kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Olisin kiinnostunut ostamaan 90- luvun minin ja mieluusti sieltä loppupäästä, että on mpi koneella. Haluaisin tietää mitä kaikkea minun täytyy tietää ostaessani miniä. Samoin onko näissä 90-luvun lopun mineissä jotain ongelmia mitä ei pystyisi korjaamaan tai vaihtamaan? Ja muutenki kiinnostunut kaikesta mitä pitäisi tietää/osata ennen ja jälkeen minin ostoa. :-[ Kiitokset jo kaikista vastauksista! :)
MikaJ Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Ei kait sellaista autoa ole vielä tehty, mitä ei pystyisi korjaamaan. MPi koneessa ei suoranaisesti ole mitään parempaa kuin SPi:ssä, käytännön erona ainostaan todella pitkä perävälitys vakiona. Kopan puolella sitten airbagia ja sivutörmäysuojaa erona. Teknisesti pomminvarmoja laitteita, ruoste vain perinteiseen tapaan ongelmana jos ei ole pidetty kuin kukkaa kämmenellä, tai korjattu.
kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kiitoksia tiedosta, miten onnistuu minissä peltien korjaaminen jos on jonkin verran ruostetta, sekä kuinka hyvin toimii täydellinen ruostesuojaus ja massaus minissä ? Onko mineissä esiintynyt sähkövikoja, sekä kuinka hyvin johdot on suojattu kosteudelta, että kannattaako ostaessaan heti käydä ja suojata kaikki johdot kosteudelta ?
Mini1380 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 1.miten onnistuu minissä peltien korjaaminen jos on jonkin verran ruostetta, sekä kuinka hyvin toimii täydellinen ruostesuojaus ja massaus minissä ? 2.Onko mineissä esiintynyt sähkövikoja, sekä kuinka hyvin johdot on suojattu kosteudelta, että kannattaako ostaessaan heti käydä ja suojata kaikki johdot kosteudelta ? 1.samoin kuin muissakin autoissa, kannattaa ostaa hyvälaatuisia korjauspeltejä esim. http://www.bmh-ltd.com/ valmistamia näitä saa Suomalaisiltakin toimittajilta. Ruosteensuojaukseen pätee sama kuin muihinkin autoihin ruosteettomassa autossa auttaa mut ruosteen päälle vedettynä vain piilottaa ruosteen. 2.lyhyesti Britti-auto tohon ei tarvinne lisätä paljoakaan korkeintaan että sähköt hivenen parempia kuin Italialaisissa mutta esim valoliitokset 50-luvulta. Vaihdelaatikon toimintaa kannattaa kiinnittää huomiota synkat kun on monessa ruiskupelissä pilattu synteettisten öljyjen käytöllä.
MikaJ Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Ruiskun+airbagien johdot ovat hyviä, liittimiä myöten. Loppuauto sitten on 50-luvun tasoa kuten muutkin Minit. Minin suunnittelussa/tuotannossa oli äärettömän pienet resurssit, sen takia mitään ei ole suunniteltu uusiksi jos ei ole ollut täysin pakko. Kyllä se vähän naurattaa katsoa -90luvun lopun autoissa "bullet" liittimiä. Jos kaikki vanhanmalliset liitokset käy läpi ja suojaa sähkörasvalla hyvin, niin huolettomia kilometrejä on vuosiksi eteenpäin. Peltikorjaukset Miniin on tietenkin haastavempaa kuin muihin -90luvun autoihin. Koppa kun on yhtenäistä peltiä ilman saumavälejä. Tämän takia huomattavasti kalliimpi alkuperäislaatuinen peltiosa on ainut järkevä vaihtoehto vaikkei ihan viimeisen päälle priimaa jälkeä vaatisikaan.
kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kiitoksia tiedoista, mutta onko mahdollista, että jos auto on maalatu uusiksi mätii uuden maalin alla täysin ruostunut aihio ?, tarkoittaako siis, että jos vaihteet muljahtelevat ja rusahtelevat ni vaihteisto on uutta vailla ?, miten kannattaa syynätä mini läpi ostopaikalla, vasaran kaa? :D
club75 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kiitoksia tiedoista, mutta onko mahdollista, että jos auto on maalatu uusiksi mätii uuden maalin alla täysin ruostunut aihio ? on, kato paikanpäällä miltä se näyttää tarkoittaako siis, että jos vaihteet muljahtelevat ja rusahtelevat ni vaihteisto on uutta vailla ? ei mutta ei varmaan paras mahdollinenkaan miten kannattaa syynätä mini läpi ostopaikalla, vasaran kaa? :D ei se ole normaalia käytettyä autoa kummempi, järki mukaan, kysy edelliseltä mitä on tehty jne.
koirankoppi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Noin yleisesti voi sanoa, että Mini on harrasteauto. Jos vanhaa Miniä aikoo pitää ympärivuotisena käyttöautona, tai vaikka vain harrastepelinäkin, niin on oltava halua/taitoa räplätä sitä silloin tällöin itse. Tai oltava tuttu Miniä tunteva remonttimies joka puoliharrastuksekseen huoltaa Miniäsi. Tai sitten paksu lompakko, joka ei aina sekään joka paikassa auta, sillä vanhojen Minien oikea tuntemus alkaa olla harvojen ammattilaisten käsissä. Osia saa vaikka uuden auton kokoaisi, mutta asiantuntevia tekijöitä on vähemmän.
kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Minin jos hankin ni ensiksi tutustun korjauskirjoihin ja mieluusti haluaisin itse oppia tekemään kaiken mitä vaatii, että saisin minin säilytettyä läpi vuosien, mutta kiitän vastauksista, koska haluan kuitenkin minin joka on lähtökohasesti hyvässä kunnossa ettei tarvii ensiksi purkaa ja korjata kaikkea vaan voi rauhallisesti tutustua autoon ja sen laittelemiseen (:, toivottavasti tämäkin harrastus kohta alkaa ! :)
kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kävin katsomassa kyseistä miniä ja olin todella yllättynyt, kuinka hyvässä kunnossa mini oli tekniikka toimi ja ruostetta oli hieman saumoissa(tappavaa), sekä peräkontissa( vakavaa :o ) http://www.nettiauto.com/mini/cooper/5890754 ainoastaan yksi vilkku ja sumuvalo ei toiminut, että onko vaikea korjata? kun leimaa on joulukuulle asti ni siihen pitäis saada kuntoon. Ajattelin, että kävisin minin läpi autotohtorin kanssa(kannattaako vai rahan tuhlausta?)
koirankoppi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Jos auto on lähiaikoina maalattu ja nyt puskee ruoste saumoista, niin ei pohjatyöt ole olleet kovin vakuuttavia. Nätiltähän se näyttää. Takakelkka eli taka-apurunko on Minin heikkoja kohtia, jota kats.miehet mielellään kolistelee. Jos se on vielä alkuperäinen, eikä kunnolla suojattu, niin voi olla jo sanomista? Kallis osa. Tuollaiset pienet sähköviat nyt on helppoja korjata. Jos vilkun viiksi on hajalla, niin sekään ei ole osista halvimmasta päästä. Takakontti on myös Minin arka paikka. Jos kori on suojaamaton, niin takakelkan ja korin välissä on aina kosteana pysyvä kura voinut tehdä tekosensa. Tuulilasin alareuna tiivisteen alla on tuonikäisissä Mineissä joskus jo hävinnyt olemattomiin. Jos muuten pääsee montulle tai nosturille alustaa syynäämään, niin ei siinä välttämättä autotohtoria tarvita.
Idefix Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Ja kuten aina vanhaa autoa ostaessa, niin magneetti mukaan...sillä kun käy kriittiset paikat läpi, niin heti näkee onko siinä käytetty kilokaupalla pakkelia...
kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 kiitoksia loistavista vinkeistä!, jos saksasta meinää hakea minin ni kannattaako luottaa maahantuojaan vai hakea itse ?
Mini1380 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Riippuu paljon maahantuojasta toisilla riittää motivaatiota etsiä se kunnon auto toiset tuo mitä sattuu. Paradise carsin tuomat kiertäisin kaukaa niistä on monta ikävää tarinaa.
kerbiilisoturi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2013 Mitä luotettavia maahantuojia löytyy?
MikaJ Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2013 Saksan ja Suomen Minien tarjonnassa ei ole kuin yksi ero, Suomessa romutkin maksaa järjettömästi. Eli hyväkuntoiset on Saksassakin kalliita, mutta todellisen projektilaitteen voi saada edukkaastikkin. Jos juuri maalatussa autossa ruoste puskee läpi, niin ei kannata miettiä. Ellei sitä saa ruostepommin hinnalla. Noin yleisesti voi sanoa, että Mini on harrasteauto. Jos vanhaa Miniä aikoo pitää ympärivuotisena käyttöautona, tai vaikka vain harrastepelinäkin, niin on oltava halua/taitoa räplätä sitä silloin tällöin itse. Tai oltava tuttu Miniä tunteva remonttimies joka puoliharrastuksekseen huoltaa Miniäsi. Tai sitten paksu lompakko, joka ei aina sekään joka paikassa auta, sillä vanhojen Minien oikea tuntemus alkaa olla harvojen ammattilaisten käsissä.Osia saa vaikka uuden auton kokoaisi, mutta asiantuntevia tekijöitä on vähemmän. Osittain olen samaa mieltä. Mini itsessään on yhtä toimintavarma kuin mikä tahansa muu vastaavan ikäinen auto (jätetään valojen liitosten kosketushäikät pois luvuista, ei nekään jokapäiväisiä ole). Mutta ongelma tosiaan saattaa tulla siinä kohtaa kun jotain sitten hajoaa, halukkaita ja ammattitaitoisia tekijöitä on vähissä ellei itse halua ja osaa.
MikaJ Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2013 Sen verran kyllä pitää ottaa takaisin että ei se Minin tekniikka nyt -90luvun tasolla ole sen ikäisissä autoissakaan, ei sen kanssa mitään 300tkm ajeta tekemättä mitään :D
kerbiilisoturi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2013 Kiitos huikeista vastauksista !
koirankoppi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2013 Jos ei välttämättä halua 90 luvun ruiskuMiniä, niin rahalleen löytää varmasti kunnollista vastiketta myös vähän vanhemmasta Suomitarjonnasta. Tälläkin palstalla parhaillaan ilmoitellaan. Ja ne on niitä varsinaisia klassikoita ja tekniikkakin niin halpaa/ yksinkertaista ettei varmasti mene sormi suuhun. Ja kunnossa olevana vähintää yhtä varmaa kuin nämä 90-luvun värkit. Ei päästömittauksia ym riesoja:)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään