Petomaani Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2013 Mikähän Miniä vaivaa kun meinaa kylmänä nykiä ja kyykähtää kokonaan ensimmäisten satojen ajometrejen aikana? Matalilla kierroksilla vähänkään moottoria kuormitettaessa meinaa siis sammua kokonaan, eikä regoi kaasuun juuri lainkaan. 500m ajettua pelaa taas ihan normaalisti...
Tapsa Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2013 Tääläpäin sama homma. Sen kummemmin ei oo tullu asiaa tutkittua, mutta hetken ku antaa käydä ennen ku lähtee liikenteeseen niin toimii täysin. Liekkö jokin softassa oleva varotoimenpide ?? T: Tapsa, Cooper -02
anttila73 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2020 Onkohan näihin nykimisvaivoihin löytynyt ratkaisua? Ihan sama vaiva on, nykii ensimmäiset 500m kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä. Jossain ketjussa oli todettu että kaikki autot nykivät kylmällä koneella. Ei nyi. Mini on ensimmäinen autoni joka näin tekee. Eikä niissä softissa mitään varotoimenpidettä ole. Kyllä autolla pitää pystyä ajamaan ihan normaalisti ensi metreistä alkaen. Sen verran ärsyttävä vika että olisi kiva saada kuntoon mutta ei viitsi summamutikassa alkaa vaihtelemaan osia. Huollossa sanoivat että pitää tutkia, eli eivät tienneet missä vika voisi olla. Vikakoodeja ei ole.
karvalakki Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2020 No ei ne kaikki nyi, ei edes kaikki Minit. Jos vikakoodeja ei tule, niin keljumainenhan tuota on tutkiakaan, jos konetta voi käyttää vain pari minuuttia ennen kuin alkaa toimia muutenkin. Omissa Mineissä ei ole ollut mitään nykimistä. itse varmaan ensiksi tekisin perushuollon, siis vaihtaisin suodattimet ja tulpat, tutkisin imuvuodot ja moottorin lämpötila-anturin toimivuuden ihan ensimmäiseksi. Itseasiassa tuo lämpötila-anturihan voisi olla syypää. Jos ecu ei tiedä kuinka kylmä kone on, niin sehän luultavasti antaa liian laihaa seosta. Ja näissähän oli niin fiksu systeemi, että jos anturi on pimeänä niin ecu keksii sille laskennallisen arvon.
Igor Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2020 21 hours ago, karvalakki said: Ja näissähän oli niin fiksu systeemi, että jos anturi on pimeänä niin ecu keksii sille laskennallisen arvon. Mistäs tämmöinen tieto on peräisin?
karvalakki Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2020 2 tuntia sitten, Igor kirjoitti: Mistäs tämmöinen tieto on peräisin? TIS:stä. Törmäsin tuohon aikanaan kun ihmettelin miten Mini keitti radalla, mutta lämpömittari ei näyttänyt sitä lainkaan. "Coolant temperature sensor Function The sensor is an NTK with a negative temperature coefficient; it is located in the coolant system. The sensor monitors the engine-coolant temperature and is linked to the engine control unit by two leads. The signal is used to control the injection duration depending on the engine temperature. The value determined is also used to control the radiator fan speed and to display the coolant temperature in the instrument cluster. Installation location The sensor is located to the side above the gearbox on the engine block. Failure In the event an engine coolant temperature sensor failure, a fault code is entered in the engine control unit and a substitute value is used. The vehicle handling is negatively influenced by the substitute value in all driving states."
Igor Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2020 Just. Mutta eihän tuo laskennalliseen arvoon viittaa. Sieltä vaan kerrotaan joku korvaava arvo mittarille (90 astetta?), ja ecu menee limp home modeen? Lämpömittari on toki "puskuroitu", eli viisari näyttää tasan 90 astetta, kunhan todellinen lämpötila on 75-114 asteen haarukassa. Voi hyvinkin keittää ilman että mittari reagoi, vaikka anturi olisi ehjä.
karvalakki Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2020 4 tuntia sitten, Igor kirjoitti: Just. Mutta eihän tuo laskennalliseen arvoon viittaa. Sieltä vaan kerrotaan joku korvaava arvo mittarille (90 astetta?), ja ecu menee limp home modeen? Lämpömittari on toki "puskuroitu", eli viisari näyttää tasan 90 astetta, kunhan todellinen lämpötila on 75-114 asteen haarukassa. Voi hyvinkin keittää ilman että mittari reagoi, vaikka anturi olisi ehjä. Se korvaava arvo ei ainakaan minun autoni tapauksessa ollut vakio, vaan muuttui alkumatkassa ajaessa. Siksi kutsuin sitä laskennalliseksi. Ehkä tämä oli väärä termi. Joka tapauksessa, auto arpoo jäähdytinnesteelle jonkun lämpötila-arvon, jos ei sitä anturilta saa. [offtopic] jos auto pystyy keittämään ilman että sitä mittarista näkee, niin on kyllä aivan joutavanpäiväinen mittari. [/offtopic]
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään