MakeSa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Onko olemassa listaa mitä lisävarusteita on voinut vuonna -80 rastittaa? Make
inno75 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Moron ! Ostin Suomesta ( Forssa) silloin uuden Minin ( siis rekisteröity -80 joulukuussa ja ostin sen helmikuussa -81). Lista oli mielettömän lyhyt, ei mitään ainakaan siinä myyntiliikkeessä. Kumiset etujalkatilan matot sai mukaan ! Melkein sama tilanne -75 , uutta Miniä ostaessani ( Turku), kumimatot ja ns "ralliratti" "lisävarusteina". Rengasliikkeestä sentään löytyi 4,5" peltivanteet vielä uutena. Kiinnostus ei ollut kummoinenkaan ainakaan -80 , kun tuonti oli jo loppunut Minien osalta varmasti. Myytiin Metroa tilalle. Muutenkaan ei tilpehöörimyynti ollut kovin suosittua silloin. -65 sai kuulemma valita turvavyöt tai pohjapanssarin uuteen Miniin ! Onko muilla parempia kokemuksia ?
imperial Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Ei ollut mitään varustevaihtoehtoja. Autot oli v. 80 ihan vaan mitä tehtaalta lähti. Kymmenen Miniä rivissä liikkeessä ja kaikki ihan samanlaisia. Tuona vuonna ei ollut edes kovin montaa värivaihtoehtoa. Yksi yleisimmistä liikkeen asentamista lisävarusteista oli nuo kumimatot ja toinen jota paljon laitettiin oli lohkolämmitin. Lisäksi moniin autoihin oli laitettu lämmityslaitteen lisäkenno ilmanottoaukkoon maahantuojan toimesta. Sitä ei mitenkään erikseen edes kovin innokkaasti kaupattu jälkiasennuksena jos ei jo ollut. Hyvä kapistus sinänsä.
inno75 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2013 Jep, toi lämmittimen"lisälämmitin" mullakin oli kiinni, samoin lohkolämmitin. Viimeksimainittu on nyt lähinnä pakollinen, ainakin jos Mini seisoi talvet ulkona. Ja väri suurimmalla osalla -80 tais olla hiekanruskea ja rekisterinumerot peräkkäisiä. ANT-204,205 ja 206 ainakin tapasin.
Mini1380 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2013 Haetaanko tässä muuten Suomessa rastitettavissa olleita lisävarusteita vai mitä maailmalla (Englanti) on ollut saatavissa?
MakeSa Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2013 Kiitos vastauksista! Lähinnä kiinnostaa mitä voi museoautoon vaihtaa/lisätä.
Mini1380 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2013 Museoautoonhan saa laittaa aikakauden osia, ei siis tarvitse olla Mini-liikkeestä saatavilla olleita vaan aikakaudella "motonetista" ostettavissa olleita osia/tarvikkeita.
imperial Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Tarkoitit varmaan tuolla "motonetistä" viittauksella firmaa nimeltään Motoral. Ensin mainittu perustettiin vasta 1990, joten mitään siihen viittaavaa roinaa ei 80- malliseen kannata ripustaa. Jälkimmäisen firman luettelosta napatut varusteet ovat mitä suotavampia. Speedwell, Paddy Hopkirk Accessories ym ym.. Tässä muuten tuli juteltua museomiehen kanssa ja selvisi, että Wunderbaumikin saa olla museoautossa, mutta ei saa haista. Oltava siis aikakaudelta..
MakeSa Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Ymmärsin tuon "motonet" viittauksen ,että silloisista varaosaliikkeista saatavilla olleita osia!! Make
Mini1380 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2013 Ymmärsin tuon "motonet" viittauksen ,että silloisista varaosaliikkeista saatavilla olleita osia!! Make Juurikin näin. Eli aikakaudella jälkimarkkinoilta saatavilla olleita tuotteita/lisävarusteita saa käyttää.
Mikko Koivusalo Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2013 Onko tämän ikäisessä minissä turvavöitä takapenkillä, tai edes paikkoja sellaisille...? Emännälle olis tarkoitus hankkia mini kesä-autoksi ja se haluaisi tuollaisen tietää...
Mini1380 Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2013 Ei siellä vissiin valmiita paikkoja vielä tuolloin ollut mutta kyllä ne asennettua saa.
MikaJ Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2013 Mä sanoisin että tuossa -80 vuoden paikkeilla paikat olivat vakiona tai jopa aikaisemminkin, ehkä mahdollisesti... Voi olla että C-pilarin kiinnike tuli vasta -84, mutta se on helppo kokeilla verhoilupaneelin läpi kun tietää mitä etsii. Mutta niihin paikkoihin ei muunlaisia alkuperäisiä vöitä ole kuin "kiinteät" ilman mitään rullamekanismia, vyön soljesta säädetään pituus sopivaksi ja se sitten on siinä. Nykypäivän standardi rullavyöt tulivat tietääkseni vasta 1990 Miniin. Niissä on rullankiinnityspaikka vähän erilainen, joten suoraan ei voi vanhempaan heittää paikalleen.
Mikko Koivusalo Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2013 Kiitos tiedosta, tuo helpottaa ostopäätöstä...
imperial Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2013 Tuollaiset vahvikkeet oli takakontissa hattuhyllyn alla Ruotsista tuodussa -71 Minissä. Ihan vain hitsattu vähän vahvemmista paikosta kiinni.
penna Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2013 Mulla on kans vm-80 olevassa minissä lisälämmitin ja normaalia isompi pensatankki kun vertaa vm-77 olevaan.
TOX Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2015 Onko Minissä ollut koskaan kattoluukkua alkuperäisenä varusteena?
imperial Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2015 Ei ollut profiilikuvasi mukaista "Finlandia kattoikkunaa". Vasta mallimuunnos "British Open" sarjatuotannossa oli kaikissa "webasto" tyyppinen haitarikattoluukku. Sellainen oli toki jo lisävarusteena saatavissa hyvin varhain ja ehkä edelleenkin ihan mallikohtaisena. Muutama tuli itsekin myytyä 90-luvun alussa. Erikoiskoripaja Wood and Pickett Ltd asensi näitä. Ei muuta kuin reikää isommaksi.
koirankoppi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2015 Kuvassa näkyvää suomalaista Finlandia kattoluukkua asenneltiin myös Mineihin 80 luvun alkup. lähtien. Jos sellainen on valmiina aihiossa ja kunnossa, niin kyllä sen voi pitää ja pitäisi kelvata museomiehellekin. Ehkei uutta reikää tuon luukun kanssa kannata ehjään alkaa tekemään, vaikka ei minulla kyseisestä mitään pahaa sanottavaa ole. Oli yhdessä omassani 80 luvulla.
inno75 Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2015 Selvittelin tota kattoluukkuasiaa oman autoni tähden ( 1975 Inno Cooper ) ja selvis seuraavaa. Jenkeistä se on lähtöisin ja 1975-76 Sveitsiläinen erikoisautojen valmistaja toi sen Eurooppaan. Eli 1976 alkaen sitä on ollut saatavilla ainakin keski-Euroopassa. Suomeen rantautumisesta en ole saanut varmaa tietoa. -84 ostin itte Finlandiakattoluukun Miniin.
PeteP Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 2016 Jep, toi lämmittimen"lisälämmitin" mullakin oli kiinni, samoin lohkolämmitin. Viimeksimainittu on nyt lähinnä pakollinen, ainakin jos Mini seisoi talvet ulkona. Ja väri suurimmalla osalla -80 tais olla hiekanruskea ja rekisterinumerot peräkkäisiä. ANT-204,205 ja 206 ainakin tapasin. Mulla on tallissa tuore -80 mallin "projekti" ja nimenomaan tuolla hiekanvärillä,lisä ja lohkolämppärillä, sekä ANT-221 kilpi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään