumisen.
Igor Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 2 hours ago, Ritke said: Taitaa valitettavasti olla turha yritys, tuohan on pintaruostetta. Takuu kattaa puhkiruostumisen. Pinnasta se ei kuitenkaan ole alkanut, kun maali on ehjä. Silloin pitäs mun käsittääkseni kuulua puhkiruostumattomuustakuun piiriin. Siis mikäli koritarkastukset yms. on tehty säännöllisesti. En toki ole mikään asiantuntija.
Igor Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Ja saattaahan se olla tuolta kuprujen alta puhkikin...
Mini1380 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2017 Vastaavia korjaavat ainakin UK:ssa takuuna Mineistä, meidän maahantuojan kanssa saattaa sit olla vähän niin ja näin....... mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla.
Pullis Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2017 Itelläni oli takaluukun kannessa R60 samaa ongelmaa ja sen Mini (käytännössä Treen Autokeskus) hoiti maahantuojan Goodwill:nä. Tottakai autoni oli uudempi mutta maalitakuu oli jo ummessa siinäkin. Ei kuulu mitenkään tähän maaliasiaan mutta onx tosta takavalosta jotenkin "kesiny" pinnoite irti sisältä? Se meinaa viittais kanssa kosteus ongelmaan sillä kulmalla autoa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään