sir samurai Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2013 Mulla on vuoden 70 Miniin vaihdettu edellisen omistajan toimesta Spi kone ja levyjarrut jostaki 90 luvun Ministä. Rekisteriotteessa on kuitenkin merkintä, että autossa olisi tonninen kone. Auto on ollut mulla 6v ja aina on katsastuksesta mennyt läpi ilman sanomisia, mistäpä ne siellä tietävät että Spi koneet on kaikki 1,3 litrasia, vai olenko väärässä? Eipä sitä ostaessa tienny itekkään ja lapissa kasvaneena tottunu siihen että riittää jos tuommoset "pikku jutut" on vähä sinne päin ;) Ilmeisesti levyjarrut edessä riittää muutoskatsastuksessa jos tahdon rekisteröidä Minin oikeilla tiedoilla? Eipä tuolla muuten, mutta joskus se katsastusmies sattuu tietään jotakin Mineistä ja voi tulla jotaki sanomista. Minkälainen tapahtuma se muutoskatsastus on ja mitä papareita mulla pitäisi olla mukana? Onko olemassa mahdollisuus että mulle tulee jotakin rankkua jos paljastuu että kone on siellä ollu paikoillaan jo vuosi tolkulla, toki ite en sitä ole "tiennyt". O0 Varmaan vakuutusmaksut vähä nousee ja autovero varmaan myös? Vai kannattaako unohtaa koko juttu ja antaa asian olla näin? Toista Miniä olen aloittamassa kasaamaan ja siinä pitäisi olla myös 1,3l kone mutta vain rumpujarrut. 1,3l koneella rekisteröitynä siihen pitää vaihtaa levyt eteen, mutta tonnisena riittäs ne rummut ;) Asiansa osaava varmaan konttorilla huomaisi tämänkin :P Toki tuohan nuo levyt tehoa jarruihin, joten tulee ne sinne tieten laitettua :)
MikkoViitala Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2013 Ota semmonen lappu missä näkyy paljonko noissa spi:issä on ollu tehoa ja vaikka minkä kokoiset jarrut niissä on. Joku voi kysyä myös mistä se kone on tullut ja siitä pittäis olla kuitti mutta yleensä vain jos on oikian kettumainen konttori setä.
Jupetee Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2013 Joku voi kysyä myös mistä se kone on tullut ja siitä pittäis olla kuitti mutta yleensä vain jos on oikian kettumainen konttori setä. Kuitti jostain vanhasta moottorista, millä perusteella sitä tarvitsisi näyttää??
MikkoViitala Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Ettei konetta ole varastettu. Eli ihan samoin yksityisen ihmisen "pitäisi" ottaa jokin todistus kun ostaa yksityiseltä ihmiseltä jotain tavaraa jotta saa todistettua että on sen ostanut.
Mini1380 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Juu on noita todistuksia koneen alkuperästä kyselty jo jonkin aikaakin koneenvaihdon yhteydessä.
MikaJ Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Ei se nyt mitenkään varkauksiin liity, eihän missään ole olemassa mitään rekisteriä missä olisi varastettujen autojen moottoreiden sarjanumerot... Liittyy siihen että kun tiedetään mistä autosta moottori on, tiedetään sen teho ja päästöluokka. Samalla moottorikoodilla kun voi olla moottoria eri tehoisina ja eri päästöluokillakin. Tosin jos haluaa ruveta hankalaksi, niin yksityisellä henkilöllä ei ole mitään vaatimusta säilytellä kuitteja. Tosin siinä kohtaa katsastusmieskin voi vaatia asiantuntijan lausuntoa moottorin tyypistä. Tämän auton kohdalla tuskin mitään tullaan vaatimaan, kun ei päästöluokkiakaan tarvitse täyttää.
Mini1380 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2013 Juurikin näin enempi se on tarkoitettu siihen että saataisiin selville ettei yritetä muutoskatsastaa konetta jonain muuna kuin mitä se on. Vanhemmissa autoissa kun ei ole päästörajoja ja Minin tapauksessa vertailumoottorina on aina se tehokkain niin ei tuo yleensä aiheuta ongelmia. Multa kun muutoskatsastuksessa kysyttiin todistusta sanoin ettei käryäkään ja että koneita on purettuna niin monta varastossa ettei kukaan sellasta muistaisi mistä minkäkin on hommannut, taidettiin lopuksi merkitä meidän korjaamo hankintakanavaksi ja koneistusta varten irroitettu koneen tyyppikilpi selvitykseksi koneesta. Tulkintoja on liki niin monta kuin katsureitakin kannattaa kysellä muutamasta paikasta ja skipata ne mitkä vaikuttaa hankalimmilta.
MikkoViitala Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2013 Itse olen jotenkin kuvitellut että ne siksi niitä pyytää ettei ole jostain varastettu. No en kyllä ole luullut että semmosta rekisteriä on mutta eipä taia olla puhelimista tai läppäreistäkään tai auton-soittimista mutta jos niistä ei ole kuittia niin itelle tulee sellainen olo että ne on varastettu :D Toisaalta kai sitä voi ilmoittaa poliisille magic numberin ja meniskö se sen kautta tieto myös konttorille?
MikaJ Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2013 Kuinka yleistä on että varastetaan irrallinen auton moottori, mistä vielä omistaja osaa poliisille sanoa moottorin sarjanumeron? Läppäreistä/kännyköistä/yms sen yleensä näkee alkuperäisestä pakkauksesta mikäli se on säilötty, ja liitetään rikosilmoitukseen. Mikäli auto varastetaan, siitä menee auton runkonumero ilmoitukseen, mutta ei moottorin sarjanumerosta kenelläkään ole mitään hajua. En tiedä taipuuko ATJ edes muuhun kuin rekisterinumero/runkonumeropohjaiseen anastustietoon, tuskimpa.
MikkoViitala Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Mutta mietein juurikin sitä että jos vaikka koko auto varastetaan ja siitä otetaan moottori toiseen autoon. No alkuperäisestä aiheesta mentiin pahasti pieleen ja en viitsi tätä jatkaa ennää kun MikaJ meinaa ottaa vähän liian vakavasti tämän keskustelun :)
TULO Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2013 Tervehdys. Löytyy Suomesta Mini josta löytyy moottorin numero että laatikon numero joilla se on lähtenyt tehtaalta. Moottorin vaihdossa jos se tehdään "virallisesti " katsastusmiehet ovat kiinnostuneita moottorin alkuperästä. t:tulo
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään